Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-07, 11:06
  #13
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-City
vad gäller knark kanalerna på anstalterna,är de överdrivna i exempeln i denna tråd.
Majoriteten av de som smugglas in är små partier för eget bruk eller för ett slutet sällskap på 2-4 personer.
Sen finns det mutade plitar som hjälper till med diverse saker,men det finns för lite pengar på kåkarna för att något seriös stor organisation skulle se något värde av att styra knarkhandeln på kåkarna.

Du talar om lokalanstalter inte de större riksanstalterna där det är vanligt med organiserad handel..."för lite pengar på kåkarna" som sagt du pratar om lokalanstalter...där klientelet utgörs mestadels av missbrukande tjuvar...
Citera
2007-03-07, 11:11
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanDanne
Du talar om lokalanstalter inte de större riksanstalterna där det är vanligt med organiserad handel..."för lite pengar på kåkarna" som sagt du pratar om lokalanstalter...där klientelet utgörs mestadels av missbrukande tjuvar...

Nej syftade på klass 2 o 1 medans du snackar om klass 3

Syftade inte på att en känd individuel stampar in o börjar sälja haha det ligger under deras värdighet att styra något så litet.
majoriteten av de med "kaliber" brukar inte ens droger

Däremot finns det många rika fångar som har sina behov o ber om tjänster ,som betalas utanför murarna via kontakter

Vad vill du korea? tror verkligen inte det är som i amerikanska filmer
Jag skriver då jag har upplevt miljöerna
Citera
2007-03-07, 11:17
  #15
Medlem
Du har blandat ihop texterna jag skrev

tex om de som sitter för något spektakulärt brott
syftade inte att de är kungar på kåken mer på att de får sitta av sin tid utan
massa strul (självklart riskerar alla att straffas inanför murarna om man felar där)

Jag pratade om våldet i mitt första inlägg och organiserade gäng innanför murarna. Finns inga gäng med renodlade medlemar som sitter tillsamanns o styr

Sen är anstalterna i sverige anpassade just för att kväva möjlighterna Finns ingen klass 1 eller 2 anstalt med FLER en 20 intagna per avdelning
offtast ännu mindre
Och du tror fortfarande det finns så stora cash att tjäna där lallare
Citera
2007-03-07, 11:55
  #16
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-City
Nej syftade på klass 2 o 1 medans du snackar om klass 3

Syftade inte på att en känd individuel stampar in o börjar sälja haha det ligger under deras värdighet att styra något så litet.
majoriteten av de med "kaliber" brukar inte ens droger

Däremot finns det många rika fångar som har sina behov o ber om tjänster ,som betalas utanför murarna via kontakter

Vad vill du korea? tror verkligen inte det är som i amerikanska filmer
Jag skriver då jag har upplevt miljöerna

Känner vi varandra?? levt i många år i dessa miljöer, tror det var ett tag sedan du gjorde det, klass 1 o 2 finns inte längre gammal benänmning, sedan är det knappast småpengar i droghandel på en stor riksanstalt...
"under deras värdighet att styra något så litet" så droghandeln på Tidaholm är något litet? Tyvärr så använder majoriteten av alla kalibrar droger idag i någon utsträckning... Allt betalas utanför murarna då kontanter inte existerar längre på kåkarna, allt sköts via kontakter på utsidan... det var länge sedan du satt inne, jag märker det på hur du tror att saker och ting fungerar, det var länge sedan de tre stora f.d klass 1 anstalterna var så löst hållna, nu är tom de olika drogtyperna fördelade på olika konstellationer...

inga avdelnigar med fler än 20 intagna?? ok...?? Så ta tex Halls C-hus...hur många bor det där?? ok uppdelat på flera olika avdelningar men det är öppet mellan dem...tror det sitter 64 st på C-huset och likamånga på B-huset, det sker även handel mellan dessa hus..organiserad handel!!!

för övrigt tror jag att du missförstår mig, gängen tar % på den handel som sker, de idkar inte försäljning själva...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback