Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-05, 00:41
  #1
Medlem
Kurdasss avatar
Hejsan!

Köpte en PStwo nu i dagarna, nån dag efter jag köpt det fick jag höra att lasern var känslig och gick lätt sönder, stämmer detta ?

Och har kollat runt lite och fan då en laserfix här.

Är det en smart ide att köpa en sådan och i så fall hur sätter man in den ? är det lödningar och saker eller är det plug and play? är ganska teknisk handikappad när det gäller sådant.

Tack på förhand! MvH Kurdass
Citera
2007-03-05, 10:24
  #2
Medlem
themayors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdass
Hejsan!

Köpte en PStwo nu i dagarna, nån dag efter jag köpt det fick jag höra att lasern var känslig och gick lätt sönder, stämmer detta ?

Och har kollat runt lite och fan då en laserfix här.

Är det en smart ide att köpa en sådan och i så fall hur sätter man in den ? är det lödningar och saker eller är det plug and play? är ganska teknisk handikappad när det gäller sådant.

Tack på förhand! MvH Kurdass


Det stämmer att lasern på den slimmade är känslig, men om du inte har chip i din pstwo, och inte har det igång 8 timmar per dag behöver du inte sätta i en laserfix. Det är främst när du har chippat och kör hembrända skivor. Och dessutom, är man oteknisk gör du nog bäst i att inte försöka installera en laserfix själv....
Citera
2007-03-05, 23:16
  #3
Medlem
need_wingss avatar
är inte laserfixen samma sak som SubZero:s mod?
man löder om en strömkabel till lasern och sätter dit en resistor?
Citera
2007-03-06, 01:02
  #4
Medlem
Kurdasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av need_wings
är inte laserfixen samma sak som SubZero:s mod?
man löder om en strömkabel till lasern och sätter dit en resistor?

Ingen anning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback