Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-04, 22:31
  #1
Medlem
!TylerDurden!s avatar
Ni steroidnissar vill ha kvar håret när ni håller på med testosteron baserade preparat. Ni snackar om att ta finasteride mot avfallet, men det bromsar ju bara bildningen av dht i prostatan. steroiden tar ni ju med spruta så det sprider sig i blodet, det kan möjligtvis inte bromsat håravfallet att använda finasteride då!!!!!!!!!!!!!!!
tror faktiskt ni tänk t fel där!!!!
Citera
2007-03-04, 22:37
  #2
Medlem
k0nsls avatar
Det var ju tur att du dök upp här och informerade oss om det. Inte för att jag oroar mig för håravfall då jag rakar av mitt hår direkt när det växer ut. Men det finns nog en hel del andra steroidnissar här som kommer bli glada över den här informationen och nu behöver dom ju inte lägga ut en massa extra penningar på något som inte gör något för dem
Citera
2007-03-04, 22:41
  #3
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av !TylerDurden!
Ni steroidnissar vill ha kvar håret när ni håller på med testosteron baserade preparat. Ni snackar om att ta finasteride mot avfallet, men det bromsar ju bara bildningen av dht i prostatan. steroiden tar ni ju med spruta så det sprider sig i blodet, det kan möjligtvis inte bromsat håravfallet att använda finasteride då!!!!!!!!!!!!!!!
tror faktiskt ni tänk t fel där!!!!
Fungerar inte riktigt så enkelt, men visst är prioriteringen lite sne. Håret är väl knappast det man borde vara rädd för att bli av med under kur, finns annat som kan ta rejält med skada.

/mvh Ikh
Citera
2007-03-04, 22:41
  #4
Medlem
LD50s avatar
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2
Citera
2007-03-05, 14:08
  #5
Medlem
FromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av !TylerDurden!
men det bromsar ju bara bildningen av dht i prostatan. steroiden tar ni ju med spruta så det sprider sig i blodet, det kan möjligtvis inte bromsat håravfallet att använda finasteride då!!!!!!!!!!!!!!!
tror faktiskt ni tänk t fel där!!!!
Ok brad pitt.. om du menar att personen tagit bla Winny, proviron, masteron så har du rätt. Men om dom tagit bla testo så har du fel. Proscar förhindrar en hel del (inte allt) testo att kovertera till DHT.
Citera
2007-03-05, 17:00
  #6
Medlem
d-kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av !TylerDurden!
Ni steroidnissar vill ha kvar håret när ni håller på med testosteron baserade preparat. Ni snackar om att ta finasteride mot avfallet, men det bromsar ju bara bildningen av dht i prostatan. steroiden tar ni ju med spruta så det sprider sig i blodet, det kan möjligtvis inte bromsat håravfallet att använda finasteride då!!!!!!!!!!!!!!!
tror faktiskt ni tänk t fel där!!!!
haha vilket guld läge kunde bara inte motstå detta personen på din avatar brad pit. han har ganska mkt hår på den bilden. så besvirerligen tappar inte alla håret av steroider. angående finasterid(proscar) så e det en dht hämmare tror inte den hjälper särskillt mkt under kur eftersom den tar oftast upp till ett halvår innan den börjar funka fullt ut. medans steroider höjer dht värdena mkt snabbare. jag har inte tappat hår än sålänge iaf och har ett x antal kurer i bagaget. kan tillägga att jag äter proscar året runt doktor rekommendation så får det på recept. men om du e intreserad om just medicinen proscar och dess verkan så tror jag det kommer komma en tråd inom en snar framtid angående detta preparat. så håll ögonen öppna. mvh d.
Citera
2007-03-05, 17:13
  #7
Medlem
Håravfall är till stor del genetiskt, om du har det i generna snabbar du upp processen med steroider. Finns gott om killar som kan kura med en stor kalufs på huvudet
Citera
2007-03-06, 18:49
  #8
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke112
Håravfall är till stor del genetiskt, om du har det i generna snabbar du upp processen med steroider. Finns gott om killar som kan kura med en stor kalufs på huvudet

har aldrig lidit av håravfall under kur, o på kroppen blir det ju bara mer, mitt hår på huvet växer som gräs året runt..det har med genetiska anlag att göra, helt klart...
Citera
2007-03-06, 20:38
  #9
Medlem
Trådskapare med koll?

Finasteride blockerar 5ar typ2 som främst finns i hårsäckarna och prostatan. Medicinering mot prostatabesvär med finasteride ligger på en högre dos, 5mg jämfört med 1mg mot håravfall.

5ar-typ1 står för en mindre del av DHT-produktionen i kroppen men hittas bla i talgkörtlarna, därav oljigare hud/acne vid kurande (inte med alla preparat nej). En teori är därför att man skulle kunna hindra acne genom att stänga ner typ1-enzymet. Idag finns dock ingen separat typ1-blockerare på marknaden, dock i forskningssammanhang under namnet MK386. Ytterligare en teori är att den gamla trotjänaren Roaccutan blockerar just typ1-enzymet men mig veterligen är man fortfarande osäker på roaccutans exakta verkan.
Citera
2007-03-06, 22:28
  #10
Medlem
hantels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av !TylerDurden!
Ni steroidnissar vill ha kvar håret när ni håller på med testosteron baserade preparat. Ni snackar om att ta finasteride mot avfallet, men det bromsar ju bara bildningen av dht i prostatan. steroiden tar ni ju med spruta så det sprider sig i blodet, det kan möjligtvis inte bromsat håravfallet att använda finasteride då!!!!!!!!!!!!!!!
tror faktiskt ni tänk t fel där!!!!

För det första så skiter vi i håret, det är iallafall inte prio nr 1. För det andra så bör du ta och läsa på lite mer om hur en 5-alfa-reduktas-hämmare fungerar.

Dutasteride blockerar till skillnad från finasteride stora delar av både typ I och typ II.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback