Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-15, 14:26
  #193
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Sämsta skit jag någonsin läst....
Det handlar om en del i processen som har noll inverkan...

Du kan ju fundera på följande istället för att försöka , på sedvanligt klappmongo-MLM sätt , intala folk att köpa bluff Forevers produkter...

Vad ser du för skillnad på dessa 2 produkter

http://www.apotea.se/green-leaf-aloe-vera-1000-ml -> 1 Liter för 151:- Sek

99,4 % dubbelt koncentrerad (2:1) ren Aloe Barbadensis Miller bladsaft,
antioxidationsmedel (askorbinsyra),
surhetsreglerande medel (citronsyra),
konserveringsmedel (kaliumsorbat, natriumbensoat).

http://www.foreverliving.se/shop/cat.../aloe_vera_gel -> 1 liter för 290:- Sek (Rekommenderat riktpris för er indoktrinerade klappmongon till MLM säljare...)

Aloe Vera Gel (96 %) (Aloe Barbadensis Mill.),
stabiliseringsmedel (sorbitol),
surhetsreglerande medel (citronsyra),
antioxidationsmedel (askorbinsyra),
konserveringsmedel (natriumbensoat),
förtjockningsmedel (xantangummi),
antioxidationsmedel (tokoferolkoncentrat)

Om du inte vill svara på skillnaderna så kan jag göra det...

* 3,4% mindre Aloe Vera i FLP Bluff produkt
* FLP Bluff produkt är dubbelt så dyr
* FLP Bluff produkt har xantangummi (Används främst till bakning) , sorbitol (Farligt i för stora mängder och dessutom laxerande - http://www.svd.se/lakarvarning-for-sorbitol) & tokoferolkoncentrat. (Överdosering kan ge symptom som yrsel, huvudvärk, synrubbningar med mera.)

Så nej , finns ingen anledning att handla av Forever Bajs bolaget om man nu prompt vill proppa i sig aloe vera.....

Går det så dåligt för Apotea så att dess anhängare måste ge sig på sina konkurrenter och snacka skit och kalla deras produkter för bluff.
Det är inget bra sätt att marknadsföra sig på och tro att det gör nytta för sitt varumärke.
Det är inte klädsamt om man säger så.
Idag försöker konkurrerande företag att vara goda grannar men Apotea och dess anhängare har tydligen missat detta.
Citera
2016-07-15, 23:03
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Går det så dåligt för Apotea så att dess anhängare måste ge sig på sina konkurrenter och snacka skit och kalla deras produkter för bluff.
Det är inget bra sätt att marknadsföra sig på och tro att det gör nytta för sitt varumärke.
Det är inte klädsamt om man säger så.
Idag försöker konkurrerande företag att vara goda grannar men Apotea och dess anhängare har tydligen missat detta.

Huh? Har du rökt på?
Jag har inget med Apotea att göra öht.
Konkurrerande företag kan Apotea och FLP inte anses vara då FLP har alldeles för höga priser som beror på att FLP har ett bonussystem på sedvanligt MLM sätt som gör att det inte möjliggör lägre priser....

Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Utveckla gärna ditt ord bluff och vad det är i FLP produkten som är bluff och inte finns i Apoteas produkt.
Inget bluff där inte om jag förstår dig rätt.
Jag kan bara tolka att ditt ord bluff och bajs står för ett enormt agg du har mot FLP.
Det är ok för mig och jag bryr mig inte.
Att du sedan går på mig att jag ska köpa Apoteas produkt så kan jag säga att jag inte ens skulle göra det om de så sänkte en Liter flaska till 10:-
Jag är inte intresserad av deras produkter av en anledning och jag tänker inte berätta det här.
Blir off topic !
Hoppas det är ok för dig att jag handlar mina grejer där jag vill och du handlar de grejer där du vill.
Jag kastar inte bajs på dig utan det är ditt val och dina pengar

Bluffen består i att FLPs (som du utrycker det...) "konkurrenter" (Inte bara Apotea) kan ta ut priser till hälften av FLPs priser - trots exakt (I princip) samma innehåll. Där ligger bluffen.

Om FLP skulle vara ett konkurrerande företag så skulle FLP....
1) Hålla mer likadan prisbild som sina konkurrenter
2) Inte bygga på att säljare får bonus på det sättet som det är uppbyggt idag. Vilket i sig omkullkastar att 1:an öht skall kunna vara görbar.

Att du inte är intresserad av andra produkter än FLP är helt förståligt då du måste få ut så mycket bonus som möjligt av alla indoktrinerade klappmongon....
Citera
2016-12-21, 09:40
  #195
Medlem
Slubberss avatar
Firma med helse- og velværeprodukter er konkurs
Et firma som har solgt produkter fra Forever Living Products er konkurs.
I april mottok ekteparet en bonussjekk på 29.318 USD, personlig overlevert av gründeren av Forever Living Products. Denne uken ble selskapet deres slått konkurs etter at det ikke var betalt merverdiavgift og skatt på tilsammen 291.048 kr.

http://www.dagsavisen.no/roganytt/fi...nkurs-1.898501
Citera
2016-12-21, 17:43
  #196
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slubbers
Firma med helse- og velværeprodukter er konkurs
Et firma som har solgt produkter fra Forever Living Products er konkurs.
I april mottok ekteparet en bonussjekk på 29.318 USD, personlig overlevert av gründeren av Forever Living Products. Denne uken ble selskapet deres slått konkurs etter at det ikke var betalt merverdiavgift og skatt på tilsammen 291.048 kr.

http://www.dagsavisen.no/roganytt/fi...nkurs-1.898501

Så om man betalat merverdiavgift og skatt med bonusen hade det ändå varit en diff på ~35-36000NOK ur egen ficka?

FLP produkter, klassas det som livsmedel med 15% moms i Norge?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback