Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-04, 17:28
  #13
Medlem
d-kings avatar
det du "trådskaparen" beskriver e en såkallad grima kallas så i min del av sverige iaf bara golbögar som har det. just av anledningen att det ska synas att dom e det dom e. så man vet vem man kan spotta på när man går nerför gatan
Citera
2007-03-04, 19:41
  #14
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-weed
Är du intresserad av fakta så va lite ödmjuk vettja istället för regelrät uppkäftig - då föregående talare uppfattat det hela korrekt

Men snälla du, läs det hela korrekt innan du uppkäftar dig. Ditt inlägg ska jag nominera till Årets oviktigaste och minst tillförande.
Citera
2007-03-04, 19:51
  #15
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Om så vore fallet är det inte tortyr utan en märkning, kan vara för gol. En sk tattargrimma går oftast bara över halva ansiktet o denna har inget med golning att göra.

Kan ju vara så att killen varit stor i munnen, kanske inte.... Ingen som vet, men i vilket fall, oftast vid gol, skott i knät, varken mer varken mindre.

Vad är en sk tattargrimma då? Är det vad det låter som?
Citera
2007-03-04, 20:11
  #16
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Vad är en sk tattargrimma då? Är det vad det låter som?

Förekommer sällan längre, har sin grund i de gamla fejderna mellan olika resande. Då man inte tillåts hugga utan enbart rispa som vi säger. Oftast över kroppen då tummen skall täcka den största delen av kniven. En rispa skall inte kunna gå djupt men tillräckligt för att markera. Man rispar tills moståndaren ger upp, är det mycket känslor bakom kan det avslutas med att vinnaren rispar sin antagonist över nyllet. Lämnar ett långt ärr.

Det du beskriver låter mer som en sk chelsea grim även om det namnet är ett nytt påfund. Inom fotbollen kallar man det även stanley smile. Är det gol har han nog suttit inne för utanför murarna hade han fått ett kula. Typ så....

/B
Citera
2007-03-04, 20:47
  #17
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Chelsea Grin.

Ett kreditkort på tvären i munnen, sen ett knä i pungen. Gissa vad som händer. Så kan det gå.


Testa sätt ett kreditkort i munnen så märker du att inte så mycke händer när man biter ihop sen.
Citera
2007-03-04, 21:57
  #18
Medlem
Rossinos avatar
Haha, Maffia?


Snitt från mun till örat håller inte maffia på med, det är nog mera svenska gäng. maffian är värre och det går till såhär

Hugger av huvet, Ställer huvet på en påle bredvid nån väg eller något, Stoppar en sten i munnen.

Dvs att dom pratar för mkt.


Hur jag vet? Är ifrån sicilien där maffia finns överallt.
Citera
2007-03-04, 21:58
  #19
Medlem
Kyparens avatar
Det var väl vanligt i fängelser för typ 40 år sedan att man skar golargrimmar på folk som snackade för mycket!
Citera
2007-03-04, 22:17
  #20
Avstängd
Mr_bävers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangemyt
usch.... fy och bläää för såna människor golbögar e nog d värsta som finns.

Stämmer!
Citera
2007-03-04, 22:36
  #21
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossino
Haha, Maffia?


Snitt från mun till örat håller inte maffia på med, det är nog mera svenska gäng. maffian är värre och det går till såhär

Hugger av huvet, Ställer huvet på en påle bredvid nån väg eller något, Stoppar en sten i munnen.

Dvs att dom pratar för mkt.


Hur jag vet? Är ifrån sicilien där maffia finns överallt.

Okej, maffia är väl en smärre överdrift, men som du ser i topic har jag sattit citationstecken just för att det inte kanske är vad jag är ute efter. Förstår att maffian i Italien inte riktigt är samma sak som "svenska gäng", det är väl lite av en allmän kännedom.
Citera
2007-03-04, 22:37
  #22
Medlem
ubersantas avatar
hade ni kollat på "life on mars" idag på svt2 hade ni sett golgrimmet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback