Citat:
Jag skulle gärna vilja att ni troende påminner mig om hur bibeln får ihop att det fanns "människor" 70 000 år sedan. De trodde alla på någonting till dess att gud fann att det var på tiden han ställde allt tillrätta och påminnde oss alla om VEM vi SKALL tro på. Man kan ju också stilla undra varför han valde att påminna oss för just 2000 år sedan. Hade han gjort det tidigare så hade vi förmodligen inte trott alls idag, precis som vi INTE tror på en ormgud eller "moder jord", "den feta kvinna" som avbildats sedan "mänskligheten" kunde avbilda någonting över huvudtaget. Hade jag varit gud hade jag i alla fall väntat minst 1000 år till innan jag skickat ner min "son" jesus så de som såg vad som hände kunde skriva ner alla händelserna mer exakt så inga tvivel fanns.
Nej han valde inte att påminna oss för just 2000 år sedan, det är några år mindre än det för Jesus började inte predika fören han blivit så gammal att folk skulle ta honom på allvar.
Och varför skulle man vänta yttligare 1000 år? Det spelar väl ingen roll när saker hände, huvudsaken är att det hände. Men om du är ateist tror du ju inte ens på att något av det hände så varför sitta och diskutera siffror du inte ens tror på?
Citat:
Nu verkar det som att "vår kära gud" bet sig själv i handen då inte många verkar tro och ingen vet bestämt. Kort sagt, han gjorde ett uselt försök att påminna oss, snubben som sägs skapat allt det vi ser omkring oss kunde inte ens lämna ett lätt tolkat och övertygande meddelande, "till och med Kilroy" är mer verklig än gud.
Varför skulle han bita sig själv i handen? Gud har skapat oss med fri vilja. Vill du inte tro så tro inte.
Han har ju lämnat ett övertygande meddelande i form av bibeln som är nedtecknat med hans ord. Men sen så är du ateist så spelar det ju ingen roll hur mycket bevis man lägger fram för du kommer ju aldrig tro. Ateister bör inte diskutera religion eftersom de tar avstånd från det.