Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-03, 07:31
  #1
Medlem
Fordies avatar
Ok, here we go again..

Va hos läkaren (creeds till mig ffs, hade första läkartiden för 2 år sen ) och fick nitrazepam, sa att jag fått det förr och det funka skitbra..
25 pack 5or fick jag och tänkte "yes, minst 10 dagars sömn"
Första gången jag körde benzo, tog jag 2st (eller 4?) och nån holk, trodde jag va på ett 60-talspsyk med rosa fluffiga väggar och att mitt huvud satt ihop med kroppen med hjälp av rosa neon.
Igår skickade jag i mig 8 eller 9, jag blev inte det minsta trött och jag kunde fan inte sova.

Vafan är felet? Jag blir helt förvirrad. Kastat i mig 4 nu, jag känner INGET och det är 50 min sen. Jag skulle lätt kunna dra ut i bilen, koppla lite stereo, eller bygga ihop en dator eller vad som helst.
Känns lite som benzon fått tvärtom-effekt. Va i grannkommun och bilen paja så en polare fick bogsera hem mig, på hemvägen va jag på väg att somna och tänkte "ah, smäller i mig 2 och lär somna som fan", men nae..

Theralen får mig att sova som fan, men inte fan somnar jag, 5-6h sen somnar jag och sover läääääääääääänge.

Det är nu, ja, vad fan är det, 9 mån sen jag rörde benzo.
Vad har hänt? Sitter här och dunkar musik och är på partyhumör.
Någon "muskelavslappnad" och "ångeststillande" känner jag då fan inte av.
Visst är jag på bra humör, men det har jag varit hela dagen.

Vad gör man? ska snart till läkaren igen, "kastade i mig kartan på 2 dagar och kunde ändå inte sova" lär inte klinga så bra.

Grejen är den att jag vill INTE fastna i benzoträsket igen, ni som vet vad jag snackar om förstår vilket satans helvete det är att sluta, men enda jag verkligen somnar på är 10-20mg xanor och 1-2g braj...

Ska man dra till amsterdam för att få leva ett normalt liv?
Sa till läkaren att jag skiter i om jag så ska peta heroin och gå på möte varje dag bara jag får sova, men nae.

Många (inkl. läkare) säger att jag har starka drag av ADHD, kan det va det som gör att jag är överenergisk och inte kan sova?

Jag fattar ingenting, men för både min och min familjs skull vill jag inte in i benzo-träsket igen och det är ju precis där jag hamnar om han börjar skriva ut värre saker..

Ska jag fråga om stilnoct? Min läkare va rätt öppen av sig och jag fick mer eller mindre välja vad jag ville (utom stess, xanor etc).
Det enda jag är rädd för att jag ska snea sönder.
Min FV sover här väldigt ofta och skulle jag snea medans hon är här skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv även om det inte är "jag" som gör saker.
Visst, hon är förstående (sneat sönder totalt på alkohol en gång ihop med henne och hon sa inget), men ni förstår mig nog.

Hur exakt funkar stilnoct?
Alltså, jag vill ha ett piller, kastar i mig en och 30 min senare säger det mer eller mindre klick och sen vaknar jag bara..

Aja, helt jävla osammanhängande tråd till max men vafan, ville skriva av mig lite. Visst, skulle säkert kunna lägga mig ner och försöka sova men skulle säkert bara lägga mig och gråta och hata livet och sakna pistolen.. har hänt förr liksom :/

Vad tror ni om att kasta i sig 5 theralen nu?
Borde väl funka? Jag SOMNAR på nittrorna men kan inte sova, på theralen somnar jag inte men sover länge som fan.. En kombo borde bli somna + sova länge?

Mardrömmarna verkar ha softa ner sig lite iaf, och fyfan i helvette vad skönt det är..

Aja, skriv tips, lås tråden, anything..

Orkar inte skriva mer, diskuterar syra med en polare på IRC

/Fordird
Citera
2007-03-03, 08:53
  #2
Medlem
Fordies avatar
VARFÖR I HELVETE KAN JAG INTE EDITERA FÖRSTA INLÄGGET FÖR? BARA NÅGRA FÅ MINUTER JAG SKREV?!?!

Hursomhelst, glömde förklara tvärtomeffekten...
Många här vet hur benzo funkar. Ligga i soffan, dreggla, glo en rulle och må bra.
Det är tvärtom för mig. Jag är party, fett party. Jag vill ut och festa, spring i benen och överenergi till max.

Någon som har en idé varför?
Kan det va psyket som "vet" hur MASSA benzo funkar och undermedvetet tänker "äh, sådär lite är väl fan inget".

Fan vad jag skriver ologiskt, lol

Godnatt på er kära pundare

/Fordie
dit, detta inlägg fick ja iaf editera..
Är det bara jag eller röker man som fan + får fett halsbränna av nitrazepam?
Dragit i mig 4pkt cigg idag och halsbränna så jag funderar på att spy

viktigt
Edit2: Kan jag ringa läkaren redan på måndag och säga att tabletterna inte funkar? Han ville inte skriva ut stesolid eller xanor (eller han hade inget emot det, men han ville att jag skulle gå på några möten med psykoaktiva möten nåt) men benzo annars va inga probs, jag sa att nitrazepam är det enda som funkat hittils och det fick jag, kan man ljuga ihop och säga att polarn bjöd på nån mellanbenzo? Vet inte exakt hur många sorter det finns men lär ju finnas mer insomning än nitrazepam, några tips? Imovane eller propavan tänker jag inte ens ge en chans, i sommras drog jag i mig 10-20 imovane, nån timme senare drog jag ut och körde bil och va precis som vanligt

Nä fyfan vad jag skriver, så jävla uttråkiad. Tacksam för alla svar jag frå. väldigt tacksam.

En edit till eftersom man inte kan editera första inlägget..
Det jag menade med att inte kunna sova..
Jag somnar, vaknar, somnar, vaknar, somnar, vaknar.
Kastar jag i mig massa theralen tar det läääääänge innan jag somnar, men igår eller i förrgår whatsoever sov jag 24h, så sover på dom gör jag men tar ett tag innan jag somnar.. Aja, kastat i mig alla nitrazepam och massa theralen som sagt så ser vi hur det går

Tjingeling,
Fordie
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback