Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-01, 23:36
  #1
Medlem
Strifes avatar
Finns det någon där ute i världen som du ångrar att du inte sa vad du kände, åkte efter eller gav en chans? Som du nu, idag, år senare, ångrar som in i helvete. Berätta gärna varför du inte satsade eller vad som hände som gjorde att det inte kunde bli ni två. Själv vet jag inte vad jag tycker att jag ska göra, satsa eller se vad som händer. Därför hade det varit kul med folk som har varit med om detta kunde skriva hur de känner idag, vad de önskar att de hade gjort annorlunda med mera. Gissar på att jag kommer bli glad när jag ångrar, flera år senare, att jag inte fick tummen ur röven. Haha, typiskt mig, som in i helvete!

"Sök! Finns redan en sån här tråd!" Har sökt din jävla fitta, ta bort tråden då för fan!
Citera
2007-03-01, 23:45
  #2
Medlem
nollans avatar
Jajamen! Okej, jag grämer mig inte dagligen och det kanske inte hade funkat 100%-igt men ändå. Jag valde att sätta känslorna åt sidan och se rationellt på saken, och jag bedömde då att en distansrelation inte var något för mig. Nu när hon hittat en snubbe (som för övrigt bor i samma stad som jag) är det inte utan att man känner den bittra smaken en aning.

Det kanske inte hade funkat, men samtidigt svårt att veta utan att ha provat. Fan.
Citera
2007-03-01, 23:50
  #3
Medlem
Bananrepubliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jajamen! Okej, jag grämer mig inte dagligen och det kanske inte hade funkat 100%-igt men ändå. Jag valde att sätta känslorna åt sidan och se rationellt på saken, och jag bedömde då att en distansrelation inte var något för mig.

Jag gjorde det rakt motsatta en gång. Beskrev väldigt detaljerat (och antagligen rätt dramatiskt) vad jag kände och var inte direkt blygsam med superlativen. Det var väl inte världens framgångssaga direkt det heller men jag ångrar verkligen ingenting. Ovisshet suger.
Citera
2007-03-02, 00:26
  #4
Medlem
Be_Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Finns det någon där ute i världen som du ångrar att du inte sa vad du kände, åkte efter eller gav en chans? Som du nu, idag, år senare, ångrar som in i helvete. Berätta gärna varför du inte satsade eller vad som hände som gjorde att det inte kunde bli ni två. Själv vet jag inte vad jag tycker att jag ska göra, satsa eller se vad som händer. Därför hade det varit kul med folk som har varit med om detta kunde skriva hur de känner idag, vad de önskar att de hade gjort annorlunda med mera. Gissar på att jag kommer bli glad när jag ångrar, flera år senare, att jag inte fick tummen ur röven. Haha, typiskt mig, som in i helvete!

"Sök! Finns redan en sån här tråd!" Har sökt din jävla fitta, ta bort tråden då för fan!

Ja verkligen...med flera tjejer dessutom..jag ångrar att jag inte vart mera öppen och varmare mot många tjejer..då hade man fått ut mkt mer av förhållandet..men jag ser det som att man helt enkelt hade för mkt stolthet och var för omogen i vissa lägen...och hur många gånger har man inte ångrat att man inte gått fram te någon brud som man fått sån grymt bra ögonkontakt med.... menmen det e bara att lära sig av misstagen och surfa på nästa våg..
Citera
2007-03-02, 00:46
  #5
Medlem
Banned.s avatar
Ja en.
Citera
2007-03-02, 01:24
  #6
Medlem
Jag har varit kär i en tjej i ett jävla tag. Vi gick i samma klass. Jag får väll se mig som den där snälla killen som folk skriver hjälpguider till. Jag åkte till USA efter nyårsfesten (vilken hon även var på) då planet gick 06.35 på nyårsdagen! Jag stack utan att säga hej då till henne och det ångrar jag jäkligt mycket. Men våran historia är komplicerad och jag åkte väll för att komma ifrån henne, för att det äntligen skulle kunna gå över. Tillägas bör väll att hon en av mina absolut närmsta vänner. Iaf.

Ångrar att jag inte sa hej då till henne "irl". Jag ångrar också att jag klickade henne när hon ringde under färden hem. Jag hade garanterat sagt något dumt. Iaf. Det slutade med att skickade ett ganska kontrollerat sms.

"Det är sjukt fult att säga DET så de kommer jag inte att göra även om det verkar som att det är den ända som verkligen kan beskriva vad jag känner" + en massa skit till. Bra skit.

Så det jag ångrar är väll att jag inte vågade säga det till henne samtidigt som jag tittade henne ögonen och verkligen stod för det.

Hmm. Undrar hur relationen kommer se hur när jag kommer hem efte 6 månaders radiotystnad. Någon som har någon tanke?

Shit, detta blev lite långt. Aja. Ha d gött!

/JN
Citera
2007-03-03, 11:58
  #7
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Finns det någon där ute i världen som du ångrar att du inte sa vad du kände, åkte efter eller gav en chans? Som du nu, idag, år senare, ångrar som in i helvete. Berätta gärna varför du inte satsade eller vad som hände som gjorde att det inte kunde bli ni två. Själv vet jag inte vad jag tycker att jag ska göra, satsa eller se vad som händer. Därför hade det varit kul med folk som har varit med om detta kunde skriva hur de känner idag, vad de önskar att de hade gjort annorlunda med mera. Gissar på att jag kommer bli glad när jag ångrar, flera år senare, att jag inte fick tummen ur röven. Haha, typiskt mig, som in i helvete!

"Sök! Finns redan en sån här tråd!" Har sökt din jävla fitta, ta bort tråden då för fan!

Gör det ! Sakerna man ångrar är chanserna man aldrig tog.
Jag känner igen mig.
Citera
2007-03-04, 01:43
  #8
Medlem
HasseHomos avatar
Jag dumpade en tjej en gång som var fantastisk. Problemet var att jag inte fattade det då. Naturligtvis ångrar jag mig nu, men det är för sent och inget att grina över... Även om jag nästan gör det ibland. Men återigen, vem har inte gjort bort sig?
Citera
2007-03-04, 10:22
  #9
Medlem
MisterCalles avatar
Det har hänt en gång, flera år sedan.
Citera
2007-03-04, 15:40
  #10
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Finns det någon där ute i världen som du ångrar att du inte sa vad du kände, åkte efter eller gav en chans? Som du nu, idag, år senare, ångrar som in i helvete. Berätta gärna varför du inte satsade eller vad som hände som gjorde att det inte kunde bli ni två. Själv vet jag inte vad jag tycker att jag ska göra, satsa eller se vad som händer. Därför hade det varit kul med folk som har varit med om detta kunde skriva hur de känner idag, vad de önskar att de hade gjort annorlunda med mera. Gissar på att jag kommer bli glad när jag ångrar, flera år senare, att jag inte fick tummen ur röven. Haha, typiskt mig, som in i helvete!

"Sök! Finns redan en sån här tråd!" Har sökt din jävla fitta, ta bort tråden då för fan!
Säg det, säg det, säg det!!!

Jag är medveten idag att om jag INTE hade sagt något till min nuvarande så hade jag gått miste om det bästa som jag upplever i livet: henne och OSS.

Det gör att man verkligen vill få fram till folk att man INTE gör sig själv en tjänst genom att hålla saker inom sig. Ibland måste man vara rationell, visst. Men ovisshet suger som någon sade. Och ibland är konsekvenserna (bra som dåliga) fullständigt nödvändiga av olika anledningar.
Citera
2007-03-04, 15:50
  #11
Medlem
AlitheSeconds avatar
Blev det inget så var det inte menat att bli något.
Citera
2007-03-05, 01:39
  #12
Medlem
Jag tog henne för givet, helt enkelt! :/

Något jag förmodligen kommer ångra hela livet. Men som med allt annat, man inser inte hur bra man har det först man mister det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback