Citat:
Ursprungligen postat av
Kanonmat
Nu vet jag inte om Thabo varit uppe i rätten många gånger men en bekant till mig var den som Thabo nitade. Detta hände kort och gott;
två mycket trevliga bekanta till mig var på nattklubb, har för mig att det var kring Stureplan, och de var inte särskilt imponerade av hur folk där betedde sig. En av mina bekanta som såg utelivet i Stockholm som ett zoo av kändisar fäller då kommentaren; "vilket skitställe, bara en massa b-kändisar".
Thabo råkar då precis gå förbi och känner sig fruktansvärt träffad av denna kommentar som han tror är riktad mot honom (vilket den givetvis delvis var...) och vänder på klacken, går fram och slår (osäker om det kanske var en örfil) men börjar knuffa, gorma och skrika. Mina bekanta får undsättning av vakterna och sedan hade mina bekanta en given sak att prata om vid varje tillfälle då samtalsämnen började tryta.
Fantastiskt rolig berättelse iallfall!
Jag tror din bekant skarvar något. Har träffat Thabo flera gånger och det är en mycket vänlig och ödmjuk person. Jag har svårt att tänka mig att särskilt många skulle ge en rak höger av en sån kommentar. Misstänker starkt att hen sa något betydligt mer kränkande och personligt om det nu ens stämmer att han fick stryk.