Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-28, 08:59
  #1
Medlem
Hamstrutss avatar
hej igen.....suck

som nån kanske minns så dumpade bruden mig för ca:2-3 månader sen.

jag reagerade inte starkt på detta känslomässigt i början, jag blev mest glad över att va singel igen.
men nu har det typ spårat ur.

jag kan inte sluta tänka på henne (vad jag än gör) och det är förjävligt.
hon älskar mig inte längre och har gått vidare..men inte jag för jag kan inte.

när hon och jag va ihop så va jag väldigt svartsjuk av mig. rota i hennes mobil (med hennes tillåtelse förstås) blev arg som fan när hon snackade med killar på msn, och när hennes mobil ringde frågade ja henne hela tiden vem de va som ringde.

jag kunde inte kontrollera min svartsjuka vilket va en av anledningarna till att vi inte är tillsammans längre.

jag är fortfarande lika svartsjuk och känner ett starkt behov av att ha kontroll över henne trots att vi inte är tillsammans längre. vafan då för ? jag orkar inte och vill inte men det är som att jag måste hela tiden.

igår ganska sent på natten fick ja reda på att hon har knullat med sin nya kille. detta kom som en chock för mig. mitt hjärta började pumpa som fan. jag blev yr, fick ont i huvet och skakade som as. jag blev ledsen och förbannad.

nu mår ja skitdåligt och de känns som att ja ska spy nästan hela tiden, jag blir helt ofokuserad på de ja gör och kan inte äta / sova.

hela tiden ser ja konstant som en film i huvet hur dom knullar. hur hon låter och agerar precis likadant som hon gjorde när hon va med mig fast med den nya killen. och detta får mig att vilja göra sjuka saker mot dom. (jag är inte kapabel till att göra nåt mot nån annan människa men jag tänker på det hela tiden)

jag älskar henne fortfarande. ja känner att ja kan göra vadsomhelst för henne. men hon älskar mig inte längre, vad är det i min hjärna som inte fattar att hon har gått vidare. vafan kan inte jag göra detsamma för.

och varför kommer dom här känslorna nu...såhär 2 månader efter, varför kom inte den dagen hon gjorde slut tex.

jag har försökt begrava mig i saker att göra för att inte tänka på henne.
tex
spela
va me polare
vara ute
se på tv
möblera om lägenheten
och festa när tillfälle ges

men allt slutar med att ja sitter ner helt ofokuserad, borta och tänker på mitt jävla ex och hur ledsen och förbannad jag blir.

att de tog slut mellan oss var ju helt å hållet mitt fel. när vi flyttade ihop gick allt som smort. tills vi fick internet. då började jag med world of warcraft igen (online spel) som tog upp all fritid, hon hade inga egna fritidsintressen och när jag hellre ville spela än att va me henne så blev hon ju inte glad.
extremt svartsjuk...som ja förklarade tidigare.
och med internet kom ju även latheten, hjälpte aldrig till att städa tvätta diska.

nu när jag har etablerat mig i min hemstad så har ja ju lägenhet och jobb. sköter allt själv. lagar mat osv.
och nu känner jag att ja skulle ge vafan som helst för en chans till.

men jag vet att hon inte vill.

ffs varför kan ja inte glömma henne!!
Citera
2007-02-28, 11:22
  #2
Medlem
besservissers avatar
Ja det låter ju som du har ganska bra koll på vad som gick snett. Som du nog redan insett så kommer det ju inte bli ni igen så det är bara för dig att rida ur stormen (lättare sagt än gjort jag vet) Men va fan kan du annars göra? Bra att du försöker sysselsätta dig även om det går si så där nu så ska du se att det kommer gå lättare om ett tag och hon kommer blekna bort. Tor det eller ej men du kommer träffa en ny tjej nångång. Se då till att komma ihåg vad som fick det här förhållandet att gå åt skogen så du inte gör samma misstag igen. Svartsjuka lathet och det där du skrev själv.
Säkert inte nån tröst det här men inse fakta och face It. Lycka till!

Peace out!!
Citera
2007-02-28, 11:39
  #3
Medlem
ugge_das_boots avatar
Du måste bryta kontakten helt, så länge du vet vad hon gör, vem hon träffar osv kommer det bara att göra ont. Har du möjlighet att byta stad och börja ett nytt liv så gör det

mvh
Citera
2007-02-28, 11:57
  #4
Medlem
Apspektakels avatar
Det tar sin lilla tid, det gör det alltid.
Det bästa du kan göra är att bryta kontakten med henne, ta bort henne från msn, ta bort hennes nummer från mobilen etc.
Ta även bort bilder osv du har på datorn, kan vara lite jobbigt om man råkar snubbla över dom en dag :P
Citera
2007-02-28, 12:06
  #5
Medlem
chillionaires avatar
Jag vet hur det kanns, Svartsjuka ar sa jobbigt, har alldrig matt sa daligt som nar jag ar svartsjuk, och av nagon anledning blir ja oftas svartsjuk efter nagra manader in i ett forhallande, kanske inte lika mycket som tradskaparen, men tillrackligt for att jag visar mina svaga sidor och min osakerhet som de flesta inte ser om de inte kanner mig riktigt val....

Jag onskar man bara kunde stanga av de kanslorna, for de ar ju helt vardelosa, det enda de gor ar att forstora den relation man har och sig sjalv.. manga dagar o natter man slosat bort i svartsjukans namn. Onskar det fanns ett botemedel, nagon som har nagra tips?
Citera
2007-02-28, 12:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Det tar sin lilla tid, det gör det alltid.
Det bästa du kan göra är att bryta kontakten med henne, ta bort henne från msn, ta bort hennes nummer från mobilen etc.
Ta även bort bilder osv du har på datorn, kan vara lite jobbigt om man råkar snubbla över dom en dag :P

exakt. Klipp helt.

Fattar inte meningen att hålla kontakten med ex. Ger bara problem när du ska inleda en ny relation.

Om du sedan går ut och dejtar nya tjejer så lär du snart glömma ditt ex.
Citera
2007-02-28, 13:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
exakt. Klipp helt.

Fattar inte meningen att hålla kontakten med ex. Ger bara problem när du ska inleda en ny relation.

Om du sedan går ut och dejtar nya tjejer så lär du snart glömma ditt ex.

Personligen så tycker jag att man ska ha koll och klara sig själv innan man börjar dejta nya. Blir bara ännu mer rörigt om man inte har avslutat det tidigare i skallen.
Citera
2007-02-28, 13:47
  #8
Medlem
Bananrepubliks avatar
Det går över. Däremot så får du nog räkna med att det tar lite längre tid än 2-3 månader (och en del återfall på vägen dit). Det är väldigt nyttigt att försöka påminna sig själv att alla tunga och jobbiga känslor inte kommer att vara för evigt (även om det känns så för tillfället).

Dock så tror jag att det faktum att du har problem med svartsjuka och lite kontrollnojja/osäkerhet kan göra det svårare att gå vidare. Försök att inte lägga ner tid på att ha koll på vad hon pysslar med (säg upp kontakten helt om det behövs). Testa att registrera dig på spray date eller något liknande. Även om du inte vill börja träffa någon annan seriöst så gör det extremt mycket att ha andra tjejer att lägga ner sin uppmärksamhet och tid på istället för ditt ex.
Citera
2007-02-28, 14:51
  #9
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublik
Det går över. Däremot så får du nog räkna med att det tar lite längre tid än 2-3 månader (och en del återfall på vägen dit). Det är väldigt nyttigt att försöka påminna sig själv att alla tunga och jobbiga känslor inte kommer att vara för evigt (även om det känns så för tillfället).

Dock så tror jag att det faktum att du har problem med svartsjuka och lite kontrollnojja/osäkerhet kan göra det svårare att gå vidare. Försök att inte lägga ner tid på att ha koll på vad hon pysslar med (säg upp kontakten helt om det behövs). Testa att registrera dig på spray date eller något liknande. Även om du inte vill börja träffa någon annan seriöst så gör det extremt mycket att ha andra tjejer att lägga ner sin uppmärksamhet och tid på istället för ditt ex.


bra inlagg... myspace funkar bra med haha.
Citera
2007-02-28, 15:11
  #10
Medlem
Hamstrutss avatar
måste lägga till en grej...

ja har fortfarande saker kvar hos henne.. som ja inte vill skita i.
hon är skyldig mig en hel del me pengar också, så jag vill inte klippa.. inte än.

det jag undrar mest på är egentligen:
vi va ju ihop i 3 år, vi bodde ihop osv.
vi till och med snackade om att skaffa barn. och hon påpekade flera ggr att hon förväntade sig att jag skulle fria....är bara 20 liksom.

efter allt det här så kunde hon samma dag som hon gjorde slut agera som om vi aldrig varit ihop. hon blev kall som fan och behandlade mig som skit.
bokstavligt talat..hon slängde toapapper på mig men de hör inte hit ;p

hur kan en person bara sluta älska nån på en dag...jag fattar inte.
medans ja sitter här å tvingas höra från polare att hon nuppat andra.
jag orkar inte. känns så jävla sjukt.
Citera
2007-02-28, 15:55
  #11
Medlem
folk gör slut, så är det, händer varje dag. Inget konstigt, egentligen.

Nu var jag allt bra kall!
Citera
2007-02-28, 16:00
  #12
Medlem
Valnirs avatar
Just att förlusten känns efter att det gått ett tag känner jag igen mig i. I början är man bara lite: "Jaja, vilketsom", sen när man nås av insikten brakar helvetet löst.
Kan inte ge dig nåt annat tips än att låta tiden gå. Det går över, imorrn eller om ett år vetefan, men till slut så. Bara att härda ut tyvärr..
Fortsätt begrav dig i aktiviteter och försök för guds skull att inte tänka på om "hon har en ny" och alla de tankar som följer i de banorna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback