Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-28, 03:11
  #1
Medlem
Hippos avatar
Ne fan nu har jag letat tillräckligt tycker jag Hittade ingen liknande tråd att dra upp.

Grejen är den att jag har en Date på fredag!!! Myskväll hemma hos mig....så min fråga är..vilka filmer är det som får vår underbara motpart att fälla tårar och söka tröst?

Ingen sån film som Titanic nu bara för då läser hon mig som en öppen bok

PS! Finns det redan en sån här tråd så kasta gärna denna...men länka gärna till den andra tråden innan.
Citera
2007-02-28, 03:27
  #2
Medlem
l00zekks avatar
Det ska ju finnas en guide som är ihopskriven för videokvällar hemma med en massa punkter man ska tänka på. Det finns säkert någon beläst persom som kan länka till den.
Citera
2007-02-28, 03:33
  #3
Avstängd
JoltSparkZlers avatar
Forrest Gump. Den får känslorna att svalla, samtidigt som den är humoristisk.

Lycka till!
Citera
2007-02-28, 04:42
  #4
Medlem
Hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Forrest Gump. Den får känslorna att svalla, samtidigt som den är humoristisk.

Lycka till!

Tackar "mitt stora feta grekiska bröllop" är totalt utesluten med förresten för jag utsätter mig inte för den tortyren igen.

EDIT: Kom att tänka på att om jag inte gör en drastisk ändring flyttas denna tråd till film forumet. Så jag omformulerar hela frågan i tråden: "Vad är det man ska tänka på när man har en first date med en väldigt fin donna?
Skriv ner ALLT ni kan komma på tack
Citera
2007-02-28, 10:23
  #5
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag tycker du skall se nån film du gillar... Av den signatur du i skrivandes stund har antar jag att du gillar The Big Lebowsky... Se den med henne! Den är både lättsam och rolig samtidigt som den får en i feststämning...

Jo, ett annat bra tips också! Ät inte spagetti på den första dejten! Det kanske ser bra ut i Lady & Lufsen, men du kommer bara att bli nervös för ditt bordsskick då spagettin rinner ner ur munnen...
Citera
2007-02-28, 10:30
  #6
Medlem
nee ingen grin-film..ta en film man blir glad av.
Människor som är glada är kärleksfulla..
Citera
2007-02-28, 10:40
  #7
Medlem
Giggis avatar
Skräckfilmer funkar alltid på en date. Hon kommer ju att vara livrädd och måste hålla i dig när det blir läskigt...
Citera
2007-02-28, 13:22
  #8
Medlem
ta en film du redan sett så kan du komma med klyftiga kommentarer om den under filmens gång å verka smart.
Citera
2007-02-28, 13:53
  #9
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejda
ta en film du redan sett så kan du komma med klyftiga kommentarer om den under filmens gång å verka smart.

Helst ska det vara en komplicerad film, så kan du vara här duktig sen
Citera
2007-02-28, 13:54
  #10
Medlem
krollees avatar
En komedi hade jag rekomenderat.
Citera
2007-02-28, 14:06
  #11
Avstängd
ZombieCannibals avatar
Är i samma sits själv, tänkte vi skulle se The Departed bland annat. Bra/anus?

Hur är det med krigsfilmer? Bra/anus?
Citera
2007-02-28, 14:36
  #12
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZombieCannibal
Är i samma sits själv, tänkte vi skulle se The Departed bland annat. Bra/anus?

Hur är det med krigsfilmer? Bra/anus?

är väll inte så hajj på vilka filmer som är bra i detta syfte, men The Departed tror jag inte är en höjdar film i detta syftet. Tyckte den va jävligt komplicerad och krånglig och lite väl grabbig. Men sen beror det väll på vad det är för brud, men en vanlig blondin skulle nog inte uppskatta den iaf.

för övrigt brukar ju inte tjejer uppskatta krigs/action öht.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback