Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-03, 12:05
  #301
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Ja han är ju hemma hos kock på sd(u?) tv-kanal(fyra avsnitt hitills). ”Gert Fylkings kök”. Bara för att man låter sig hyras av ett parti behöver man ju inte rösta på dom, men sd är ju rätt kontroversiella att ha att göra med så att säga.

Jag är inte sdare och det är ju ingen kansl jag följer men avsnitten on honom är så sunkiga och härliga, och frispråkiga.

https://youtu.be/SnuRnaP6gBw

Jag tycker sunket går överstyr..
Det skall alltid dubbel-doppas enbart för sakens skull och för att sunkfaktorn skall bli maximal, och tappas det mat på det över genomsnittet skitiga golvet plockas det upp bara och läggs tillbaka i pannan och pappret som flottet på golvet torkats upp med återanvänds för nämnda mat/bacon för att suga upp överflödigt fett bara att det vänds med den sidan som inte varit kontakt med golvet uppåt..
Att se Gert göra burgare av korv och köttbullar genom att bearbeta sönder dem med sina gamla otvättade gubbahänder fick det att vändas i magen på mig, och rätten i sig var så fånigt larvig att jag skämdes å Gerts vägnar..
Upplägget med att Gert lagar mat tillsammans med lite härligt frispråkigt anti PK snack är bra tycker jag, men det här helt uppenbart medvetet äcklandes med maten och fjantiga sättet att hantera den kunde de lämnat därhän, det blir bara osmakligt och tråkigt..

Enkel, billig ungkarlsmat tillagad utan tillgjorda försunkande åthävor hade räckt bra och hade gjort programmet intressant, men det är tydligt att Fylking fastnat i Lavemangs SM och Juckar Facket..
Nej jag står inte ut med att se på flera avsnitt....
__________________
Senast redigerad av 123.... 2021-04-03 kl. 12:24.
Citera
2021-04-03, 14:23
  #302
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Iofs. sant. Fylking var skön, minns hur han var "reporter" för TV3-sporten på hockey-VM, iklädd rosa träningsoverall o rosa moon boots. Han o Aschberg var ett härligt par.

Håller helt, lyssnade på Rix FM under flera år enbart tack vare att GF var en av programledarens i morgonprogrammet.

Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Bara för att man låter sig hyras av ett parti behöver man ju inte rösta på dom, men sd är ju rätt kontroversiella att ha att göra med så att säga.

Självklart men om man lånar ut sitt goda(?) namn och rykte till ett parti så är det nog hög sannolikhet att man instämmer med deras åsikter. Visst kan man bara göra det för pengarna också men efter att ha sett några minuter på ett avsnitt verkar det inte som SD lagt allt för mycket pengar på programmet.
Citera
2021-11-27, 22:16
  #303
Avstängd
tjenaresveriges avatar
Jag löste på hans eller robbans wiki att han tydligen dansat "lite för mycket" med sibylla. Vår konung moder. så han blev kickad från det militära.

lustigt kan tyckas att han kom med tv3. sprängde "censuren" i teven i teven för det svenska folket. lärde oss fjärtar låtar med analen samt ställde upp som åklagare och domare emot c.p....


Robbans rötter är väl lite suspekta också. googla Olof. .

oj skrev jag för mycket? Jesus Kristus
__________________
Senast redigerad av tjenaresverige 2021-11-27 kl. 22:19.
Citera
2022-01-03, 19:16
  #304
Medlem
DayNites avatar
Lever gubben än? han måste vara 90 snart?
Citera
2022-01-03, 19:40
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Lever gubben än? han måste vara 90 snart?

Om man googlar kan man se att han är född 1945 och bör således vara 76 år.
Jag har inte läst att han ska ha avlidit.
Citera
2022-11-08, 23:24
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Lever gubben än? han måste vara 90 snart?

Bumpar tråden, för nu överdrev du väl en aning? Gubben är 77 år, så långt ifrån 90 är han.
Citera
2022-11-09, 06:48
  #307
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Lever gubben än? han måste vara 90 snart?

Han lever, jag såg honom i Årsta för någon vecka sedan
Citera
2023-02-05, 08:30
  #308
Medlem
Vad har hänt med Tanja Fylkings face ? Hon är helt oigenkännlig på senaste profilbilderna
Citera
2023-02-05, 09:00
  #309
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vad har hänt med Tanja Fylkings face ? Hon är helt oigenkännlig på senaste profilbilderna

Bantat ? Verkar vara en hälsosam power-kvinna. Undrar vad hon såg i sunkige +20 år äldre Gert ?

Ser ut som hon hittat en ny +20 år äldre VD.
Citera
2023-02-05, 20:27
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Bantat ? Verkar vara en hälsosam power-kvinna. Undrar vad hon såg i sunkige +20 år äldre Gert ?

Ser ut som hon hittat en ny +20 år äldre VD.
När hon var 30 såg hon ut som en kärring och såg äldre ut än hon gör nu ..
Att gå ned i vikt brukar snarare göra att man ser nästan äldre ut för då kommer rynkorna fram och huden blir lös . Iallafall efter 40 o viktnedgång.
Citera
2023-03-15, 15:50
  #311
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Apropå kritiken mot Gert Fylking (den har förekommit länge) så ryckte Robert Aschberg vid tillfälle ut till försvar för sin forne vapendragare och skitprogramsdeltagare. Aschberg prisade Fylking för dennes stora skådespelarbegåvning.

Personligen kan jag inte komma på något tillfälle när Fylking briljerat som skådespelare. Finns det sådana tillfällen?
Minns att han var med i komediserien "Heja Björn" som gick på TV4 för ca 20 år sen
Citera
2023-10-07, 08:14
  #312
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Bumpar tråden, för nu överdrev du väl en aning? Gubben är 77 år, så långt ifrån 90 är han.

Idag den 7/10 fyller Gert Fylking 78 år !

Han verkar ha sysslat med många saker i livet. Journalist, B-skådis, radiopratare.

Mest känd är han för sina frispråkiga fredagsfräckisar i Rix Morgon Zoo.

Vem minns inte hans zigenarskämt om vem som snodde tvålen ?

Gay-Roger reagerade med bestörtning

" Nä ! Gert den där var INTE okej."

Antar att Gert ligger lågt nu för tiden. Sällan det hörs något om honom.

Senaste nytt handlar om att Gert Fylking hade blivit snuvad på pengar för sin medverkan i produktionen "Chess på svenska"

"Gert har trots upprepade påminnelser inte fått sitt arvode på 165 500 kronor. Nu rasar Gert Fylking, 76, mot produktionsbolaget. Och han är inte ensam om att ha blivit blåst på pengar."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback