• 1
  • 2
2007-02-27, 14:05
Bannlyst
http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=101286

Det värsta jag sett på väldigt länge.
Vad tycker Flashbackarna om journalister som rapporterar om sig själva?
Citera
2007-02-27, 14:13
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=101286

Att hans chef tycker att det inte är nån större grej (http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14715354.asp) är rätt så anmärkningsvärt. Att Niclas själv saknar omdöme är knappast förvånande.
Citera
2007-02-27, 14:18
Medlem
Det kan faktiskt vara två personer med samma namn!
Citera
2007-02-27, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Nej, det är samma person.
Citera
2007-02-27, 14:25
Medlem
Citat:
Nej, det är samma person.

Var ironisk...
Citera
2007-02-27, 14:29
Medlem
roccosiffredis avatar
Citat:
Dagens bästa, hatten av för dig!

Allvarligt talat, jag är van vid att journalister är hycklande svin vid det här laget, men detta måste ändå vara ett nytt lågvattenmärke?
Jag kommer osökt att tänka på sketchen "Dave Chappelle, written and directed by Dave Chappelle" när jag läser detta...
Citera
2007-02-27, 15:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Vill minnas...

...att Clark Olofsson fick någon journalistutbildning på skattebetalarnas bekostnas. Han skulle ju kunna skriva om sig själv i Dagens langning, eller vad deras publikation kan heta.
Tyvärr är ju detta bara vad man kan förvänta sig. Journalisterna håller varandra om ryggen, och det som i andra branscher hade lett till yrkesförbud i praktiken, är i media närmast en merit. Vidrigt!
Citera
2007-02-27, 15:36
Medlem
herr_jojs avatar
Citat:
Grislund skriver ju själv i sin lilla artikel att den Grislund som artikeln handlar om är den endaste personen i hela världen som heter Grislund.
Citera
2007-02-27, 16:14
Medlem
Mad Jacks avatar
Det här är defenitivt det roligaste idag. Jag gillar framförallt att han refererar till sig själv som "Expressens tidigare stjärnreporter". Det måste han vara ganska ensam om att tycka.
Citera
2007-02-27, 16:20
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Att hans chef tycker att det inte är nån större grej (http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14715354.asp) är rätt så anmärkningsvärt. Att Niclas själv saknar omdöme är knappast förvånande.

- Journalistiken har förändrats. Det är inte samma agenda som gäller idag som när alla skulle jobba som man gör på public service-bolagen eller de stora dagstidningarna. Idag skriver journalister om varandra, och de bevakas som stora stjärnor. Det vi vill ta fasta på.

Hahahahaha, ja, jo, eh, okej... Och skriver om sig själva, glömde han säga!
Citera
2007-02-27, 16:43
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Visst är det häpnadsväckande!
Grislund går från klarhet till klarhet, men som vän av ordning vill jag dra mig för att kalla Grislund för journalist. Visst blir det en spännande situation om de dömda själva sköter rapporteringen.

Jackie Arklöv bevakar sin egen rättegång kanske? Eller Clark Olofsson, nästa gång han ska smuggla kokain? Men att jämföra Clark och Rislund är kanske lite taskigt, jag tror faktiskt Clark är utbildad journalist.

Vad gäller van den Brinks kommentarer finns itne mycket att säga, han har inte många spjälor rätt i staketet.
Citera
2007-02-27, 16:45
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
- Journalistiken har förändrats. Det är inte samma agenda som gäller idag som när alla skulle jobba som man gör på public service-bolagen eller de stora dagstidningarna. Idag skriver journalister om varandra, och de bevakas som stora stjärnor. Det vi vill ta fasta på.

Hahahahaha, ja, jo, eh, okej... Och skriver om sig själva, glömde han säga!
Skjut mig snälla...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in