Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-26, 23:27
  #1
Medlem
Kronans avatar
Jag har träffat en 18 årig tjej sen runt nyår. Hon har kommit hem till mig och vi har kollat på film hon har sovit över osv. Själv är jag 24 och har haft lite svårt att se någon framtid tillsammans med henne. Jag vet att hon kommer antagligen att flytta till någon annan stad för att studera och jag kommer antagligen att stanna kvar här.

Jag var ute på krogen i lördags och försökte supa bort henne och träffade tydligen någon tjej (har en ordentligt minneslucka men tror att inget allvarligt hände).

Min kompis som ville sabba detta för mig berättade att jag var med en annan tjej samma kväll. Tjejen ifråga har tagit det här förvånansvärt bra då vi iaf. officiellt inte har varit ihop. Men när vi pratade om detta har vi kommit fram till att vi kanske inte har någon framtid ihop men att vi inte kan styra våra känslor.

Hennes förslag är att vi ska träffas som vanligt och uträtta någon form utav regelverk om vad vi får göra med andra.

Innerst inne känns det som att jag helst vill att det blir vi två, men jag har även svårt att se mig i hennes liv som för tillfället har lite andra prioriteringar än mitt. Men jag vill samtidigt inte sumpa något som kanske kan utvecklas till något bra i framtiden.. Jag vill att hon ska få leva utan att ha några problem eller någon gnällig kille..

Hur fan ska jag göra? Jag har funderat på att dumpa henne ordentligt mot min vilja för hennes eget bästa, men tror inte att jag kan leva med det samtidigt som jag vet att det här är någon som jag inte ska styra..

Vi är alltså kära utan vilja, hon vill och behöver leva ett fritt liv. Jag kan tänka mig att skaffa mig en tjej och lägga min ungkarls år bakom mig.. Men vi kan ju inte styra över våra känslor heller..
Citera
2007-02-26, 23:37
  #2
Medlem
chillionaires avatar
Jag är i samma sitts som dig, fast med en tjej som jag inte kan vara tillsammans med av andra anledningar, hmm känns jobbigt, Jag är lite halvkär, men i bland känns det inte alls, o jag blir lite halvsvartsjuk när hon är med andra... hmmm svårt... fast när jag tänker på någon annan tjej så glömmer jag henne för stunden...

mitt tips till dig är att sluta innan detär försent... innan det gör för ont. . om ni verkligen inte har någon framtid... eller har ni det?
Citera
2007-02-26, 23:46
  #3
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Jag är i samma sitts som dig, fast med en tjej som jag inte kan vara tillsammans med av andra anledningar, hmm känns jobbigt, Jag är lite halvkär, men i bland känns det inte alls, o jag blir lite halvsvartsjuk när hon är med andra... hmmm svårt... fast när jag tänker på någon annan tjej så glömmer jag henne för stunden...

mitt tips till dig är att sluta innan detär försent... innan det gör för ont. . om ni verkligen inte har någon framtid... eller har ni det?

Jag vet faktiskt inte.. Vi har inte pratat så mycket om det men det är en väldigt begåvad flicka som har möjlighet att lyckas med vad hon än tar sig till. Jag skulle bli förvånad om hon inte väljer någon avancerad utbildning och flyttar till någon student stad. Jag vet inte om jag klarar av det samtidigt som jag verkligen unnar henne att leva livet.

Hur som helst så vill jag inte förstöra något nu men jag inser ju själv att det här är dömt att misslyckas..
Citera
2007-02-27, 13:32
  #4
Medlem
ugge_das_boots avatar
Akta dig för 18 åringar, dom har väldigt mycket av "fjortistänket" kvar och jag ser inte en människa som resonlig förren hon börjar närma sig 25. Men varför inte lite sex, eller är dina känslor så djupa så det skulle strula till det..då bäst att hålla fingrana borta

Mvh

Ugge
Citera
2007-02-27, 13:40
  #5
Medlem
grojn-nies avatar
Antingen satsar du på ett förhållande med henne, eller så slutar ni träffas är mitt tips. Om du fortsätter träffa henne kommer du bara bli mer kär i henne, och då blir beslutet mycket svårare. Så bestäm dig medan du kan tänka ordentligt.
Citera
2007-02-27, 13:42
  #6
Medlem
chillionaires avatar
Tyvarr ar det nog statistiskt sett fa relationer som inleds nar man ar under 25 atminstonde som haller livet ut... sa ja... tank pa det. Kanske ar battre att skilljas at som vanner for att sedan kanske hitta tillbaka tillvarandra i framtiden. LAt henne vara ung och fri... och dessamma for dig... lattare sagt an gjort dock... vet hur det kanns...

En gang sa lat jag en tjej ga... tankte hon var for ung, ett ar senare var hon gift med en annan. :P sa kan de ju ga med.
Citera
2007-02-27, 13:53
  #7
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Jag har träffat en 18 årig tjej sen runt nyår. Hon har kommit hem till mig och vi har kollat på film hon har sovit över osv. Själv är jag 24 och har haft lite svårt att se någon framtid tillsammans med henne. Jag vet att hon kommer antagligen att flytta till någon annan stad för att studera och jag kommer antagligen att stanna kvar här.

Jag var ute på krogen i lördags och försökte supa bort henne och träffade tydligen någon tjej (har en ordentligt minneslucka men tror att inget allvarligt hände).

Min kompis som ville sabba detta för mig berättade att jag var med en annan tjej samma kväll. Tjejen ifråga har tagit det här förvånansvärt bra då vi iaf. officiellt inte har varit ihop. Men när vi pratade om detta har vi kommit fram till att vi kanske inte har någon framtid ihop men att vi inte kan styra våra känslor.

Hennes förslag är att vi ska träffas som vanligt och uträtta någon form utav regelverk om vad vi får göra med andra.

Innerst inne känns det som att jag helst vill att det blir vi två, men jag har även svårt att se mig i hennes liv som för tillfället har lite andra prioriteringar än mitt. Men jag vill samtidigt inte sumpa något som kanske kan utvecklas till något bra i framtiden.. Jag vill att hon ska få leva utan att ha några problem eller någon gnällig kille..

Hur fan ska jag göra? Jag har funderat på att dumpa henne ordentligt mot min vilja för hennes eget bästa, men tror inte att jag kan leva med det samtidigt som jag vet att det här är någon som jag inte ska styra..

Vi är alltså kära utan vilja, hon vill och behöver leva ett fritt liv. Jag kan tänka mig att skaffa mig en tjej och lägga min ungkarls år bakom mig.. Men vi kan ju inte styra över våra känslor heller..

Jag känner igen känslan. Tänk om hon inte vill annat än att vara med dig då ? Du säger att du vill hennes bästa och vill att hon ska vara fri men tänk om hennes högsta önskan är att vara med dig ?
Citera
2007-02-27, 15:24
  #8
Medlem
TimeWarps avatar
För tidigt att binda dig...och definitivt för henne också....ta det för vad de tär och lek runt lite...skulle det mot all förmodan hålla(not likely) så kör på det....du behlver ju inte huvudstupa slänga dig in emotionellt med någon bara för att du gillar personen....
Citera
2007-02-27, 16:00
  #9
Medlem
grojn-nies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeWarp
För tidigt att binda dig...och definitivt för henne också....ta det för vad de tär och lek runt lite...skulle det mot all förmodan hålla(not likely) så kör på det....du behlver ju inte huvudstupa slänga dig in emotionellt med någon bara för att du gillar personen....

Är det för tidigt att ha en flickvän vid 24 års ålder?
Citera
2007-02-27, 19:37
  #10
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Jag känner igen känslan. Tänk om hon inte vill annat än att vara med dig då ? Du säger att du vill hennes bästa och vill att hon ska vara fri men tänk om hennes högsta önskan är att vara med dig ?

Det är det som är problemet.. Jag tror att hon både vill vara med mig och leva sitt fria liv, jag är nog villig att ge henne lite tid för att bestämma sig.
Citera
2007-02-27, 19:39
  #11
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeWarp
För tidigt att binda dig...och definitivt för henne också....ta det för vad de tär och lek runt lite...skulle det mot all förmodan hålla(not likely) så kör på det....du behlver ju inte huvudstupa slänga dig in emotionellt med någon bara för att du gillar personen....

Jo, det känns som att det blir så. Men frågorna hopades efter att jag gjort bort mig på fyllan med den andra tjejen. Det blev så konkret ska vi fortsätta som förut vara "ihop" och aldrig träffas osv.
Citera
2007-03-01, 21:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Jag är i samma sitts som dig, fast med en tjej som jag inte kan vara tillsammans med av andra anledningar, hmm känns jobbigt, Jag är lite halvkär, men i bland känns det inte alls, o jag blir lite halvsvartsjuk när hon är med andra... hmmm svårt... fast när jag tänker på någon annan tjej så glömmer jag henne för stunden...

mitt tips till dig är att sluta innan detär försent... innan det gör för ont. . om ni verkligen inte har någon framtid... eller har ni det?

Det lät precis som min sits fast det är jag som är tjejen. Vi har inte träffats sen i höstas men även fast jag bara var lite halvkär i honom så är det ändå svårt att gå vidare efter honom och träffa andra.. Träffar liksom ingen som är som honom även fast jag aldrig varit riiktigt kär i honom..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback