Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-26, 18:48
  #1
Medlem
Flash Pecketts avatar
Hjälp!
Har precis köpt en Zoom G1X och hann bara testa den, sen hände det, den hängde sig.

Det står dS eller d5 i displayen och den är helt låst.
Har provat att göra en reset enligt manualen men det händer inget.

Någon som känner till problemet?
Citera
2007-02-28, 06:06
  #2
Medlem
Flash Pecketts avatar
Nu är det nya bud.
Den startade igår, utan att jag har gjort något, den har bara legat på bordet.
Testade den lite mer, bara lite olika effekter, och efter ett tag hände det igen.
Samma sak står nu i displayen och den är helt låst.

Känns som att jag måste returnera den.
Citera
2007-02-28, 08:52
  #3
Medlem
Don Fadäsos avatar
Trist när sånt händer. Du får snacka med säljaren. Beklagar... astrist när man sett fram emot något, pröjsat för det och så funkar det inte.
Citera
2007-02-28, 09:59
  #4
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Trist när sånt händer. Du får snacka med säljaren. Beklagar... astrist när man sett fram emot något, pröjsat för det och så funkar det inte.

Som när jag köpte en footswitch till min förstärkare. Fel kontakt, den har en dikontakt istället för tele. Farbriksfel tydligen men jag har inte fått en ny än, inte heller pengarna tillbaka. Sånt är alltid lika kul
Citera
2007-02-28, 10:21
  #5
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Som när jag köpte en footswitch till min förstärkare. Fel kontakt, den har en dikontakt istället för tele. Farbriksfel tydligen men jag har inte fått en ny än, inte heller pengarna tillbaka. Sånt är alltid lika kul

Tråkigt med dålig service där man handlat. I ditt fall så är det enkelt att löda om, jobbigare när det är digitalt.
Citera
2007-02-28, 10:50
  #6
Medlem
Flash Pecketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
Trist när sånt händer. Du får snacka med säljaren. Beklagar... astrist när man sett fram emot något, pröjsat för det och så funkar det inte.

Jag har snackat med säljaren, dom ska skicka en returfraktsedel.
Hoppas det inte tar alltför lång tid att få den fixad eller få en ny.
Citera
2007-03-01, 15:27
  #7
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Tråkigt med dålig service där man handlat. I ditt fall så är det enkelt att löda om, jobbigare när det är digitalt.

Jo jag vet. Det är Musikbörsen jag har köpt den av och jag föreslog själv att man kunnde löda om kontakterna, har ingen aning men det borde ju inte vara så svårt för någon som kan det. Hursomhelst så vägrar dom göra det. Fett siggit eftersom jag inte kan repa på som vanligt med den nya stärkaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback