• 1
  • 2
2007-02-26, 16:39
Medlem
likeithards avatar
jag avslöjade att spice & även ND/CA:s variant "saliva gold" högst sannolikt innehåller
CP 44,940 -

vipps så var mitt inlägg smygmodererat & raderat tillsammans med hela tråden!

jag förmodar att någon mod ansåg sej kallad att agera superhjälte & tysta sanningen för att på så vis kanske lyckas hålla spice, saliva etc lagliga lite längre.

men i vilket fall, jag är trött på smygmodereringen - jag vill inte nämna några namn heller, men för inte allt för länge sen började smygmodereringen eskalera tillsammans med mystiskt raderade inlägg.

nu vill jag ha svar - detta är ett öppet forum, hur gärna vissa här än vill inskränka yttrandefriheten.

edit: jag antar att denna tråden också är obekväm för vissa, varpå jag räknar med att den kommer raderas, som vanligt utan ett ord, inte äns ett PM kan man räkna med......

hade jag bara blivit ombedd via PM att inte ta upp saken igen så hade jag inte gjort det heller...
Citera
2007-02-26, 16:43
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
text....

Ja en forklaring skulle vara pa sin plats, det her ska ju vara ett fritt forum!!
Citera
2007-02-26, 16:50
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
jag avslöjade att spice & även ND/CA:s variant "saliva gold" högst sannolikt innehåller
CP 44,940 -

vipps så var mitt inlägg smygmodererat & raderat tillsammans med hela tråden!

jag förmodar att någon mod ansåg sej kallad att agera superhjälte & tysta sanningen för att på så vis kanske lyckas hålla spice, saliva etc lagliga lite längre.

men i vilket fall, jag är trött på smygmodereringen - jag vill inte nämna några namn heller, men för inte allt för länge sen började smygmodereringen eskalera tillsammans med mystiskt raderade inlägg.

nu vill jag ha svar - detta är ett öppet forum, hur gärna vissa här än vill inskränka yttrandefriheten.

edit: jag antar att denna tråden också är obekväm för vissa, varpå jag räknar med att den kommer raderas, som vanligt utan ett ord, inte äns ett PM kan man räkna med......

hade jag bara blivit ombedd via PM att inte ta upp saken igen så hade jag inte gjort det heller...

Hej.

Det är inte fel att ta upp om man tycker något är fel. Dock skall det hanteras på rätt sätt vilket beskrivs bra i reglerna. Är det någon moderator du är missnöjd med så ta kritiken över PM. Skulle inte det hjälpa så skall likande trådar postas i Flashbackdelen
Citera
2007-02-26, 16:50
Medlem
West-ens avatar
Och...? Ska du inte berätta hur du avslöjade det? Nu är jag förvirrad, men jag håller med dig, du ska givetvis inte raderas.
Citera
2007-02-26, 16:55
Medlem
GaiNs avatar
Hej,

Inläggen blev av misstag raderade av mig i samband med vanlig städning då det i snabb anblick såg ut att handla om Salvia, dvs inte Spice som är trådens topic- någon smygmoderering förstår jag inte var du fått ifrån, och är av den åsikten att du vid detta lag torde veta om att moderatorerna i detta forum inte verkar på det sättet- vidare att sådanna frågor skall tas i PM till moderator, som isch påpekar, och skulle det inte fungera- till admin.

Dina inlägg är återställda tillsammans med andra i tråden i fråga- att du inte fick något PM berodde på att jag gjorde en macka och tog en cigg efter det, vilket iofs var tur då jag nu slipper skicka PM igen till alla och säga att det var ett misstag att de raderades som "OT" pga en miss i namnet (hade inte kollat på ND-länken då).

Men som sagt, vad är det du fått för dig för skitsnack om smygmoderering vill jag gärna ha en kommentar på om det gäller mig i övrigt, för det är rent jävla skitsnack rent utsagt.

Må väl
GaiN
Citera
2007-02-26, 17:18
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Hej.

Det är inte fel att ta upp om man tycker något är fel. Dock skall det hanteras på rätt sätt vilket beskrivs bra i reglerna. Är det någon moderator du är missnöjd med så ta kritiken över PM. Skulle inte det hjälpa så skall likande trådar postas i Flashbackdelen

du har helt rätt, men jag utgår från att det är okey (eller åtmindstonde förlåtligt) att skapa en tråd i om något jättekonstigt händer i forumet - vilket är precis vad som skett.

jag tänkte faktiskt ta upp saken i flashbackdelen, men jag kom på detta först efter jag skapat denna tråd (får skylla på frustrationen).

dessutom när jag inte fått någon förklaring till dessa mystiska händelser så förstår jag ju inte bättre än att ta upp saken igen, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Och...? Ska du inte berätta hur du avslöjade det? Nu är jag förvirrad, men jag håller med dig, du ska givetvis inte raderas.

ptja, eftersom spice-tråden är återställd så står det att läsa där, det handlar kanske inte om ett regelrätt avslöjande - men håll med om att det rimmar ganska bra..!

Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Hej,

Inläggen blev av misstag raderade av mig i samband med vanlig städning då det i snabb anblick såg ut att handla om Salvia, dvs inte Spice som är trådens topic- någon smygmoderering förstår jag inte var du fått ifrån, och är av den åsikten att du vid detta lag torde veta om att moderatorerna i detta forum inte verkar på det sättet- vidare att sådanna frågor skall tas i PM till moderator, som isch påpekar, och skulle det inte fungera- till admin.

Dina inlägg är återställda tillsammans med andra i tråden i fråga- att du inte fick något PM berodde på att jag gjorde en macka och tog en cigg efter det, vilket iofs var tur då jag nu slipper skicka PM igen till alla och säga att det var ett misstag att de raderades som "OT" pga en miss i namnet (hade inte kollat på ND-länken då).

Men som sagt, vad är det du fått för dig för skitsnack om smygmoderering vill jag gärna ha en kommentar på om det gäller mig i övrigt, för det är rent jävla skitsnack rent utsagt.

Må väl
GaiN

ang smygmodereringen som jag upplevt, det handlar om att jag brukar kolla igenom mina poster för att se om något av intresse framkommit i lite äldre diskussioner - varpå jag funnit att en del inlägg rederats, inget stor sak visserligen..
men samtidigt såg jag någon annan gnälla om samma sak i cannabisdelen för en tid sedan.

jag har inte velat ta upp saken, främst pga att jag velat se om fler inlägg raderats- vilket inte har skett (iaf inte utan glasklar anledning).

och nej, du har varit mod sålänge jag hängt här, mao ser jag dej som en fadersgestallt på forumet.

men då var saken ur världen antar jag, jag fick svar, tråden kom tillbaks & förhoppningsvis tog ingen för illa vid sej.

nästa gång tar jag upp saken som brukligt är, i flashbackdelen eller med Admin.

(..nu är jag inte förbannad längre)

edit: om saken är utagerad så kan papperskorgen tänkas lämplig (utan att jag skränar "smygmoderering!").
Citera
2007-02-26, 22:54
Medlem
Nazipolizeis avatar
jag trodde det var en vanlig och berättigad sak att modsen tog bort inlägg som inte passar sig enligt tråden utan att säga till.
Är det så att Mod måste meddela när det tar bort inlägg?
för jag har då sett en hel del fina inlägg skrivna av mig försvinna ut till intet
Citera
2007-02-26, 23:01
Medlem
Snövits avatar
Moderatorer behöver inte meddela när de ta bort inlägg, varken i tråden eller via pm. Tas det bort en hel del brukar det skrivas ut men hela meningen med raderingen är ju att debatten ska bli bättre.

Har inlägg försvunnit är de förmodligen regelbrott, ot, trams eller något annat som inte hör hemma i just den tråden.

Tänk på att alla moderatorerna ser vad som har plockats bort så det är inte direkt så att någon kan göra något i skymundan.
Citera
2007-02-26, 23:04
Medlem
Mourns avatar
Haha du har blivit paranoid av allt weed, börja med spice istället!
Citera
2007-02-26, 23:15
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
jag trodde det var en vanlig och berättigad sak att modsen tog bort inlägg som inte passar sig enligt tråden utan att säga till.
Är det så att Mod måste meddela när det tar bort inlägg?
för jag har då sett en hel del fina inlägg skrivna av mig försvinna ut till intet

Hej,

Jo- gör det i nästan alla fall förrutom om det är en tråd som blir raderad pga regelbrott i den och allas inlägg försvinner t.ex. Eller om det är så att det är någon som skrev något helt OT, och många citerar detta och härjar, så blir det ibland att man inte skickar PM om att man har raderat inlägg (skulle bli på tok för tidskrävande). Ofta skriver man dock i den aktuella tråden om att man har tagit bort inlägg, men inte alltid- men det är i undantagsfall det inte sker från min sida iaf. Enstaka inlägg som är raderat brukar jag dock inte alltid berätta om i tråden då det inte är av intresse för övriga eller för debatten. Men som sagt, det är inget som måste göras- och jag skriver mycket sällan något om jag plockar bort två inlägg som ser ut så här:

Citat:
Ursprungligen postat av Användare1
Fan vad cool!

Citat:
Ursprungligen postat av Användare2
Citat:
Ursprungligen postat av Användare1
Fan vad cool!
Hehehehe!!!! jag håller med !!!!!!

Den typen av inlägg ryker och skriver jag något är det i ett publikt meddelande till alla i den tråden, även om de som skriver sådanna där inlägg kanske inte ser den tråden igen, så har det iaf tyckt se ut i många fall. Är det ett långt och serriöst inlägg brukar jag dock alltid skicka PM och förklara varför och att denne användare kan skapa en ny tråd om det men att det ej går att behålla i den aktuella tråden etc...

Låter denna vara öppen ett tag till, om det är någon annna som har kommentarer eller synpunkter.

Må väl
GaiN
Citera
2007-02-26, 23:31
Medlem
Nazipolizeis avatar
okej, jo det var så jag tänkte också. Hade ju varit ett jävla jobb att skicka PM och medela om raderat inlägg varje gång någon idiot (se jag själv) skrev något helt ovesäntligt...(typ som detta...)
bra att vi fick detta uppklarat iaf!
Citera
2007-03-23, 18:18
Medlem
men jag tycker du ialf ska ge fan i att skriva sånna saker.. vi vill ju att det ska hållas lagligt förfan!! Du kan hålla din information till dig själv!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in