Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-26, 12:54
  #1
Avstängd
hej! , vet inte om tråden ligger i rätt kategori men hittade ingen bättre.
jag har problem med hostname till min ip, jag har en router&modem i samma .
kan konfigurera den i "NAT" då man lägger till en ip för att skapa en virtuell "server" då använder jag min lan ip 192.168.1.xxx och porten säger jag inte:P och när jag gjort det går jag in på dynamic dns i routern&modemet och ställer den på avtive och sen får jag välja sida där hostnamet kommer ifrån jag har valt www.dyndns.org där jag oxo har ett konto och där har jag skapat en host på deras dynamiska dns funktion där har jag skrivit in min ip och valt hostname kazme och .mine.nu efter det. tillbaka i routern kan man skriva in hostname och sen mail adress och sen användarnamn och sen lösen ord jag skriver då in användarnman och lösenordo och klickar på verkställ, det har funkar förut då ansluter mina kompisar till min ventrilo server via kazme.mine.nu och sen porten. vad gör jag för fel? kan komma med bilder om det skulle behövas. lite sluddrit förklarat men hoppas non förstår och kan hjälpa mig!

ps. ps har en billion (modem/router)
tack för svar
Citera
2007-02-26, 18:13
  #2
Medlem
Ziracahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winhack
hej! , vet inte om tråden ligger i rätt kategori men hittade ingen bättre.
jag har problem med hostname till min ip, jag har en router&modem i samma .
kan konfigurera den i "NAT" då man lägger till en ip för att skapa en virtuell "server" då använder jag min lan ip 192.168.1.xxx och porten säger jag inte:P och när jag gjort det går jag in på dynamic dns i routern&modemet och ställer den på avtive och sen får jag välja sida där hostnamet kommer ifrån jag har valt www.dyndns.org där jag oxo har ett konto och där har jag skapat en host på deras dynamiska dns funktion där har jag skrivit in min ip och valt hostname kazme och .mine.nu efter det. tillbaka i routern kan man skriva in hostname och sen mail adress och sen användarnamn och sen lösen ord jag skriver då in användarnman och lösenordo och klickar på verkställ, det har funkar förut då ansluter mina kompisar till min ventrilo server via kazme.mine.nu och sen porten. vad gör jag för fel? kan komma med bilder om det skulle behövas. lite sluddrit förklarat men hoppas non förstår och kan hjälpa mig!

ps. ps har en billion (modem/router)
tack för svar

Har du öppnat porten i routern då?
Citera
2007-02-26, 19:31
  #3
Medlem
midnighttrains avatar
väldigt sluddrigt förklarat.. sen så verkar du inte ha koll på säkerheten.. det är absolut ingen fara att nämna hela ditt interna ipnummer och porten du har öppnat.. att däremot nämna adressen *mine.nu är inte särskilt smart då man genom den lätt hittar din ipadress.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback