Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 20:46
  #61
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
A.I.C efter layne död är mest skit, det var han som var magin. Men du har rätt Cantrell är en grymt bra gitarrist.

Cantrell är mer än en grym gitarrist, han är och var AIC's musikaliska motor och låtskrivare, sjöng spöklikt grymma andrastämmor och gott och väl hälften av alla klassiska texter är hans.
Citera
2017-05-26, 06:18
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Cantrell är mer än en grym gitarrist, han är och var AIC's musikaliska motor och låtskrivare, sjöng spöklikt grymma andrastämmor och gott och väl hälften av alla klassiska texter är hans.

Givetvis var det så, jag har aldrig påstått något annat, men dagens AIC är inte är inte i närheten så bra som dom var med Layne.

Kika på tex unplugged plattan, tror du den hade varit lika magisk utan Layne?
__________________
Senast redigerad av failuretoexist 2017-05-26 kl. 06:22.
Citera
2017-05-26, 11:59
  #63
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Alice In Chains är det bästa grungebandet tycker jag. De har många bra skivor verkligen.
Citera
2017-05-26, 12:25
  #64
Medlem
Bandets senaste två plattor är bland det bästa jag hört i musikväg.
Cold dry stone..
Citera
2018-01-29, 08:32
  #65
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Sitter och lyssnar på deras två senaste alster. Helt galet så bra de fortfarande är. Beviset på att Jerry Cantrell ÄR bandet, hur bra Layne Staley än var!
Börjar redan nu bli redigt taggad på att se dem på Gröna Lund i juni.
Citera
2018-01-29, 08:32
  #66
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Sitter och lyssnar på deras två senaste alster. Helt galet så bra de fortfarande är. Beviset på att Jerry Cantrell ÄR bandet, hur bra Layne Staley än var!
Börjar redan nu bli redigt taggad på att se dem på Gröna Lund i juni.
Ska också dit! Kommer bli grymt.
Citera
2018-03-20, 01:41
  #67
Medlem
"I should have brought my saxophone" "We generally rehearse up here".

https://www.youtube.com/watch?v=gDQCZ14f0Rs
Citera
2018-12-07, 08:46
  #68
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Ditt och Jar Of Flies är två jättebra skivor. Facelift är något svagare, men aggressivare dock.
Citera
2018-12-08, 01:48
  #69
Medlem
Concubines avatar
Håller delvis med om Layne-grejen, gillade Black Gives Way to Blue men inte lika mycket det jag hört från de andra två nyare. Vilken tycker ni är bäst av dem f.ö.?
Citera
2019-04-17, 21:18
  #70
Medlem
Layne FTW!! <3

https://youtu.be/qNI0EoLRQiI?t=206
Citera
2019-04-18, 10:17
  #71
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Håller delvis med om Layne-grejen, gillade Black Gives Way to Blue men inte lika mycket det jag hört från de andra två nyare. Vilken tycker ni är bäst av dem f.ö.?

Låten Your Decision är med på Black Gives Way To Blue, va? Det är min favoritlåt med Alice In Chains.

Jag har aldrig gillat grunge något vidare, men jag har på sistone börjat lyssna en del på det. Jag måste säga att Alice In Chains är riktigt bra och att bandet sitter på en urstark repertoar.
Citera
2019-09-28, 08:17
  #72
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Dirt Och Jar Of Flies är riktigt bra skivor och välgjorda från början till slut. Stark musik, man blir tagen av den. Would? är en riktigt, riktigt bra låt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback