Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-25, 18:14
  #1
Medlem
hksnismos avatar
Skulle fixxa det lite smidigt så (frugan) vart nöjd genom att ta bort alla kablar och köpa ett trådlöst nic till stationära burken som står i vardagsrummet.

Det skulle väl inte va några problem att fixa till då jag kör trådlöst från min bärbara belkin router mot min jobb laptop.

Men icke sa nicke..!

Efter jag satt i trådlösa nicet i den stationära burken och installerat kortet utan problem, så trodde jag detta skulle flyta på utan problem.

Hittade belkin routern min då jag sökte efter nätverk, valde den och provade att ansluta mot den, inget händer den står bara att försöker ansluta mot den sedan händer inget mer.

Till slut står det bara automatic längst upp men den blir ej riktigt ansluten.


Nehe, trodde det var någe strul med wpa säkerheten så slog bort den ur routern från min bärbara dator som jag kom åt routern med.


Testade igen att ansluta med den andra datorn mot routern, inget händer bara står och tuggar.

Hmm .startade om routern ingen skillnad kunde ej ansluta ändå.

Testade att ansluta mot grannes öppna nät med den stationära, pang så var jag inne direkt inge problem alls.

nehe nu började tålamodet ta slut gick fortfarande inte att ansluta mot routern min med stationära trots att dom nu står ca 2 meter i från varandra.

Bärbara datorn kan ansluta mot grannes och min router utan problem.


Sitter ett belkin insticks kort (trådlöst) i bärbara och ett belkin trådlöst nic i stationära som jag satte in efter jag öppnat upp den.


Testar alla möjliga sätt nu för att komma in i routern med stationära datorn men inget funkar, den bara tuggar tuggar. Resstar routern osv osv.


Nu hade tålamodet gått förlångt så jag köpte en ny router. Netgear rangemaxx eller vad dom heter. Och samma scenarium uppspelar sig, bärbara datorn kan ansluta direkt mot nya routern utan problem, den stationära datorn hittar oxxå netgear routern direkt i listan över trådlösa nätverk, men då man trycker connect så står den bara och tuggar och ansluter ej.


Vad kan va fel? det sista jag ska byta nu när tålamodet ändå är borta är det trådlösa belkin kortet jag stoppade in i stationära datorn.

Fanns ett netgear för samma pris så får väl ta det då.

Men tror ni att det är trådlösa nicet som strular? den kan ju ansluta mot grannes trådlösa utan problem.

Kan plasma tv;en som står brevid datorn slå ut signalerna mellan routern och trådlösa nicet i stationära datorn? långsökt kanske men man vet ju aldrig.

Tips om någon kommer på någe.


Mina ideer har tagit slut nu och i morgon inhandlas ett annat trådlöst nic och sätta i stationära datorn som sita försök.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback