Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-25, 13:37
  #1
Medlem
frosses avatar
Hej. Jag har ett spel som är i mdf-format på cirka 5 gig som jag vill bränna ut. Anledningen till att jag inte mountar det i typ alcohol är att min dator flippar ur när jag kör sånt. Nu undrar jag om det finns något sätt för mig att göra om denna DVD9-imagen till typ två DVD5 eller till typ ett antal CD-skivor?
Citera
2007-02-25, 15:50
  #2
Medlem
merlin2s avatar
kolla up "dvdshrink"
Citera
2007-02-25, 15:53
  #3
Avstängd
Hejsan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
kolla up "dvdshrink"

Det kan dock inte krympa ner spel.

Det finns nog inte så mycket att göra tyvärr. Det enda du kan göra är att försöka leta upp någon "DVD9-DVD5 fix" som någon releasegrupp kanske rellat. Dock så kanske det inte heller fungerar till ditt spel.

Men du kanske kan testa att dra alla filerna från imagen i Nero till en ny kompilation, och se om den blir mindre? Filen kan innehålla rådata. Annars så får du väl ta bort en del filer från skivan, filmer, musik t.ex.
Citera
2007-02-25, 15:54
  #4
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
kolla up "dvdshrink"
Funkar det verkligen med dvdshrink? Detta är ju ett spel, ingen film?
Citera
2007-02-25, 15:56
  #5
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Det kan dock inte krympa ner spel.

Det finns nog inte så mycket att göra tyvärr. Det enda du kan göra är att försöka leta upp någon "DVD9-DVD5 fix" som någon releasegrupp kanske rellat. Dock så kanske det inte heller fungerar till ditt spel.

Men du kanske kan testa att dra alla filerna från imagen i Nero till en ny kompilation, och se om den blir mindre? Filen kan innehålla rådata. Annars så får du väl ta bort en del filer från skivan, filmer, musik t.ex.

Istället för att "krympa" den, borde det inte gå att splitta den?
Vet ju att man kan göra ett spel med typ 6 cdskivor till 1 dvd, då borde det väl gå åt de andra hållet också?

Edit: Hittade en lösning. Tankade ner UltraIso och gjorde om mdfen till iso. Sen monterade jag den via UltraIso (som har virtuell montering).
Annars finns det ett annat sätt:

Citera
2007-02-26, 00:42
  #6
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Det kan dock inte krympa ner spel.

Det finns nog inte så mycket att göra tyvärr. Det enda du kan göra är att försöka leta upp någon "DVD9-DVD5 fix" som någon releasegrupp kanske rellat. Dock så kanske det inte heller fungerar till ditt spel.

Men du kanske kan testa att dra alla filerna från imagen i Nero till en ny kompilation, och se om den blir mindre? Filen kan innehålla rådata. Annars så får du väl ta bort en del filer från skivan, filmer, musik t.ex.

trodde den hade den funktionen, sorry då, my mistake
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback