Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-06-26, 15:03
  #73
Medlem
SkateBlinds avatar
Hej hej, hittade idag Antarctica Guaraná på Ica Kvantum i Falkenberg, det är inte samma sak, men det är Guaraná.
Citera
2020-04-18, 08:02
  #74
Medlem
Snartfinsks avatar
Här är en till som saknar San São. Jag och min far brukade köpa denna läsk på flaska när den kom ut ca 2003 i vår lokala butik. Saknar den innerligt!

Men den här Antarctica Guaraná har jag hört ska vara samma läsk. Någon som vet om den finns att få tag på i Stockholms området?
Citera
2022-06-25, 21:52
  #75
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartfinsk
Här är en till som saknar San São. Jag och min far brukade köpa denna läsk på flaska när den kom ut ca 2003 i vår lokala butik. Saknar den innerligt!

Men den här Antarctica Guaraná har jag hört ska vara samma läsk. Någon som vet om den finns att få tag på i Stockholms området?

Samma här, det var min favoritläsk när den kom.
Citera
2022-11-26, 02:47
  #76
Medlem
nakamotos avatar
San Sao lever ännu i Brasilien. Antarctica Guaraná Är inte San Sao!! Den med de äkta ingredienserna heter Kaut!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kuat
Citera
2024-04-04, 16:52
  #77
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
San Sao lever ännu i Brasilien. Antarctica Guaraná Är inte San Sao!! Den med de äkta ingredienserna heter Kaut!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kuat

Än en gång vet jag, tråden är sovande, men jag måste ändå lägga in lite info, ibland springer man på bra svar ibland är det idiotiska svar som detta ovan.

Nej Antarctica Guaraná är originalet, San São eller Kuat är The Coca Cola Companies försök att få fler marknadsandelar i Sydamerika.

San São är tyvärr inte längre tillgänglig, men Antarctica Guaraná finns att tillgå från tid till annan, den saluförs av Hemberga Dryckesgrossisten till butiker etc. Bor man i Göteborg finns den att få tag på i åtminstone butiken Pitanga Brasil, som även har möjlighet till hemleverans.

Det finns fler alternativ, till exempel kryddlandet.se eller mathem.se eller cooperscandy.com
Citera
2024-04-04, 19:35
  #78
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Än en gång vet jag, tråden är sovande, men jag måste ändå lägga in lite info, ibland springer man på bra svar ibland är det idiotiska svar som detta ovan.

Nej Antarctica Guaraná är originalet, San São eller Kuat är The Coca Cola Companies försök att få fler marknadsandelar i Sydamerika.

San São är tyvärr inte längre tillgänglig, men Antarctica Guaraná finns att tillgå från tid till annan, den saluförs av Hemberga Dryckesgrossisten till butiker etc. Bor man i Göteborg finns den att få tag på i åtminstone butiken Pitanga Brasil, som även har möjlighet till hemleverans.

Det finns fler alternativ, till exempel kryddlandet.se eller mathem.se eller cooperscandy.com

Ursäkta men är du idiot eller bara mongo? Antarctica Guarana tillverkas av ett brasilianskt företag! San São tillverkades av Coca-Cola Company!!! TRÅDEN HANDLAR OM SAN SÃO INTE GURANALÄSK GENERELLT. COCA-COLA COMPANY PRODUCERAR FORTFARANDE GUARANA LÄSK I LATINAMERIKA UNDER NAMNET KAUT MED EXAKT SAMMA INGREDIENSER SOM SS BARA ANNAN ETIKETT.
Citera
2024-04-05, 11:00
  #79
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Ursäkta men är du idiot eller bara mongo? Antarctica Guarana tillverkas av ett brasilianskt företag! San São tillverkades av Coca-Cola Company!!! TRÅDEN HANDLAR OM SAN SÃO INTE GURANALÄSK GENERELLT. COCA-COLA COMPANY PRODUCERAR FORTFARANDE GUARANA LÄSK I LATINAMERIKA UNDER NAMNET KAUT MED EXAKT SAMMA INGREDIENSER SOM SS BARA ANNAN ETIKETT.

Kul kille du är då, men du får inte tag på San São eller Kuat i Sverige. Du skriver att den med de "äkta" ingredienserna är Kuat. Kuat är Coca Cola's sätt att få större omsättning.

Antarctica Guaraná är originalet inte någon jävla hittepå lösning från Coca Cola, Antarctica Guaraná är tillgänglig i Sverige inte San São eller Kuat...

Eftersom att folk har velat ha San São så är det klart att det är det tråden handlar om, men då den ej finns mer har jag informerat om vad som finns att tillgå.

För övrigt så fanns det ett tag pulver likt KoolAid fast som Guaraná som man blandade själv hemma med vatten och socker. Har dock inte sett detta sedan 90-talet när jag för övrigt drack min första Guaraná i Brasilien.

Alltså Antarctica Guaraná är ett möjligt substitut för San São som finns att tillgå i Sverige.
Citera
2024-04-05, 16:49
  #80
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Kul kille du är då, men du får inte tag på San São eller Kuat i Sverige. Du skriver att den med de "äkta" ingredienserna är Kuat. Kuat är Coca Cola's sätt att få större omsättning.

Antarctica Guaraná är originalet inte någon jävla hittepå lösning från Coca Cola, Antarctica Guaraná är tillgänglig i Sverige inte San São eller Kuat...

Eftersom att folk har velat ha San São så är det klart att det är det tråden handlar om, men då den ej finns mer har jag informerat om vad som finns att tillgå.

För övrigt så fanns det ett tag pulver likt KoolAid fast som Guaraná som man blandade själv hemma med vatten och socker. Har dock inte sett detta sedan 90-talet när jag för övrigt drack min första Guaraná i Brasilien.

Alltså Antarctica Guaraná är ett möjligt substitut för San São som finns att tillgå i Sverige.

Jag är kul?? Det var ju du som börja med att inleda att jag är idiotisk för att sen komma och fara med vilseledande information! Drycken São San finns fortfarande på planeten med ett annan etikett och mitt mål är att hjälpa de i tråden som saknar den att få uppleva den igen. Om du nu tycker Antarctica Guarana är så satans varför startar du inte en egen tråd om den? Dessutom så köpte ju Antarctica receptet till Guarana av Pedro, vilket var hans egna tolkning på guranaläsken från företaget Guaraná Cyrilla som då hade producerat guaranaläsk i över ett decennium på marknaden så det kan ju knappast vara Antarctica som är "originalet". Cyrilla kan du också köpa idag i brasilien! Ditt mähä! Nu lämnar jag tråden för gott! Kan för historien vara lämpligt att tillägga, att det äkta orginalet är ju såklart, teet som indianerna kokade på guaranafrukten i amazonas, men den är bitter och smakar blä! En doktor som hette luiz kom på att man kunde koka sirap på den och och tillsätta socker och bubbelvatten. Han var sen med och startade Cyrilla... Sen kom pedro och ändrade om receptet litet och sålde till antarctica. Sen kom Coca-cola och stal receptet igen och gjorde en ännu sötare variant som heter kaut, när den skulle lanseras till europa gick den under namnet São San...

OVER AND OUT
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback