Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-25, 00:38
  #1
Medlem
The_codes avatar
Jag vet inte riktigt om jag skriver i rätt forum...

Jag har en Apache server på min dator. Men helt plötsligt för några dagar sedan krashade servern och jag vet inte varför. Jag hade PHP installerat. Nu har jag kommit på att det är något med IIS (som är vad?) som inte riktigt funkar. När jag t.ex ska stoppa Apache får jag felmeddelande... Jag har testat och installera om apache med när jag ska installera PHP igen står det att nån IIS grej inte fungerar Vad gör man?
Citera
2007-02-25, 01:29
  #2
Medlem
Ziracahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_code
Jag vet inte riktigt om jag skriver i rätt forum...

Jag har en Apache server på min dator. Men helt plötsligt för några dagar sedan krashade servern och jag vet inte varför. Jag hade PHP installerat. Nu har jag kommit på att det är något med IIS (som är vad?) som inte riktigt funkar. När jag t.ex ska stoppa Apache får jag felmeddelande... Jag har testat och installera om apache med när jag ska installera PHP igen står det att nån IIS grej inte fungerar Vad gör man?

IIS = Internet Information Service (Windows webserver).
Testa att avistallera IIS (om du nu har den installerad).
http://www.webdesignskolan.se/php/apache_install.htm
Citera
2007-02-25, 12:33
  #3
Medlem
The_codes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziracah
IIS = Internet Information Service (Windows webserver).
Testa att avistallera IIS (om du nu har den installerad).
http://www.webdesignskolan.se/php/apache_install.htm

Hmm..Nu får jag när jag försöker starta Apache: "The requested operation has failed!"

Och när jag försöker starta Apache2 från tjänster så får jag error där med

[EDIT] Sket i Apache och avinstallerade IIS. Nu kör jag med Wamp och det verkar funka bra. Men tack ändå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback