31 224 besökare online
858 283 medlemmar • 45 872 422 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Försvunna personer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
TantHilda
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Inte jag heller.

Osannolikt att LA hade någon medhjälpare.

Hur menar du att det skulle vara osannolikt?

Har hört en sak om det där som jag inte kan släppa riktigt.

snillet_1
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Hur menar du att det skulle vara osannolikt?

Har hört en sak om det där som jag inte kan släppa riktigt.

Jag har aldrig hört något om en medhjälpare, jag heller.

Kan du precisera dig litegrann?

TantHilda
Medlem
Vet inte riktigt vad jag ska göra med det jag hört. Kanske det redan hade framkommit nånstans. Hade jag hoppats.
En del av vad jag hört är att "flyttgubbar" hämtade mattor i källaren, efter Johans försvinnande.

Prinzezzan
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad jag ska göra med det jag hört. Kanske det redan hade framkommit nånstans. Hade jag hoppats.
En del av vad jag hört är att "flyttgubbar" hämtade mattor i källaren, efter Johans försvinnande.

Det låter intressant, om det stämmer. Om uppgifterna är korrekta, borde polisen ha fått tagit del av dem. Vet du om detta skett?

Ska detta ha skett samma dag Johan försvann? I så fall - under dagen? Kvällen?

Kommer dessa uppgifter från någon som sett dessa "flyttgubbar" eller fått detta återberättat för sig från annan/andra?

"Sanningen är den att ingenting försvinner så länge det finns någon levande kvar som kan berätta." Ur: Det lömska nätet av Helene Tursten

TantHilda
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det låter intressant, om det stämmer. Om uppgifterna är korrekta, borde polisen ha fått tagit del av dem. Vet du om detta skett?

Ska detta ha skett samma dag Johan försvann? I så fall - under dagen? Kvällen?

Kommer dessa uppgifter från någon som sett dessa "flyttgubbar" eller fått detta återberättat för sig från annan/andra?

När vet jag inte exakt, men någon/några dagar efter försvinnandet. Jag har hört av trovärdig 'källa' att 'någon' sett 'flyttgubbarna', ja.
Flyttgubbar kan ju vara vilka två män som helst som flyttat saker. I detta fall mattor från källaren där JA bodde.

TantHilda
Medlem
Läste att TW hade "håltimme" till 8.50. Börjar lärare tidigare än eleverna?
TW var väl lärare? Nån som kan tala om hans namn?
När skulle JA börja den dan?

Quoter
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad jag ska göra med det jag hört.

Du kan med fördel släppa teorin om mystiska "flyttgubbar" från okänt håll som på ett märkligt sätt blandat ihop 11-årige Johan Asplund med det senaste soffbordet från IKEA och - när man kommit på sitt ödesdigra misstag - senare bragt honom om livet och gjort sig av med kroppen.

För helvete människa, du tyckte inte att Thomas Quicks fantasier var galna nog? Du kände dig tvingad att tillföra ytterligare en fantasifull förklaring? Man upphör aldrig att förvånas över graden av livliga fantasier på detta forum. Citat av Bo Åström: "när man sysslar med mordutredningar så ska man aldrig komplicera saker och ting".

Avslutningsvis, för att statuera det redan vedertagna: alla utrustade med sunt förnuft vet vem gärningsmannen i fallet är. Det var uppenbart redan från start och ingenting som framkommit genom åren talar för motsatsen. För den jordiska rättvisan (läs: hovrätten) räckte inte den bevisning som fanns mot honom och han gick fri. Jag har dock mina aningar om att Johan Asplunds spöke i tid och otid fortsätter att spela honom ett spratt...
Hamilkar 2013-11-15: "Att allt uttryckt tvivel hos lekmän inte är rimligt kan man enklast konstatera i indiciemordstrådar här i forumet, där ju allehanda fullkomligt jävla orimligt tvivel mycket gärna ventileras."
Senast redigerad av Quoter 2012-01-20 kl. 14:37.

TantHilda
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Du kan med fördel släppa teorin om mystiska "flyttgubbar" från okänt håll som på ett märkligt sätt blandat ihop 11-årige Johan Asplund med det senaste soffbordet från IKEA och - när man kommit på sitt ödesdigra misstag - senare bragt honom om livet och gjort sig av med kroppen.

För helvete människa, du tyckte inte att Thomas Quicks fantasier var galna nog? Du kände dig tvingad att tillföra ytterligare en fantasifull förklaring? Man upphör aldrig att förvånas över graden av livliga fantasier på detta forum. Citat av Bo Åström: "när man sysslar med mordutredningar så ska man aldrig komplicera saker och ting".

Avslutningsvis, för att statuera det redan vedertagna: alla utrustade med sunt förnuft vet vem gärningsmannen i fallet är. Det var uppenbart redan från start och ingenting som framkommit genom åren talar för motsatsen. För den jordiska rättvisan (läs: hovrätten) räckte inte den bevisning som fanns mot honom och han gick fri. Jag har dock mina aningar om att Johan Asplunds spöke i tid och otid fortsätter att spela honom ett spratt...

Nu ska inte du spela Gud fader själv här, eller göra dig lustig över saker som du faktiskt inte vet nåt om.
Jag har också det sunda förnuftet och "vet" vem GM är. Men det är tur att inte domstolarna går efter "sunt förnuft".
Och nu råkar det vara så att det är mer jag hört från sas säker källa, men som jag inte vill skriva ut här. Det behöver inte ha med fallet att göra men kan mycket väl ha det. Det är lite för mycket för att det ska vara en slump.

Jag hade hoppats att nån fler hade hört nåt om detta. Och hoppas att det inte viftades bort av poliser när dom hörde folk runt omkring. För så mycket vet jag, att vissa vittnesuppgifter kan försvinna.
Senast redigerad av TantHilda 2012-01-20 kl. 14:53.

The.other.side
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Läste att TW hade "håltimme" till 8.50. Börjar lärare tidigare än eleverna?
TW var väl lärare? Nån som kan tala om hans namn?
När skulle JA börja den dan?
Lägg ned dina fantasier är du snäll. Du är ute o seglar, verkar inte ha koll på nånting, inte ens enkla kända fakta som GM´s yrke, suck.

TantHilda
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Lägg ned dina fantasier är du snäll. Du är ute o seglar, verkar inte ha koll på nånting, inte ens enkla kända fakta som GM´s yrke, suck.

Men du är ju verkligen ute och seglar. För det första så finns det ingen GM, endast misstänkt.
För det andra så vet jag hans yrke.

Men nu var det inte det jag alls undrade över.

Éller påstår du att TW är GM? Suck!

The.other.side
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Men du är ju verkligen ute och seglar. För det första så finns det ingen GM, endast misstänkt.
För det andra så vet jag hans yrke.

Men nu var det inte det jag alls undrade över.

Éller påstår du att TW är GM? Suck!
Jag vet inte vem läraren TW är och jag bryr mig inte heller. Det var en annan person som gjorde det, LA, detta är så gott som 100% klarlagt men som vanligt klarar inte det svenska orättsväsendet att skippa rättvisa.
En lärare och en massa flyttgubbar.... snälla nån.

TantHilda
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Jag vet inte vem läraren TW är och jag bryr mig inte heller. Det var en annan person som gjorde det, LA, detta är så gott som 100% klarlagt men som vanligt klarar inte det svenska orättsväsendet att skippa rättvisa.
En lärare och en massa flyttgubbar.... snälla nån.

gud vad du svamlar. Men jag kanske trampade på en öm tå. Har du väldigt jobbigt med mina inlägg, så sätt mig på ignore bara.

Svara på ämne
Topp Dela »