Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-24, 10:46
  #1
Avstängd
PeterNorths avatar
http://img219.imageshack.us/my.php?i...sc00295od7.jpg

nån som vet vcad detta är för trams? köpte dator utan OS.
Citera
2007-02-24, 11:06
  #2
Medlem
Alfaslangs avatar
Tycker det ser rätt uppenbart ut. Installera från en "fullständig" installationsskiva, inte en uppgraderingsskiva.
Citera
2007-02-24, 11:16
  #3
Avstängd
PeterNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Tycker det ser rätt uppenbart ut. Installera från en "fullständig" installationsskiva, inte en uppgraderingsskiva.


microsoft.windows.xp.professional.corporate.sp2.in tergrated.swedish-klockren.

har aldrig varit några problem på mina datorer. Any clue+
Citera
2007-02-24, 12:58
  #4
Medlem
zhypers avatar
Repor på skivan? Allt brukar gå åt helvete för mig när det är en liten jävla satans repa på skivan när jag installerar XP.
Citera
2007-02-24, 13:25
  #5
Avstängd
PeterNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Repor på skivan? Allt brukar gå åt helvete för mig när det är en liten jävla satans repa på skivan när jag installerar XP.

Ringde datorfirman, tydligen har dom inte formaterat hårddisken så det går inte att installera något. Hur formaterar man på annat sätt än genom windowsinstallation.
Citera
2007-02-24, 13:46
  #6
Medlem
Drapåtrissors avatar
Helt uppenbart att det är en uppgradering. Följ instruktionen och låna i nödfall en skiva av någon kompis.
Citera
2007-02-24, 13:48
  #7
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Ringde datorfirman, tydligen har dom inte formaterat hårddisken så det går inte att installera något. Hur formaterar man på annat sätt än genom windowsinstallation.
en startdisket.. sen tror jag det är fdisk man skriver in. där i från kan du skapa partioner och formatera.
Citera
2007-02-24, 15:58
  #8
Avstängd
PeterNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_demon
en startdisket.. sen tror jag det är fdisk man skriver in. där i från kan du skapa partioner och formatera.

Finns det ngn annan metod? har varken diskett eller station
Citera
2007-02-24, 16:14
  #9
Medlem
Unbalanceds avatar
Du kan ju alltid bränna en livedisk med något operativsystem som tex. någon Linux dist. Men finns kanske smidigare sätt.
Citera
2007-02-24, 16:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Du kan ju alltid bränna en livedisk med något operativsystem som tex. någon Linux dist. Men finns kanske smidigare sätt.


Han kan ju inte formatera i Linux när han behöver NTFS, Windows kan inte installera på EXT3...

Du borde kunna köra formatering via din windows skiva som du har, annars testa bränna ut en ny, det brukar hjälpa.

Hur stor är din .cue och .bin fil?
Citera
2007-02-24, 17:45
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Finns det ngn annan metod? har varken diskett eller station

1. www.bootdisk.com, ladda hem bootdisk till w98
2. Boota på disketten som du skapade på punkt 1
3. Ange kommandot: fdisk, svara JA, skapa partition, välj hela disken, boota om på disketten och formatera via kommandot: format c:

4. Boota på din cd/dvd och kör install av xp eller vad fan det nu är.

...puh...
Citera
2007-02-24, 17:51
  #12
Medlem
Lakritstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhell
Han kan ju inte formatera i Linux när han behöver NTFS, Windows kan inte installera på EXT3...

Du borde kunna köra formatering via din windows skiva som du har, annars testa bränna ut en ny, det brukar hjälpa.

Hur stor är din .cue och .bin fil?



Nej, men däremot finns alternativet att formatera i FAT32 när man använder partitionshanteraren som följer med moderna linux-distar. Huvudsaken är att windows hittar något format det känner igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback