Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-24, 02:48
  #1
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Ska på intervju på ett budföretag i danmark nu i mars. Har en fråga, om man bor i sverige men jobbar i danmark och har en budbil (i detta fallet), får man (om det är ok för chefen) köra den till/från jobb precis som vissa chaufförer gör här i sverige? Eller fordonet får kanske inte nyttjas privat mellan länder?
Citera
2007-02-24, 02:50
  #2
Medlem
micaeles avatar
Ett problem kan vara att försäkringar inte alltid är tecknade för att fordon ska användas i utland. Det innebär ofta en merkostnad, så hör dig noga för angående det innan.
Citera
2007-02-24, 02:51
  #3
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ett problem kan vara att försäkringar inte alltid är tecknade för att fordon ska användas i utland. Det innebär ofta en merkostnad, så hör dig noga för angående det innan.
Hur gäller detta för min privata bil som har trafikförsäkring på LF? Nu när du säger det blir man ju lite orolig?
Citera
2007-02-24, 02:57
  #4
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Hur gäller detta för min privata bil som har trafikförsäkring på LF? Nu när du säger det blir man ju lite orolig?
Jag har nog (förhoppningsvis) fel, enligt TryggHansas utlandsguide ( http://www.trygghansa.se/04Privat/Do...ilaUt_0409.pdf ) gäller försäkringen i de flesta länder, exklusive vissa exotiska platser på vårt klot.

Så vad gäller privatbilen kan du vara lugn. Dock kan det vara annorlunda med fordon som används i yrkesmässig trafik, den frågan måste du ta med försäkringsbolaget i fråga.
Citera
2007-02-24, 03:03
  #5
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag har nog (förhoppningsvis) fel, enligt TryggHansas utlandsguide ( http://www.trygghansa.se/04Privat/Do...ilaUt_0409.pdf ) gäller försäkringen i de flesta länder, exklusive vissa exotiska platser på vårt klot.

Så vad gäller privatbilen kan du vara lugn. Dock kan det vara annorlunda med fordon som används i yrkesmässig trafik, den frågan måste du ta med försäkringsbolaget i fråga.
Ok.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback