Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-23, 19:29
  #1
Medlem
Gurka___s avatar
Går det på något sätt att spela musik på PC Speakerna? Finns det något ljudformat som endast spelas upp där eller? Vet att det inte kommer att låta speciellt bra, om det ens låter som musik, men skulle vilja testa. Haha.

På något sätt borde det ju gå?
Citera
2007-02-23, 19:31
  #2
Medlem
sekazzs avatar
Vafan menar Du?
Citera
2007-02-23, 19:33
  #3
Medlem
ugge_das_boots avatar
Hoppas nån vet, skulle ju va ett fantastiskt sätt att driva folk till vansinne Helst nått me timer som går igång lite och då
Citera
2007-02-23, 19:36
  #4
Medlem
det finns en VSTi (mjukvaru-synt som används i musikprogram som Cubase, Ableton Live, Fruityloops) som spelar noter på pc-speakern. låter grymt kul, drar man med fingret uppför tangenterna låter det som jackpot-ljudet på en gammal enarmad bandit.

finns att laddas ner här
http://www.hitsquad.com/smm/programs/BEEP/
Citera
2007-02-23, 20:14
  #5
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyHarij
det finns en VSTi (mjukvaru-synt som används i musikprogram som Cubase, Ableton Live, Fruityloops) som spelar noter på pc-speakern. låter grymt kul, drar man med fingret uppför tangenterna låter det som jackpot-ljudet på en gammal enarmad bandit.

finns att laddas ner här
http://www.hitsquad.com/smm/programs/BEEP/

Det fick jag inte att funka. Runtime error. Saknar väl nån modul i datorn.

Ska man göra egna ljud antar jag att det är Assembler man ska programmera i.
Citera
2007-02-23, 20:25
  #6
Medlem
Gurka___s avatar
Haha, underbart. Tack

Edit1: Får runtime error jag också. =/
Citera
2007-02-23, 20:27
  #7
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Hoppas nån vet, skulle ju va ett fantastiskt sätt att driva folk till vansinne Helst nått me timer som går igång lite och då

Ifall det finns någon kod till Delphi som får PC Speaker att funka skulle det vara väldigt enkelt. Skulle kunna göra en inställningsbar timer som man sedan kan gömma, så den inte syns i aktivitetsfältet. Haha.

Edit: Woops, sorry för x2 post.
Citera
2007-02-23, 20:42
  #8
Medlem
Har en polare som gjorde detta i klassrummet, fy va störande moment de va, dock vet jag inte vad han använde eller någonting tyvärr
Citera
2007-02-23, 21:06
  #9
Medlem
Hittade just detta program.
http://www.download.com/Soundy-Mouse...ml?tag=lst-0-6

Det spelar toner när man rör markören, grymt irriterande!
Citera
2007-02-24, 04:26
  #10
Medlem
hårdkårs avatar
Tror jag hittade någon mjukvara för något år sedan som spelar upp ljudfiler genom datorns inbyggda högtalare i DOS.

Minns givetvis inte vad detta hette och kan ej heller bistå med länk. Men det finns/fanns.
Citera
2007-02-24, 10:13
  #11
Medlem
Sebaots avatar
på gamla goda tiden... när man hade q-basic med i datorn...kunde man rätt lätt få den att spela noter... någon kunnig person här vet säkert hur man gjorde (jag minns ej)
q-basic kan man väl säkert få att funka via dosbox eller så?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback