2012-05-04, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ECAY
Har gått på subb i 5 år och endast snortat inte en bloddroppe har kommit och snoken fungerar fortfarande fint. Tror ingen som börjar med subb har inställning att dom ska bli beroende man måste ha diciplin annars faller man dit efter ett tag

Och när man väl är beroende.. ja då sitter man där..

Edit. Förövrigt kan mitt näsblod ha uppkommit av andra orsaker än subben. Tex att jag gnuggar på näsan om ni förstår. Kanske så att den blivit torr och det börjat blöda.
Citera
2012-05-05, 13:18
Medlem
Jag har varit borta från missbruk i nästan två år. Sen när jag började i höstas verkar det skitsvårt att hitta kranar i gbg. Är det för att det blivit så mycket mer eftertraktat eller är det jag som inte kan läsa av folk längre?

obs!inget kranfiske, bara en stilla undran.
Citera
2012-05-05, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Jag har varit borta från missbruk i nästan två år. Sen när jag började i höstas verkar det skitsvårt att hitta kranar i gbg. Är det för att det blivit så mycket mer eftertraktat eller är det jag som inte kan läsa av folk längre?

obs!inget kranfiske, bara en stilla undran.

Ja, jag e ingen drake längre. E du dålig? Lägg av...
Citera
2012-05-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Ja, jag e ingen drake längre. E du dålig? Lägg av...
Det var inget kranfiske
Citera
2012-05-06, 18:48
Medlem
limE86s avatar
Hej allihopa!
Nu har jag kommit upp i en toleransnivå så att jag behöver 4mg suboxone för att få ett behagligt rus.
Hur långt uppehåll tror ni att jag behöver för att bara behöva 1mg för att få ett bra rus? Går det att gå tillbaka till den nivån igen?

MVH
Citera
2012-05-06, 19:04
Medlem
Xalterads avatar
Det är långt ifrån säker att du någonsin kommer ner i de nivåerna igen, hur länge har du tagit sub och hur ofta?
Är du fysiskt beroende av sub/andra opioider?
Kan förhoppningsvis ge dig ett rimmligt svar om du återkmommer med det jag behöver veta.

Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Hej allihopa!
Nu har jag kommit upp i en toleransnivå så att jag behöver 4mg suboxone för att få ett behagligt rus.
Hur långt uppehåll tror ni att jag behöver för att bara behöva 1mg för att få ett bra rus? Går det att gå tillbaka till den nivån igen?

MVH
Citera
2012-05-06, 19:21
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Det är långt ifrån säker att du någonsin kommer ner i de nivåerna igen, hur länge har du tagit sub och hur ofta?
Är du fysiskt beroende av sub/andra opioider?
Kan förhoppningsvis ge dig ett rimmligt svar om du återkmommer med det jag behöver veta.

Har tagit sub till och från i ca ett år. Några gånger i månaden. Ibland har det gått en, två månader utan att jag har rört sub. Är inte fysiskt beroende av någon annan opioid/opiat
Citera
2012-05-06, 20:47
Bannlyst
Citat:
Hej allihopa!

MVH

Citat:
Har tagit sub till och från i ca ett år. Några gånger i månaden. Ibland har det gått en, två månader utan att jag har rört sub. Är inte fysiskt beroende av någon annan opioid/opiat

Jag tycker det är väldigt viktigt att du bestämmer antalet gånger i månaden du ska knark. Jag skulle föreslå 2. Och ta 4. det är ju en halv tablett. Suboxone har jag aldrig testat otroligt nog, men det beror på att jag skjuter och är själv den som levererar... Så jag bestämmer.

Två gånger, och ALDRIG,ALDRIG,ALDRIG överskrida den gränsen. Kan du göra det så. Ja, då kan du vara trygg.
Men det finns en fara, när din tjej t.ex. gör slut med dig, då gäller inga regler längre vettu... Och då är det klippt. Att jag förlorade en flicka, en körlek, gjorde att jag sket i allt och övergick till självmedicinering. Det är detta alla renodlade drogliberaler glömmer! När livet är pajat, tjejen kickat en eller vad det kan vara. Då skiter man i allt. Och då är minnet av knarket, ruset som euforiskt och smärtlindrande det farkuga. För då är man beredd att göra vad som helst för att líndra den akuta smörtan. Det var just så jag blev fullblodsnarkoman.
Men den ingångsvägen hlöms ofta bort i debattten. Och den e vanlig tror jag!
Citera
2012-05-07, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Jag tycker det är väldigt viktigt att du bestämmer antalet gånger i månaden du ska knark. Jag skulle föreslå 2. Och ta 4. det är ju en halv tablett. Suboxone har jag aldrig testat otroligt nog, men det beror på att jag skjuter och är själv den som levererar... Så jag bestämmer.

Två gånger, och ALDRIG,ALDRIG,ALDRIG överskrida den gränsen. Kan du göra det så. Ja, då kan du vara trygg.
Men det finns en fara, när din tjej t.ex. gör slut med dig, då gäller inga regler längre vettu... Och då är det klippt. Att jag förlorade en flicka, en körlek, gjorde att jag sket i allt och övergick till självmedicinering. Det är detta alla renodlade drogliberaler glömmer! När livet är pajat, tjejen kickat en eller vad det kan vara. Då skiter man i allt. Och då är minnet av knarket, ruset som euforiskt och smärtlindrande det farkuga. För då är man beredd att göra vad som helst för att líndra den akuta smörtan. Det var just så jag blev fullblodsnarkoman.
Men den ingångsvägen hlöms ofta bort i debattten. Och den e vanlig tror jag!
Precis. Samma anledning jag fortsatte knarka. Jag förlorade kvinnor och vänner, studierna gick åt helvete. Då dövar man den smärtan på bästa sätt - med droger.
Citera
2012-05-07, 15:27
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Samma här, jag var redan narkoman sedan innan men sen gjorde tjejen slut och wips.. tog ett återfall =/ så är det alltid.

Så därför ska ni hobbyknarkare vara försiktiga.
Citera
2012-05-07, 19:39
Medlem
Hejsan, behöver snabbt svar!!
Tog sub i torsdags och fredags. 1.5mg torsdag, 1.5 på fredag. Ska pissa immorgon(tisdag) kl 2.
Om jag räknat rätt har det då gått ca 90timmar. Är jag ren? Har spelat fotboll 90minuter igår, förutom det ingen motion och har druckit som vanligt?

Någon som kan svara FORT om jag är ren?
För om jag inte är det tar jag en liten lina ikv om det ändo är kört.. Ska träffa min sockärring immorn också, så undrar om jag ska säga som det är att jag tog i tors-fre eller om jag ska ljuga och hoppas analysen visar negativt?

Snabba svar uppskattas! )
Citera
2012-05-07, 19:52
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Hejsan, behöver snabbt svar!!
Tog sub i torsdags och fredags. 1.5mg torsdag, 1.5 på fredag. Ska pissa immorgon(tisdag) kl 2.
Om jag räknat rätt har det då gått ca 90timmar. Är jag ren? Har spelat fotboll 90minuter igår, förutom det ingen motion och har druckit som vanligt?

Någon som kan svara FORT om jag är ren?
För om jag inte är det tar jag en liten lina ikv om det ändo är kört.. Ska träffa min sockärring immorn också, så undrar om jag ska säga som det är att jag tog i tors-fre eller om jag ska ljuga och hoppas analysen visar negativt?

Snabba svar uppskattas! )

Eftersom du tagit sådana små doser borde du vara ren imorgon. Jag är ren redan dagen efter ibland på en liten dos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in