2012-05-01, 19:10
Medlem
limE86s avatar
Hur många veckor tar det innan man blir beroende (fysiskt) av sub? Har kört på nu i fyra dagar, gör det då och då sen uppehåll några veckor.
Skulle inte vara så kul om kroppen blir beroende av det

MVH
Citera
2012-05-01, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Verkar vara en jävla brist på subutex/suboxone/buprenotex i gbg. Är det likadant i andra städer?

Nu var inte detta ett kranfiske. Bara allmänt gnäll. Det var inte alls så här för ett par år sedan. Jag antar att det är likadant i andra städer, sub har ju blivit mer poppis.

Det finns ju på järntorget. Luska reda på stället där och fråga folk och knyt kontakt med folk; man ser det i blicken...
Citera
2012-05-02, 00:36
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Hade du bankat dom så hade du ju mått prima ^^

Ungefär noll skillnad.
Citera
2012-05-02, 00:41
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Hur många veckor tar det innan man blir beroende (fysiskt) av sub? Har kört på nu i fyra dagar, gör det då och då sen uppehåll några veckor.
Skulle inte vara så kul om kroppen blir beroende av det

MVH

Det varierar. Själv körde jag 2-4mg ca 2-4 gånger i veckan under ett par månader och jag blev inte beroende.. Efter 4-5mg/dag under 4-5 dagar så vaknade jag dock med ont i leder etc och det är/och var min varningssignal.. Rörde inte sub på 2 månader men ever since så får jag inte tillbaka den "där" känslan och kärleken utav Subutex.
Senast redigerad av Skäggbiff 2012-05-02 kl. 00:42. Anledning: kände för det
Citera
2012-05-02, 06:41
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Verkar vara en jävla brist på subutex/suboxone/buprenotex i gbg. Är det likadant i andra städer?

Nu var inte detta ett kranfiske. Bara allmänt gnäll. Det var inte alls så här för ett par år sedan. Jag antar att det är likadant i andra städer, sub har ju blivit mer poppis.

Klart det inte är det är bara du som har kassa kontakter, tycker det är många som gnäller t.ex det finns inget tjack i hela Stockholm samma för er? eller det är total torka på röka i Gbg osv

Sådana inlägg är enbart dumma, klart det finns.

Men allmänt så brukar folk här på flashback inte kommit så lång i sin "drog-karrier" och brukar vara ganska unga.
Senast redigerad av Jungle 2012-05-02 kl. 06:44.
Citera
2012-05-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Klart det inte är det är bara du som har kassa kontakter, tycker det är många som gnäller t.ex det finns inget tjack i hela Stockholm samma för er? eller det är total torka på röka i Gbg osv

Sådana inlägg är enbart dumma, klart det finns.

Men allmänt så brukar folk här på flashback inte kommit så lång i sin "drog-karrier" och brukar vara ganska unga.

Kunde inte sagt de bättre själv!
Citera
2012-05-02, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams

Ja, men det är väl bra att folk stannar vid "experimenterande". Det är då det är som roligat och spännande. Sen blir det tragiskt och verklig destruktivitet när barn, flickvänner och andra drabbas av våld, osv. Det är ju det droger leder ofta till - destruktivitet. Det är slutmålet. Starten är njutning och spänning. Men slutet är destruktivitet.
Så om flashback kan tillfrdställa lite "djärva" flashackares nyfikenhet på farliga och förbjudna njutningar, så är det väl bara bra - om det nu stannar där. För min egen del så har flashback "civiliserat" mitt missbruk och jag har kunnat talat fritt om det på ett annat sätt än vad som sker med andra missbrukare på gatan eller myndighetspersoner rllrt inom vården.

Flashback är flashback! It's a good thing!
Citera
2012-05-03, 06:10
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Inte värre än annat antar jag, men i längden så kommer du märka att du bränner bort blodkärl etc, ungefär som snus under läppen.
Tror nog snus är farligare.......att snorta Temmar tar inte så farligt på snoken, värre är att snorta annat, Temmar är en Subug tabl så den ska lösas under tungan allt sådant är "lindrigt" att snorta.
Citera
2012-05-03, 06:11
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Citera
2012-05-03, 06:13
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Tror nog snus är farligare.......att snorta Temmar tar inte så farligt på snoken, värre är att snorta annat, Temmar är en Subug tabl så den ska lösas under tungan allt sådant är "lindrigt" att snorta.

Det är ju Buprenortexen också, men den fuckar upp din näsa rejält efter ett tag kan jag lova, det svider ganska rejält och vet många som inte kan ta det nasalt längre för dom börjar blöda näsblod..

Vet dock inte hur det är med tem i snoken, tem slår dock hårdare i venen än vanliga sub eller franska, av egen erfarenhet
Citera
2012-05-03, 18:39
Medlem
Citat:
Det är ju Buprenortexen också, men den fuckar upp din näsa rejält efter ett tag kan jag lova, det svider ganska rejält och vet många som inte kan ta det nasalt längre för dom börjar blöda näsblod..

Vet dock inte hur det är med tem i snoken, tem slår dock hårdare i venen än vanliga sub eller franska, av egen erfarenhet

Hade kört hårt på sub tre veckor i sträck tror jag, då jag en dag helt plötsligt i samband med snortning fick näsblod(något jag aldrig får annars nästan), är ren nu dock. Men det jag råder alla, att om ni ska börja med sub, bli INTE beroende, det förstör hela ens sätt att fungera och man klarar ofta inte av att leva ett vanligt liv om man inte har sub i blodet.

För att inte tala om avtändningen.
Citera
2012-05-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Hade kört hårt på sub tre veckor i sträck tror jag, då jag en dag helt plötsligt i samband med snortning fick näsblod(något jag aldrig får annars nästan), är ren nu dock. Men det jag råder alla, att om ni ska börja med sub, bli INTE beroende, det förstör hela ens sätt att fungera och man klarar ofta inte av att leva ett vanligt liv om man inte har sub i blodet.

För att inte tala om avtändningen.

Har gått på subb i 5 år och endast snortat inte en bloddroppe har kommit och snoken fungerar fortfarande fint. Tror ingen som börjar med subb har inställning att dom ska bli beroende man måste ha diciplin annars faller man dit efter ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in