Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-22, 21:29
  #1
Medlem
Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med...
Jag har en bärnar dator utan intern cd och floppy. Datorn har kraschat TOTALT och man kommer till dos där man kan välja lite olika alternativ så som:
- Safe Mode
- start Windows normally
Men grejen är att så fort man väljer nåt av alternativen startas den bara om hela tiden..Jag va OCH KÖPTE en extern USB DVD idag för jag trodde det skulle hjälpa mig men icke. Jag har prövat att starta (boota" med wondows XP orginalskiva men de funerar inte heller. Är de någon som vet hur jag ska gå till väga och kunna formatera datorn och få in en ny version av windows i den? SKULLE VA EXTREMT TACKSAM OM NÅN KUNNIG KUNDE HJÄLPA MIG

Tack på förhand

//Fredde
Citera
2007-02-22, 21:52
  #2
Avstängd
radikal08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredde_80
Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med...
Jag har en bärnar dator utan intern cd och floppy. Datorn har kraschat TOTALT och man kommer till dos där man kan välja lite olika alternativ så som:
- Safe Mode
- start Windows normally
Men grejen är att så fort man väljer nåt av alternativen startas den bara om hela tiden..Jag va OCH KÖPTE en extern USB DVD idag för jag trodde det skulle hjälpa mig men icke. Jag har prövat att starta (boota" med wondows XP orginalskiva men de funerar inte heller. Är de någon som vet hur jag ska gå till väga och kunna formatera datorn och få in en ny version av windows i den? SKULLE VA EXTREMT TACKSAM OM NÅN KUNNIG KUNDE HJÄLPA MIG

Tack på förhand

//Fredde

Gå in i biosen under uppstarten. Leta upp booting-setupen, gå in där och välj att du vill boota med CD/DVD i förstahand, och sedan HDD i andrahand.
Starta om och den bör boota från dvd'n.
Citera
2007-02-22, 22:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Gå in i biosen under uppstarten. Leta upp booting-setupen, gå in där och välj att du vill boota med CD/DVD i förstahand, och sedan HDD i andrahand.
Starta om och den bör boota från dvd'n.


Tack för tipset
De är en tillg rej vad för program/filer ska jag bränna så jag kan boota? Man måste väl ha ett visst program eller filer som man bränner som cd:n ska läsa ifrån antar jag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback