Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-02-05, 14:22
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Oilslick:



Inte om det är tonåringar. Larvigt blir det när medelålders karlar leker Easy Rider och leker med de andra grabbarna.

Nä de är ju tuffare och vuxnare att klä sig i spandex/nitar, vägra klippa håret så man som i revolt kan headbanga. Det är vuxet och manligt!
Citera
2017-02-05, 17:37
  #98
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Men vem säger att du måste va bov för du har en väst?


Sorry för bumpen men alla är väl helt på det klara med vilka associationer det ger nuförtiden?
Ok om man är med i en gammal klubb etablerad innan HA/BMC kom till Sverige.
Om man startar en klubb med ett tufft namn, ryggpatchar etc idag så solar man sig ju helt klart i tuffhetsglansen från enprocentarna.

Lite som att starta en supporterklubb till ett idrottslag där alla klär sig som casuals.
Citera
2017-02-06, 07:42
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Sorry för bumpen men alla är väl helt på det klara med vilka associationer det ger nuförtiden?
Ok om man är med i en gammal klubb etablerad innan HA/BMC kom till Sverige.
Om man startar en klubb med ett tufft namn, ryggpatchar etc idag så solar man sig ju helt klart i tuffhetsglansen från enprocentarna.

Lite som att starta en supporterklubb till ett idrottslag där alla klär sig som casuals.

Du har rätt till din åsikt. Min åsikt är att det var ett av de fånigaste inlägg jag sett på länge.

Till en start skiljer inte "Expressensvenssons" 1% från reguljär mc-klubb. De vet helt enkelt inte ett skit om det, annat än kvällspressen matar dem med.

Två: det finns massor av orsaker att starta en klubb, bli en 1%-are är inte en av dem, på något vis,
Citera
2017-02-06, 14:56
  #100
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggerboy


Till en start skiljer inte "Expressensvenssons" 1% från reguljär mc-klubb. De vet helt enkelt inte ett skit om det, annat än kvällspressen matar dem med.
,

Det är min poäng. Startar du en mc-klubb idag och väljer att kalla dig Battle-axe mc och gå runt med väst vet du att Expressensvenssons kommer att vara skraja
för dig.
Jag misstänker att många klubbar gillar den biten.
Citera
2017-02-09, 07:50
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det är min poäng. Startar du en mc-klubb idag och väljer att kalla dig Battle-axe mc och gå runt med väst vet du att Expressensvenssons kommer att vara skraja
för dig.
Jag misstänker att många klubbar gillar den biten.

Eller så har namnet en betydelse för de som startar upp klubben, en historia icke medlemmar inte känner till.
Jag vet inte någon (och då lever jag i den subkultur ni har åsikter om) som tar på sig sin väst med viljan att skrämma någon. Tvärtom jobbar de flesta mot dessa fördomar.
Citera
2017-02-10, 13:15
  #102
Medlem
snomoss avatar
Själv tycker jag att det är tråkigt när jag ser att någon blir rädd av att se mig med väst på. Då brukar jag le vänligt mot dom och då släpper det oftast. Synd att det blivit än mer så här. Jag hade ju väst redan i början av 80-talet fast då i en klubb som tyvärr inte finns längre. Även på den tiden såg man att vissa blev lite skraja när man kom dundrande in till korvmojjen med sin japscustom modell-81. Fast då tyckte man nog att man var lite tuff i alla fall.

Så det var tyvärr så att folk var skraja innan dom ens läst i aftonhoran eller expressen om 1% klubbar.

Tänk om dom som blir skraja vet att man är en vanlig knegare som har vuxna ungar och aldrig skulle göra nån illa om det inte var så att man var tvungen att försvara sig.
Citera
2017-02-10, 15:29
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snomos
Själv tycker jag att det är tråkigt när jag ser att någon blir rädd av att se mig med väst på. Då brukar jag le vänligt mot dom och då släpper det oftast. Synd att det blivit än mer så här. Jag hade ju väst redan i början av 80-talet fast då i en klubb som tyvärr inte finns längre. Även på den tiden såg man att vissa blev lite skraja när man kom dundrande in till korvmojjen med sin japscustom modell-81. Fast då tyckte man nog att man var lite tuff i alla fall.

Så det var tyvärr så att folk var skraja innan dom ens läst i aftonhoran eller expressen om 1% klubbar.

Tänk om dom som blir skraja vet att man är en vanlig knegare som har vuxna ungar och aldrig skulle göra nån illa om det inte var så att man var tvungen att försvara sig.

Jag håller med dig, och är övertygad om att de flesta känner/är så.
Citera
2017-02-11, 16:03
  #104
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snomos
Själv tycker jag att det är tråkigt när jag ser att någon blir rädd av att se mig med väst på. Då brukar jag le vänligt mot dom och då släpper det oftast. Synd att det blivit än mer så här. Jag hade ju väst redan i början av 80-talet fast då i en klubb som tyvärr inte finns längre. Även på den tiden såg man att vissa blev lite skraja när man kom dundrande in till korvmojjen med sin japscustom modell-81. Fast då tyckte man nog att man var lite tuff i alla fall.

Så det var tyvärr så att folk var skraja innan dom ens läst i aftonhoran eller expressen om 1% klubbar.

Tänk om dom som blir skraja vet att man är en vanlig knegare som har vuxna ungar och aldrig skulle göra nån illa om det inte var så att man var tvungen att försvara sig.
Så här ser jag på klubb livet varjefall..

Det är inte för vem som helst.

De som inte förstår grejen, kommer aldrig förstå grejen, än om man förklarar sig blå i ansiktet.

Jag har polare som suckar och skakar på huvudet när man står och snickrar klubbhus i -20 grader, utan el, utan elektriska verktyg, med byggdamm fulla näsan, eternitplattor som yr asbest omkring sig och man har egentligen inte någon susning vad man håller på med, men glädjen att få bygga någonting ihop med sina "bröder" är totalt värt det.

De som inte förstår grejen skulle tycka det var sinnessjukt att bygga något för någon annan, man kan inte begripa sammanhållningen och att man faktiskt kan dela på upplevelser och andra saker med sina vänner så nära.
Människor som inte förstår tycker att det är "löjligt", "töntigt" och att man har någon slags livskris för att man har ett klubbhus där man uppför sig som man gjorde när man var femton år gammal.

Och grejen är väl lite den, att man faktiskt inte behöver hålla upp den där lite förljugna fasaden man måste ha i övrigt i samhället för att funka överhuvudtaget.
Det är inte legitimt att supa sig pissfull och spela högt på stereon när man är 40 och bor i radhus och har barn.
Sedan kan jag personligen känna ett otroligt lugn i mig själv att ifall jag får vattenläcka i kåken klockan 3 på natten eller huset brinner upp så kan jag lyfta luren, ringa en klubb broder och han skulle när som helst på dygnets timmar öppna sin dörr till sitt hus, eller komma och hjälpa mig.

Då kanske du tänker: "jamen jag har polare också, kan man inte bara vara det, måste man slita och släpa i ett hus, vara prospect, göra en massa slit".
-Jo, för att idag har vi det ganska bekvämt och ifall man får kämpa lite för någonting så är det värt så mycket mer.
Det skönaste är att jag kan fråga en broder om en tjänst utan att ha den där gnagande känslan av att "nu är jag skyldig dig en tjänst" i bakhuvudet.

Så ser jag på det varjefall, sedan väst och hela den biten är inte lika viktigt för mig, men man ska vara stolt för sin klubb, stolt för att man åstadkommit något plus att när jag slänger på mig västen och åker på kalas så sträcker man upp sig lite, man beter sig inte som ett svin, för man representerar ju alla sina klubb bröder, PLUS att man också i andras ögon representerar alla som någonsin är med i någon form av klubb.

För Svensson tror ju att precis alla som är med i någon form av klubbverksamhet är kriminella svin som säljer knark och slår frugan samt utnyttjar kriminella ungdomar.
Då gäller det att föregå med ett väldigt gott exempel.
Citera
2017-02-14, 06:24
  #105
Medlem
snomoss avatar
Bra inlägg där Ladida

Håller helt med. Fy satan vad jag snickrat på klubbhuset i mina dagar men fi fan vad det är värt det

Sedan den där trygghetskänslan går inte heller att förklara riktigt. Det är några hojar man hämtat med släp under åren och några bröder som slaggat över hemma när det krisat. Nu var det ett tag sen iofs då hojarna blivit tråkigt mycket bättre (hållbarare) och alla har stabil ekonomi i klubben men det har funnits andra tider
Citera
2017-02-18, 01:56
  #106
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snomos
Bra inlägg där Ladida

Håller helt med. Fy satan vad jag snickrat på klubbhuset i mina dagar men fi fan vad det är värt det

Sedan den där trygghetskänslan går inte heller att förklara riktigt. Det är några hojar man hämtat med släp under åren och några bröder som slaggat över hemma när det krisat. Nu var det ett tag sen iofs då hojarna blivit tråkigt mycket bättre (hållbarare) och alla har stabil ekonomi i klubben men det har funnits andra tider
Vi har byggt i fyra år snart och alltså när vi köpte våran kåk hade den ståt i 10 år ungefär.
Å inte kall ställd, utan vattenledningar hade spruckit, allting luktade katt, mögel överallt.
Så det var ju bara att kavla upp ärmarna och börja riva..

Haha, minns att vi tänkte "Ahmen det här löser vi väl på nån månad"..
Fortfarande inte klar fyra år senare, det var vad man kan kalla en grav överdrift av den egen förmågan, samt att alla kanske inte har tid att åka och bygga varje lördag, hela åren, jämt.
Aldrig ta semester, åka bort eller kröka sig bakfull på en lördag.

Då faller det bort folk som bara är med för västen och att de tror det är coolt.

Så bygget har ju varit nått jävulska drygt, men samtidigt nyttigt, det svetsar samma medlemmarna på ett alldeles eget sätt..
Citera
2017-11-29, 00:58
  #107
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
På mindre orter söder om sthlm finns lite olika gäng, typ Trappers i Gnesta och No Name i Strängnäs, lite andra i Norrköping osv. Är det här bara töntar eller blivande bovar?

Det känns att du kan inte riktigt det här med mc men bra fråga eftersom det här är så oklart för många och stereotyper sprids inlägg efter inlägg.

Varför ska det finnas bara de två möjliga kategorier? Antingen töntar eller blivande bovar...

Varför skulle en mc-klubb vara blivande bovar? Varför finns det så många mc-klubbar under kategorin "Organiserad brottslighet" här på Flashback? Svaret: På grund av okunskap och i vissa fall har jag också sett inlägg som tyder på ren avundsjuka.

Och vad som är töntigt med en liten klubb jämfört med en större? En mc-klubb handlar om bröderskap, nära vänner med intresse för mc och hela det livet. Inte är det någon tävling om hur många som är med.

Allt gott
Citera
2017-11-29, 01:06
  #108
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
PS.
Bäste Boney M. Läste även dina följdkommentarer på tråden och inser nu att du har rent av korkad syn på det här. Du verkar ha mycket ilska inom dig mot mc-klubbar och bara du vet varför.
I stället för frågan som du startade tråden med borde du försöka reda ut varför du har en så pass taskig självkänsla som dina kommentarer tyder på.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback