Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-22, 08:11
  #1
Administrator
admins avatar
Bör inlägg om Kanarieöarna ligga i avdelningen "Afrika" eller "Europa".
Jag har lagt dem i Afrika, eftersom öarna geografiskt ligger där.
Däremot tillhör öarna politiskt Europa.
Min tanke var att följa en enhetlig linje, och lägga samtliga inläggen baserade på geografisk anknytning. Skulle vi dela in grupperna på politik så skulle vi även behöva lägga franska Réunion som ligger i sydöstra Afrika, i Europa.
Vi vill bygga forumet korrekt, men samtidigt göra det lätt att hitta.
Vad säger ni? Har ni några åsikter om detta?

admin
Citera
2007-02-22, 08:28
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Inte för att jag varit där, men jag antar att det känns mer som att resa till Grekland, Italien eller Spanien eller något annat europeiskt turistmål än något afrikanskt land... Därför hade jag låtit de tillhöra Europa... Kanske inte så konsekvent, eftersom Falklandsöarna också tillhör Europa politiskt, men det känns ändå som ett mer användarvänligt alternativ... Om det står "Europa samt Kanarieöarna" i forumbeskrivningen blir nog ingen förvirrad...
Citera
2007-02-22, 09:45
  #3
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Jag har tidigare uttryckt min åsikt i frågan. Kanarieöarna är på alla sätt Spanien. Flagga, valuta, styre, danser, strandraggare, språk, matkultur etc, och därmed Europa.

Geografin spelar i fallet Kanarieöarna mindre roll. Att jämföra med andra små och mindre kända öar/ögrupper blir fel.
Citera
2007-02-22, 10:11
  #4
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag har tidigare uttryckt min åsikt i frågan. Kanarieöarna är på alla sätt Spanien. Flagga, valuta, styre, danser, strandraggare, språk, matkultur etc, och därmed Europa.

Geografin spelar i fallet Kanarieöarna mindre roll. Att jämföra med andra små och mindre kända öar/ögrupper blir fel.

Problematiken uppstår ifall vi inte grupperar avdelningarna logiskt, men jag har ju redan gjort undantag för Latinamerika/Mexiko så det går säkert att ändra denna också. Det tror finns en kulturell koppling som är närmare europeiska länder som Spanien, Grekland och Italien, än övriga (nord)afrikanska charterdestinationer som Egypten, Tunisien och Marocko.

admin
Citera
2007-02-22, 10:19
  #5
Administrator
admins avatar
Jag ändrar, och lägger Kanarieöarna i Europa.

admin
Citera
2007-02-22, 10:30
  #6
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Himmel så sen jag var...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f448754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback