• 7
  • 8
2007-03-10, 17:15
Medlem
ZRydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det bästa med VM tycker jag ändå var att man fick reda på att Britta Norgren sover naken

Jo, det kan ju vara trevligt att veta om man gillar fula tjejer...
Citera
2007-03-11, 02:10
Medlem
Nu ser jag fram emot att se 5-milen från Oslo imorgon.
Citera
2007-03-11, 10:32
Medlem
herdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Nu ser jag fram emot att se 5-milen från Oslo imorgon.

Nu vet jag inte om du lever i framtiden men denna helgen är det skidskytte i Holmenkollen. 5-milen är till helgen.
Citera
2007-03-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herden
Nu vet jag inte om du lever i framtiden men denna helgen är det skidskytte i Holmenkollen. 5-milen är till helgen.

hehe... pinsamt. Jag får vänta en vecka.
Citera
2007-03-11, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
hehe... pinsamt. Jag får vänta en vecka.

De har dessutom flyttat femmilen till lördagen för att kunna köra den överhuvudtaget på grund av snöproblemen. Men det är i dagsläget osäkert om den kan köras. Det är rejält med blidväder i Oslo och på skidskyttesändningarna har man kunnat se hur rejält blött det varit i spåren redan nu och en analkande snöbrist. Snö har som bekant en förmåga att försvinna ganska snabbt som det blir varmgrader vid den här tidpunkten på året och de måste ha minusgrader för att kunna tillverka konst-snö.
Citera
2007-03-11, 16:20
Medlem
Citat:
De har dessutom flyttat femmilen till lördagen för att kunna köra den överhuvudtaget på grund av snöproblemen. Men det är i dagsläget osäkert om den kan köras. Det är rejält med blidväder i Oslo och på skidskyttesändningarna har man kunnat se hur rejält blött det varit i spåren redan nu och en analkande snöbrist. Snö har som bekant en förmåga att försvinna ganska snabbt som det blir varmgrader vid den här tidpunkten på året och de måste ha minusgrader för att kunna tillverka konst-snö.

Förre helgen tittade jag på alpina tävlingar från södra europa. Det var rejält mjukt i backen så de tog fram någon typ av salt som gjorde att snön band sig och blev hård. Bisittaren i TV förklarade att det var vanligt och effektivt. Nu minns jag inte vad det hette men det kanske vore nåt för arrangören i Oslo.

edit: mitt 1000:e inlägg!
Citera
2007-03-11, 16:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

3- och 5-milarna brukar alltid gå på lørdagen, søndagen är vikt før hoppningen och lite kombinationssaker.

Det är sju plus nu här nere i byn men det var faktiskt minus i natt, åtminstone var det lite extra halkigt vid tre-tiden... Dessutom ligger ju Kollen på 350 meters højd så det borde nog klara sig.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in