Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-21, 17:40
  #1
Medlem
Jo, jag läser en guide hur man gör datorn snabbare, men då säger den att man kan radera typsnitt som vissa program installerar när man skaffar dem.
Förstår ni?
Hur hittar man dem så jag kan ta bort dem?
Citera
2007-02-21, 17:48
  #2
Medlem
Gromnas avatar
Väldigt fånigt sätt att göra datorn snabbare på, och har svårt att tro att det där verkligen är sant.

Nåja, typsnitt/fonts är placerade i \Windows\Fonts
Citera
2007-02-21, 17:50
  #3
Medlem
micaeles avatar
I Windows 3.11 vill jag minnas att många typsnitt förlängde starttiden avsevärt, men i NT finner jag det mycket otroligt att det skulle spela någon större roll.
Möjligen kan det förkorta starttider för program som behöver enumerera alla typsnitt när de startar, exempelvis Word.
Citera
2007-02-21, 18:03
  #4
Medlem
Nja, det står att "det kan göra maskinen snabbare eftersom de då inte laddas in vid uppstart."

Är det bara skit? Lika bra att låta bli, eller?
Citera
2007-02-21, 18:06
  #5
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnen13
Nja, det står att "det kan göra maskinen snabbare eftersom de då inte laddas in vid uppstart."

Är det bara skit? Lika bra att låta bli, eller?
Ja. De millisekunder du spar på att ha 50 typsnitt istället för 150 kan man både ha och vara utan.
Vill man snabba upp starten är det bra mycket bättre att rensa i autostart, för att ta ett exempel.

Stickyn i det gamla datorforumet kan säkert hjälpa dig.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=308192
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback