Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-21, 14:13
  #1
Medlem
Hejsan!

Det är så att en vän till mig hade sina mail via comhems webbmail.
Av någon anledning hade supporten på comhem sagt att hon var tvungen att skriva in användarnam,lösenord,pop3 server etc. i Outlook.

När hon hade gjort det upptäckte hon att alla mail hade försvunnit från Comhems webbmail och låg nu mera i Outlook.

Nu så ville hon inte ha det så eftersom hon ska utomlands ettag och vill därför kunna komma åt mailen var hon än befinner sig. Därför undrar jag om man kan få outlook att endast kopiera mailen från hennes webbmail ?

jag använde självklart sökfunktionen här på FB men det enda jag hittade var att man skulle gå in på "Verktyg->Konton->Alla->kontonamn->egenskaper->avancerat"

När jag väl är inne på avancerat vet jag inte rikitigt vad jag ska välja


Någon som har erfarenhet av detta, får gärna beskriva hur man ska gå tillväga.

MVH

ME
Citera
2007-02-21, 14:33
  #2
Medlem
dempa69s avatar
Leverans > Bocka i rutan lämna en kopia på servern.
Klicka på Ok.

//Dempa
Citera
2007-02-21, 15:01
  #3
Medlem
hmm.. kan inte finna -> leverans ?

alltså Verktyg->Konton->Alla->kontonamn->egenskaper->avancerat->leverans->bocka i rutan "lämna en kopia på servern"

vilken outlook har du ?

jag kör med standardvarianten nu som följer med i xp.
Citera
2007-02-22, 02:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokobong
hmm.. kan inte finna -> leverans ?

alltså Verktyg->Konton->Alla->kontonamn->egenskaper->avancerat->leverans->bocka i rutan "lämna en kopia på servern"

vilken outlook har du ?

jag kör med standardvarianten nu som följer med i xp.

Verktyg/konton, markera kontot och välj Egenskaper. Fliken Avancerat. Längst ner, bocka i lämna en kopia på servern..

Funkar för mig iaf. Glöm inte att välja Verkställ!

Min version av Outlook Express: 6.00.2900.2180

Klicka på "Hjälp/Om Outlook Express" för att se Din version...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback