Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-21, 09:50
  #1
Medlem
Akanas avatar
För en tid sedan som smällde en enorm blixt hr jag bor som slog ut halva telefonnätet... och min dator. Min dator blev helt knas och jag fick formatera den, men inte ens då gick den som den skulle. Så jag lämnade in den på lagning.

Nu har jag fått tillbaka den och laddar ner sjuhelvetes massa program som VLC, Winamp, winzip, winrar, quicktime m.m. så att den ska bli som förrut.

Men jag saknar mitt bildvinsningsprogram. Jag har totalt glömt vad den hette. Men jag tror det var en windowsprodukt. Just nu använder jag "Visningsprogram för bilder och fax" som jag verkligen inte gillar.

Programmet jag hade öppnade sig fort som tusan och den hade funktioner som ett litet photoshop. Man kunde klippa, ta bort röda ögon, ändra kontrast, förminska, förstora och färger jättesmidigt och snabbt.

Någon som vet vad det är för program jag menar? Eller vet ni något annat bra alternativ jag kan använda istället för avskyvärda "Visningsprogram för bilder och fax" ?
Citera
2007-02-21, 10:05
  #2
Medlem
ischs avatar
Låter som att du kan ha använt Acdsee innan vilket är ett populärt program. Även Picasa och min personliga favorit IrfanView
Citera
2007-02-21, 10:18
  #3
Medlem
tetZIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akana
Programmet jag hade öppnade sig fort som tusan och den hade funktioner som ett litet photoshop. Man kunde klippa, ta bort röda ögon, ändra kontrast, förminska, förstora och färger jättesmidigt och snabbt.

Jag tycker det låter exakt som Paint Shop Pro. Tyvärr verkar JASC som ligger bakom programmet nu köpts upp av Corel, som i sin tur ofta brukar göra allt onödigt bloatat. Deras nuvarande ver. är 11 och jag kör själv 8 - den tidigare versionen passar perfekt in på din beskrivning. Har dock ej kört den nya.
Citera
2007-02-21, 11:13
  #4
Medlem
dempa69s avatar
Med windowsprodukt menar du då att det var för windows eller
att det var en "microsoft" produkt??

Vet ej hur det är med ta bort röda ögon men ett som startar¨
snabbt och är smidigt från "pyttemjuk" är PhotoEditor.

Det installeras om du kör anpassad installation av deras
Office-paket alternativt att du kan "googla" dig till enbart
programmet.

// Dempa
Citera
2007-02-21, 11:16
  #5
Medlem
Akanas avatar
Tyvärr var inte någon av de rätt. Jag kollade på google hur de programen såg ut och så var det tyvärr inte.

Programmet som jag använde hade inte så många funktioner, utan konkreta och enkla. Men väldigt bra.
Citera
2007-02-21, 17:41
  #6
Medlem
Sigmaswes avatar
OT:

Citat:
Nu har jag fått tillbaka den och laddar ner sjuhelvetes massa program som VLC, Winamp, winzip, winrar, quicktime m.m. så att den ska bli som förrut.

Bara en fråga, varför både Winzip och Winrar?
Citera
2007-02-21, 18:25
  #7
Medlem
Du kan annars prova Paint.net

gratis, lite liknelse med Photoshop, är helt gratis.

Även GimpShop finns också.
Citera
2007-02-21, 23:18
  #8
Medlem
Portas avatar
Det låter som du pratar om Microsoft Office Picture Manager, som i och med Office 2003 ersatte
Microsoft Photo Editor, som fanns med 97-XP varianterna av Office.

Porta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback