Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-21, 00:45
  #1
Medlem
Hej, jag behöver hjälp, måste komma åt min mejl så fort som möjligt!
Jag har köpt en dator av en kompis och har lagt in min lilla hårddisk i den nya datorn. Nu startar jag outlook här, men hur importerar man eller vad man gör, för att min mejl ska visas i denna outlook? Och alla mina mejl måste jag ha
Måste man ha nåt lösenord? Jag vet inte vad jag har i så fall, var så längesen man gjorde det här sist...
Citera
2007-02-21, 10:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesfia
Hej, jag behöver hjälp, måste komma åt min mejl så fort som möjligt!
Jag har köpt en dator av en kompis och har lagt in min lilla hårddisk i den nya datorn. Nu startar jag outlook här, men hur importerar man eller vad man gör, för att min mejl ska visas i denna outlook? Och alla mina mejl måste jag ha
Måste man ha nåt lösenord? Jag vet inte vad jag har i så fall, var så längesen man gjorde det här sist...

Längesedan jag använde outlook så mitt bästa förslag är "Starta Outlook; Tryck F1; Sök efter import"
Citera
2007-02-21, 10:44
  #3
Medlem
Dangerous_Minds avatar
I Outlook Express, som väl är snarlikt Outlook, gör man så här:

1. Klicka på 'Arkiv', därefter 'Importera' > 'Meddelanden'
Markera det e-postprogram som du vill importera meddelanden från och klicka på 'Nästa'.

2. Ange varifrån du vill hämta e-posten > 'Nästa'.

3. Du får ett förslag om var filen kan finnas - om inte den finns där, får du bläddra fram den i datorn. Sedan 'Nästa'.

4. Markera vilka mappar du vill importera och sedan - 'Slutför'.

För import av adressboken gör du på i stort sett samma sätt - välj 'Adressbok' i stället för 'Meddelanden' under 'Arkiv' > 'Importera'.

Lösenord skall nog inte behövas.
Glöm inte att du också har en hjälpfunktion i programmet som kan reda ut sådana här enklare problem åt dig.
Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback