2007-02-21, 00:18
Medlem
Kompisen har köpt en Macbook Pro och jag har således blivit erbjuden att köpa hans gamla Macbook.

Det är en Macbook 13" Svart av den första "upplagan". Skillnaden mot den "upgrade" som kom, är vad jag hittils konstaterat, följande;
*Core due 2,0 istället för Core duo
*80GB istället för 120GB HDD.

Han slänger med en Airport Extreme och en schysst väska också + att det finns några månader garanti kvar. Bör tilläggas att den är utrustad med 2 gb ram också.

Jag får hosta upp 9 500 för detta - tror att nypris på detta hamnar på runt 17 000.

Är det enligt er en bra deal? Eller ska man köpa en ny bara för dom updates jag nämnde ovan? Är en sånhär Macbook lättsåld om jag får för mig att sälja den om nåt halvår?
Citera
2007-02-21, 04:06
Medlem
nja jag skulle iaf aldrig betalat nästan 10000 k för en begangad bärbar..

finns ju många bra som inte kostar så mycke mer som är nya .
Citera
2007-02-21, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkisen
nja jag skulle iaf aldrig betalat nästan 10000 k för en begangad bärbar..

finns ju många bra som inte kostar så mycke mer som är nya .

Detta är en Macbook, deras bärbara har en annan standard än Windows bärbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagor
Core due 2,0 istället för Core duo

Vad menar du med det?

RAM minne behövs på macbooks, och det får du väl där.

Jag är ingen expert på Mac datorer osv, men finns säkert någon här som kan komma med ett svar.
Citera
2007-02-21, 12:53
Medlem
Agent|Os avatar
Nej, jag hade inte betalat dom pengarna. Lägg till typ 2000:- och du kan köpa en ny som har inbyggd isight, bättre skärm, bättre batteri osv.
Citera
2007-02-21, 12:54
Medlem
MobileFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Nej, jag hade inte betalat dom pengarna. Lägg till typ 2000:- och du kan köpa en ny som har inbyggd isight, bättre skärm, bättre batteri osv.
Alla Macbook har väl inbyggd iSight?
Citera
2007-02-21, 13:01
Medlem
Jämför med priserna här:

Tänk även om du har ett behov att den, då priserna rasar snabbt på laptops.

http://www.blocket.se/li?q=Macbook+&ca=11_s&c=0&w=3
Citera
2007-02-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagor
Är det enligt er en bra deal? Eller ska man köpa en ny bara för dom updates jag nämnde ovan? Är en sånhär Macbook lättsåld om jag får för mig att sälja den om nåt halvår?

Det ser ut att vara ett riktigt kompispris. Bra utrustad, svarta modellen (dyrare, ovanligare, "exklusivare"), extra tillbehör (datorväskan) - slå till!
Testa hur slitet batterier är. Även med ett risigt batteri kan din kompis lätt få ut den summan på blocket/tradera/annan begagnadmarknad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in