Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-20, 22:22
  #1
Medlem
Deca7000s avatar
Jag fick en ljudbok av en vän och vill ha den i min mp3 spelare men har ingen ipod..

så när jag provade att föra över en låt från Cdn till datorn och göra om den till mp3 format.. När jag lyssnar på den så hackar den ena stunden är det ljud andra stunden inget ljud..

är det något form av kopieringsskydd eller?
hur kommer man förbi det med audiograbber eller något annat program?
segt o byta cd hela tiden..det är 14 timmar på 13 cd skivor så vill gärna ha det på mp3 o sen kanske lägga det på en dvd eller liknande..

några förslag?

mvh
Citera
2007-02-20, 22:37
  #2
Medlem
Scuttles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
Jag fick en ljudbok av en vän och vill ha den i min mp3 spelare men har ingen ipod..

så när jag provade att föra över en låt från Cdn till datorn och göra om den till mp3 format.. När jag lyssnar på den så hackar den ena stunden är det ljud andra stunden inget ljud..

är det något form av kopieringsskydd eller?
hur kommer man förbi det med audiograbber eller något annat program?
segt o byta cd hela tiden..det är 14 timmar på 13 cd skivor så vill gärna ha det på mp3 o sen kanske lägga det på en dvd eller liknande..

några förslag?

mvh

Hrm...har kopierat massor med ljudböcker från CD till mp3 och aldrig varit med om att nån har haft kopieringsskydd... VIlken bok är det?
Du kan ta och testa med EAC, den har en massa inställningar för att säkerställa att kopieringen från skivan blir korrekt.
Citera
2007-02-20, 22:45
  #3
Medlem
Deca7000s avatar
när jag skulle spela den den med deras egen spelare så stod det att det var 3 st överföringar kvar för Ipod..

men du kanske har rätt det kanske inte är något skydd på..

det är:

Snabba Cash, Hatet Drivet Jakten

med :

Jens Lapidus

något du känner till?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback