Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-20, 20:29
  #1
Medlem
Idag när jag skulle starta ubuntu hängde sig datorn under starten(dvs när Ubuntu loggan syns och det står alla saker som startas).
Den kommer till network-dispatches och hänger sig sedan när den skall starta gnome.
Har provat att gå in i recovery-mode och starta gnome manuellt vilket funkar, gott om plats på "/"-partitionen samt att jag inte installerade något speciellt igår utom amsn.
Grub funkar som vanligt, kommer in i Windows som jag dualbootar med.

Har sökt via google men inte hittat nåt som funkat, någon här som har en aning?
Vill gärna att det skall funka så all hjälp uppskattas!
Citera
2007-02-20, 21:14
  #2
Medlem
blueCommands avatar
Testa Ubuntus forum?
Citera
2007-02-20, 22:33
  #3
Medlem
Har inget konto där, tänkte att nån snäll fb-medlem kanske kunde hjälpa mig
Men jag kan prova där också, kan iofs låta tråden stanna kvar ifall nu nån annan fb-medlem har samma problem.
Citera
2007-02-21, 19:33
  #4
Medlem
Redbeards avatar
Är det drivisarna för ditt grafik-kort som spökar kanske? Vilken Version använder du? Vad för grafik-kort och vad för drivisar?
Citera
2007-02-21, 22:43
  #5
Medlem
Lyckades fixa det genom att tömma min /var/cache/apt/archives och /tmp, var något konstigt med diskutrymmet trots att jag enligt datorn hade över 5gb ledigt
Givetvis föll allting sönder igen sen eftersom min /tmp hade fel rättigheter

Bra läxa iallafall, om datorn hänger sig vid uppstart så prova att tömma några foldrar och avinstaller lite program...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback