Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-20, 18:37
  #1
Medlem
Jag har ett litet problem, jag vill ha bort vissa av snabbkommandona som kommer fram vid högerklick. Vanliga sättet att göra det är ju genom mappalternativ. Men nu är det så att det inte funkar när jag ska ta bort vissa i "filmapp". Hur kan jag lösa detta (läste om något program som jag glömt namnet på i datormagazin)?
Sedan har jag ett till problem hur ska man göra för att när man tex trycker på en mapp så ska det inte komma upp fönster efter förnster utan mappen ska öppnas i samma fönster hela tiden?
Tacksamm för hjälp!
Citera
2007-02-20, 18:40
  #2
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utuhack
Sedan har jag ett till problem hur ska man göra för att när man tex trycker på en mapp så ska det inte komma upp fönster efter förnster utan mappen ska öppnas i samma fönster hela tiden?
Verktyg->Mappalternativ->Allmänt (första flicken). I mitten på sidan kan du välja om du vill öppna i samma fönster eller nya.
Citera
2007-02-20, 18:42
  #3
Medlem
Grejen är att jag har så, men det öppnas ändå nya mappfönster.
Citera
2007-02-20, 19:29
  #4
Medlem
jallaballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utuhack
Jag har ett litet problem, jag vill ha bort vissa av snabbkommandona som kommer fram vid högerklick. Vanliga sättet att göra det är ju genom mappalternativ. Men nu är det så att det inte funkar när jag ska ta bort vissa i "filmapp". Hur kan jag lösa detta (läste om något program som jag glömt namnet på i datormagazin)?

Är det dessa snabbkommandon du menar?
http://www.jfitz.com/tips/rclick_custom.html

Citat:
Ursprungligen postat av utuhack
Sedan har jag ett till problem hur ska man göra för att när man tex trycker på en mapp så ska det inte komma upp fönster efter förnster utan mappen ska öppnas i samma fönster hela tiden?
Tacksamm för hjälp!

folder options - view - kryssa ur "launch folder windows in a seperate process" om den är ikryssad
Citera
2007-02-22, 19:08
  #5
Medlem
Jag tror det är det jag menar, jag menar den lista man får upp tex när man höger klickar på start knappen i windows. Jag har mapp alternativ så men det jag tror är felet är kommandot jag har valt för filmapp (explore -explore.exe).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback