Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-20, 16:45
  #1
Medlem
Hallå.
Det är så att jag vill stänga av/ta bort vissa windows funktioner på min pc.
jag har kollat runt lite men hittar inte val möjligheten.

Nummer 1 är: När man t.ex. ska söka på google eller liknande så kommer det alltid upp tidigare sökningar man gjort, för exempel om jag trycker på F så kommer fritids resor upp eftersom jag tidigare sökt på det.

Nummer 2: När jag öppnar upp word/notepad så listar den alltid upp tidigare dokument jag skrivit.

Skulle vara tacksam för hjälp om hur man tar bort dessa funktioner.

* Om ni undrar varför jag valde att posta i denna del av forumet är det för att det rör sig om säkerhet i mitt fall. Folk på jobbet brukar ibland låna min dator och vissa dokument och liknande är sekretessbelagda.
Citera
2007-02-20, 16:51
  #2
Medlem
Ful Fisks avatar
För firefox: Verktyg->Inställningar->sekretess->Formulärdata->Avmarkera "spara de data du skriver i formulär och sökfält.

För IE: gå på verktyg sen inställningar under allmänt-fliken där kan du rensa webhistorik eller ändra inställningarna så att det sparas i 0 dagar.

notera att det kan skilja sig mellan olika versioner av Firefox och Internet Explorer.
Citera
2007-02-20, 16:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
För firefox: Verktyg->Inställningar->sekretess->Formulärdata->Avmarkera "spara de data du skriver i formulär och sökfält.

För IE: gå på verktyg sen inställningar under allmänt-fliken där kan du rensa webhistorik eller ändra inställningarna så att det sparas i 0 dagar.

notera att det kan skilja sig mellan olika versioner av Firefox och Internet Explorer.

Okej tackar för det snabba svaret. Ursäkta att jag inte skrev vilken webbläsare jag använda mig utav
Citera
2007-02-20, 17:01
  #4
Medlem
Ful Fisks avatar
Inga problem. När det gäller word så är det i alla fall på min version så att du går in på verktyg->alternativ->fliken allmänt->sen avmarkerar du "lista senast använda filer".
Citera
2007-02-20, 17:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Inga problem. När det gäller word så är det i alla fall på min version så att du går in på verktyg->alternativ->fliken allmänt->sen avmarkerar du "lista senast använda filer".

Nu är mitt problem löst tackvare Ful fisk. Här under har ni guiden:

Internet Explorer
1. "Verktyg"-menyn.
2.Internet-alternativ" -> "Innehåll".
3 Komplettera automatiskt -> inställningar
4. avmarkera rutan "Formulär"

Mozilla Firefox
1. "Verktyg"-menyn.
2. "Inställningar" > "Sekretess" > "Sparade formulärdata".
3. Klicka på "Rensa" och avmarkera rutan.

Word
1 "Verktyg" -> "alternativ"
2 "allmänt"
3 "avmarkerar "lista senast använda filer"
Citera
2007-02-21, 00:08
  #6
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Datasäkerhet, flyttas till Datoranvändning.

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback