Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-19, 23:39
  #1
Medlem
Varulvs avatar
Är det någon här inne som genomfört något sådant? Jag sysslar lite smått med det men har inte kommit i kontakt med något paranormalt ännu.

Har ni varit med om något när ni undersökt, har ni ljudfiler och dokumentationer? Skriv gärna/länka det här
Citera
2007-02-20, 04:13
  #2
Medlem
Ot men...

Tycker du ska kolla in tråden om astralresor här, det verkar faktist mer intressant än spökerier men är ändå lite inom den kategorin, mycket intressant läsning där.
Citera
2007-02-20, 10:28
  #3
Avstängd
OT: Jag har inte bedrivit någon spökjakt än, men om några galna FB´are skulle få för sig att göra en seriös spökjakt eller två i Stockholmsregionen så får ni gärna skicka ett PM till mig!
Citera
2007-02-20, 10:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av digitalwanker
OT: Jag har inte bedrivit någon spökjakt än, men om några galna FB´are skulle få för sig att göra en seriös spökjakt eller två i Stockholmsregionen så får ni gärna skicka ett PM till mig!

Om någon som är erfaren inom det området följer med så skulle jag gärna gör det
Citera
2007-02-20, 11:23
  #5
Avstängd
UrbanResidents avatar
Tror inte fenomenet "spökjakt" eller "spökforskning" är vidare utbrett i Sverige. Det är väl en mestadels amerikansk grej, och det verkar finnas spökforskarföreningar i var och varannan stad där borta.

Man ska nog inte vänta sig några häpnadsväckande resultat när man ger sig ut, men om inte annat så kan det vara intressant som social företeelse.
Citera
2007-02-20, 11:46
  #6
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Tror inte fenomenet "spökjakt" eller "spökforskning" är vidare utbrett i Sverige. Det är väl en mestadels amerikansk grej, och det verkar finnas spökforskarföreningar i var och varannan stad där borta.

Man ska nog inte vänta sig några häpnadsväckande resultat när man ger sig ut, men om inte annat så kan det vara intressant som social företeelse.

Klart man inte ska vänta sig något uppenbart att hända.

Jag är hyfsat erfaren inom området ändå, har bandat ställen och så, tyvärr inte stött på något ännu.

Gamla bandspelare är ju ultimata och bäst för dom plockar allt ljud, vissa digitala inspelare filtrerar bort ljud man kanske vill ha. Sen är det bara överföra det digitalt och gå igenom med ett bra ljudprogram.
Citera
2007-02-21, 21:19
  #7
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Låter väl ganska kul, finns det någon känt spökställe i Stockholm eller Örebro (mina två hemstäder) man skulle kunna undersöka?
Citera
2007-02-21, 21:39
  #8
Avstängd
De enda jag kommer på såhär på rak arm i Stockholm är de inne i city. Finns en "legend" om en inmurad skatt som vaktas av ett spöke på en gata jag tyvärr inte kommer på namnet på just nu. Sen finns det ju en drös med spökhistorier som har Gamla stan som knutpunkt!
Citera
2007-02-21, 21:51
  #9
Avstängd
Bananboriss avatar
Finns ju Örebro slott där det tydligen ska spöka på vinden/källaren. Vill man så kan man anordna så man får sova över på något av ställerna har jag för mig. Fasst det var länge sedan jag hörde någon som gjort det nu. Jag bor i närheten av slottet så om det är av intresse kan jag kolla upp det.

Personligen tykcer jag det låter lite fjantigt men vem vet? Ett nersläckt slott om kvällarna kanske får en att tänka på annat
Citera
2007-02-21, 21:55
  #10
Medlem
Sthlm fullkomligt dräller ju av hemsökta platser. Kolla boken "Stockholms spökhus" av Stig Linell, en mycket, mycket rekommenderad bok.

Skatten som digitalwanker nämnde gissar jag är den som sägs finnas i den s.k. "förtrollade prinsessans hus" på baggensgatan i Gamla Stan. Finns att läsa om i ovan nämnda bok.

Ang. Örebro vet jag att stadshotellet är ett beryktat spökställe.
Citera
2007-02-21, 21:56
  #11
Medlem
Japp vi har vart runt lite men inte har man sätt nått
vart vid detta ställe ska tydligen spöka men icke!
Bona

å vid barnmördarkorset i ödeshög.. där ska man tydligen höra barnskrik samt sen nån gammal kärring som har mördat massa ungar å hängt upp dom i ett träd...
Citera
2007-02-21, 21:58
  #12
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wild_Child
Japp vi har vart runt lite men inte har man sätt nått
vart vid detta ställe ska tydligen spöka men icke!
Bona

å vid barnmördarkorset i ödeshög.. där ska man tydligen höra barnskrik samt sen nån gammal kärring som har mördat massa ungar å hängt upp dom i ett träd...

Hörde om det där idag. Det var tydligen någon som inte kuna starta bilen och hörde att någon gick på biltaket och sen hade alla 4 i bilen rivmärken på ryggen. Den händelsen hände för dryga veckan sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback