Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Detta är en jävla bomb. Detta är stekhett. Jag har en uppdaterad laguppställning för detta försvinnande. Jag petar åldermannen SöKn från detta, jag tror inte han blir ledsen över det. PJP går in istället i denna fyra. Alla dessa personer är väldigt tätt sammanflätande med en person här och det är PN.
PN (f.1966)
ErAn (f.1967)
TNPT (f.1964)
PJP (f.1967)
PJP och PN var arbetskamrater på E-lux och arbetade på samma band. PN gick på anabola och styrketränade, kunde bli hetsig ibland, tjejtjusare. PJP hade kaxigare attityd än PN som var mer lättsam. PJP lika skum som PN, allt enligt PM av Mariestadkällan2.
PJP och PN umgicks tätt tillsammans under 1992 och även långt efter. PJP skall ju varit mycket fordonsintresserad och gillade att pimpa upp bilar, just Opel kan han varit svag för. Körde även han runt mycket och raggade, yngre. Precis som danskarna som raggade friskt. PJPs profil stämmer mycket bra in här. En sak som Mariestadskällan2 säger är att PJP skall haft mycket "hysch-pysch" med coola lampor både inne i bilar och utvändigt. När jag ser utvändigt tänker jag även på den detalj som killarna på Hällristningsvägen tyckte sig se, att den bilen de såg skall haft någon märklig positionslampa vid framskärmen med fast sken.
Det finns ju även nicket prytz67 som säger en hel del märkliga saker i tråden, att han hade sett en gåendes Helena vid korvkiosken och vid bron. Jag har studerat detta nick och det är intressant hur mycket detta nick verkar veta om PJP eller då om man vill , utger sig för att veta. Hur det även vill avleda mot Anders Eklund, avfärda "Hanna" och komma med en hel del märkliga uttalanden. Jag snokar inte kring vem som ligger bakom nicket, men jag bara påpekar vad det säger och gör, inget annat, detta måste vi kunna göra. Inget regelbrott.
Jag undrar om det kan vara PJP som hade en mindre vit bil .Den bil som enligt loudamus källa skall hämtat upp PN utanför Bråtenvägen 70 vid 22:.30. Kan det varit en vit Opel Kadett E rentav ? Jag tänker även att PJP som fordonsintresserad kunde haft tonade rutor och annat "extra" på sin bil. Det är också så att denne PJP måste känt till området kring Trankärr extremt bra för hans föräldrahem var just då, Stenbacken 4, fastigheten alldeles intill det som kallas Västerkärr. Det verkar på kartan som det bara går att köra ner här från E20 och samma väg tillbaka va ? Judaland ?
Näste man är ju då denne TNPT som kom samtidigt till Sverige som PN på exakt samma dag, då bör de sen innan var goda vänner och PN som körkortslös åkte med TNPT från Danmark. I och med detta ser man att dessa två danskar har täta band emellan sig.
Den siste är då ErAn som kom från Ålborg under 1989 och bodde på Vasavägen 3, båda han och PN bodde där som första adress. Dessa båda bör ha varit på Ki*m M och E*va L förfest under aktuella kvällen och PN bör också vara den "bilpoleringskompis" som ErAn pratar om i SR-förhöret. Just bilvård var ErAN intresserad av och detta är något också som PJP skall ha sysslat med mycket då han efter försvinnandet skall ha ägt eller arbetat på en rekondfirma, enligt PM. Möjligt att även fiskeintresset kan vara en sån sak som även PJP hade gemensamt med danskarna. Båt ?
ErAn-PN-TNPT
\
PJP
Där.
En rättelse.
Det jag fetat där uppe med "hysch-pysch" på bilar ,
detta gällde PN som Mariestadkällan2 menade i första hand med detta och inte om PJP. Jag missuppfattade där, sorry. Därmed är inte sagt att även den bilintresserade PJP skulle kunnat haft sådant också, men detta
var PN som menades.
Vi kan ju förstå detta då i vad vi har fått veta av loudamus källa i tråden att PNs Golf ju var utrustad med ett tillköpt raster på C-stolpen,
alltså en ren "hysch-pysch" detalj.
Då kommer denna detalj med coola lampor invändigt som
utvändigt. Kan detta "upphottande" av bilar även gällt de andra danskarna ? Ja, även ErAn blev ju tillfrågad i SR-förhöret ihop med frågan om dekalen vid reg.plåten, om denna av han
påmålade svarta rand längst ner på bilen och när han hade målat på den.
Killarna på Hällristningsvägen säger från SR-förhöret:
"Vad (maskad) uppfattade fanns det ett litet positionsljus på framskärmen på bilen och vad han uppfattade så var det ett vitt lyse". Om det fanns en sådan lampa tänd på framskärmen så var det en "hysch-pysch" lampa, s k "hobbyomkopplat" "busslyse" , kan aldrig ha varit originalutförande på något sätt.
Vi har även bilen som Carina såg 3.30 med tonade rutor, det ligger också i
linje med "husch-pysch"- tänket. Svarta takrails eller taklister, och om huruvida denna bil var samma bil som killarna såg,
vet vi ju inte ,men de kan då alla haft samma typ av "hysch-pysch" intresse.