Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-19, 20:33
  #1
Medlem
Klockrents avatar
Tjena,

Jag har tidigare laddat ner "Logmein" och använt det till min stationära där hemma. Men bara efter någon dag så försvann möjligheten att använda "file transfer" och "guestinvites". Vill man få tillgång till dessa möjligheter igen är man tvungen att uppgradera sig (betala).

Efter lite sökande här i forumet så verkar det som om det är Radmin eller VNC som passar bäst med mina behov. Har dessa program både tillgång till file transfer? Är det likadant med dessa program att man laddar ner en trialversion? Isåfall, vilket program är lätt att hitta en license-key till?

Vill inte ha någon trail och vill heller inte lägga ut pengar på det.

Tack på förhand
Citera
2007-02-19, 23:09
  #2
Medlem
Klockrents avatar
Är också intresserad av dessa program när det gäller tillgänglighet från de andra datorerna. Med Logmein är det väldigt simpelt, man kan komma åt datorn som skall styras med endast en inloggning på en webbplats.
Man kan alltså komma åt datorn med bara en bredbandsanslutning.

Hur är det med de andra?

mvh
Citera
2007-02-20, 11:18
  #3
Avstängd
Har bara testat radmin men tycker det funkar väldigt bra, du installerar programet på din hem dator och öppnar upp den som host (har jag för mig) sedan är det bara att installera programet på den andra datorn och ansluta till din dator du skriver bara in ditt ip där hemma och lösenordet som du bestämt. Hela Radmin kostar pengar, gratis versionen funkar bara i 30 dagar har jag för mig, men radmin går säker att hitta på t.ex DC++ eller thepiratebay eller någon annan stans.
Citera
2007-02-20, 11:21
  #4
Medlem
Klockrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louco
Har bara testat radmin men tycker det funkar väldigt bra, du installerar programet på din hem dator och öppnar upp den som host (har jag för mig) sedan är det bara att installera programet på den andra datorn och ansluta till din dator du skriver bara in ditt ip där hemma och lösenordet som du bestämt. Hela Radmin kostar pengar, gratis versionen funkar bara i 30 dagar har jag för mig, men radmin går säker att hitta på t.ex DC++ eller thepiratebay eller någon annan stans.

Om jag förstår det rätt så måste man alltså installera något på båda datorerna? Jag gillar det smidiga med Logmein då man kan komma åt datorn bara från webläsaren, utan att behöva installera något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback