Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-19, 20:16
  #1
Medlem
Bobo_SEs avatar
Hej

Har ett stort problem. Min router kraschar hela tiden och i loggen står det att det är en teardrop-attack. Det är svårt att blocka ip:na eftersom loggen nollställs ofta efter krascherna. Nån som har något tips på vad jag kan göra?
Citera
2007-02-19, 20:20
  #2
Medlem
qracs avatar
Vad är det för router?
Citera
2007-02-19, 20:57
  #3
Medlem
Bobo_SEs avatar
D-link 624+
Citera
2007-02-19, 21:50
  #4
Medlem
Zynthezizers avatar
rätt härligt sätt att få tyst på en tråd iallafall ^^..

D-link 624+ är ju inte kända för att vara de mest stabila, men testa att googla på teardrop attack men jag skulle nästan gissa på att det är routerns som har fuckat ur bara,, köp dig en bättre router så skall nog problemet vara löst,, dock ej säker på detta.
Citera
2007-02-19, 22:03
  #5
Medlem
Bobo_SEs avatar
Tvivlar tarkt på att det är routern som fuckar upp sig. Varför skulle det då stå i loggen att det är en teardropattack och vilken ip den kommer ifrån?
Men men man vet ju aldrig.
Citera
2007-02-19, 22:25
  #6
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo_SE
Tvivlar tarkt på att det är routern som fuckar upp sig. Varför skulle det då stå i loggen att det är en teardropattack och vilken ip den kommer ifrån?
Men men man vet ju aldrig.
Meh.. teardropattacker tillhör ju 90-talet och borde inte påverka din router, speciellt eftersom den trots allt loggar dem.

Ladda ner Wireshark: http://www.wireshark.org/

Koppla in din dator direkt till internet och sätt igång wireshark.
Citera
2007-02-19, 22:35
  #7
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo_SE
Varför skulle det då stå i loggen att det är en teardropattack och vilken ip den kommer ifrån?

Därför att D-Links utvecklingsapor har hittat nåt ord de inte förstår på ett internetforum? För att världens sämsta routers totalt felknullade processor hallucinerar?

Visst kan det vara någon slags attack. Men routern skall inte krascha av det. Det är liksom poängen. DI-624 och alla relaterade modeller är helt enkelt katastrofalt dåliga.
Citera
2007-02-19, 22:56
  #8
Medlem
Bittorrent-klienter har en förmåga att döda routers lite hur som helst. Om du använder BT; stäng ner det i 24h eller mer och se om det löser ditt problem.
Citera
2007-02-20, 00:37
  #9
Medlem
Bobo_SEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymIdentitet
Bittorrent-klienter har en förmåga att döda routers lite hur som helst. Om du använder BT; stäng ner det i 24h eller mer och se om det löser ditt problem.


Tack, det va det svaret jag behövde.

Visade sig att brorsans torrentprogram orsakade problemen.
Citera
2007-02-20, 00:45
  #10
Avstängd
radikal08s avatar
Haha, ALDRIG MER D-LINK!
Skaffade en D-link 604 som tappade kontakted med modemet flera gånger per dag, FLERA.... Hela tiden trodde jag det var comhems fel tills jag förstod att det var den äckliga routern då internet fungerade perfekt efter en omstart av routern..........

Ska köpa en bättre router sen, trådlöst Om jag hittar någon bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback