Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-19, 09:37
  #1
Medlem
Statics avatar
hej

sitter på jobb och installerar en gammal dator med winnt "hata"

och vi kör ett program som heter casawin och det är för alla stämplingsstationer med tid och shit. nu den datorn jag installerar ska stå ute i verkstadan för att gubbaran där ute ska kunna kolla om deras person har kommit i tid. och så måste ja sätta upp en odbc config på den datorn men det fungerar inte har gjort det innan man kommer inte ihåg exakt

har installerat nya service paket " 6a " men det fungerar endå inte

den säger bara att den inte hittar drivrutiner för att köra igång programet " alltså fel på connection till sql servern"

alla lösenord och ip adresser är rätt den kör med TCP/ip config

om ni har några tips skriv gärna . ska försöka hitta service pak5 sen updatera den till service pak6a .. kan vara att den fattar nått mellan dom två updateringarna..
Citera
2007-02-19, 09:46
  #2
Medlem
slippys avatar
Fel på connection till SQL servern låter som att du har konfigurerat ODBC klienten med fel servernamn/port.
Citera
2007-02-19, 09:49
  #3
Medlem
Statics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Fel på connection till SQL servern låter som att du har konfigurerat ODBC klienten med fel servernamn/port.

kan lova dig det e rätt har nog suttit och kolla på det nu 40gånger det är rätt port och rätt ip/servernamn.. jag har kört ett test och den kan connecta men så fort jag kör igång programet som måste ha sql/odbc så slutar det fungera.. programet fungerar på min dator och resten av datorerna i kontoret men just denna jag håller på med har slutat jobba med mig
Citera
2007-02-19, 09:55
  #4
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Static
kan lova dig det e rätt har nog suttit och kolla på det nu 40gånger det är rätt port och rätt ip/servernamn.. jag har kört ett test och den kan connecta men så fort jag kör igång programet som måste ha sql/odbc så slutar det fungera.. programet fungerar på min dator och resten av datorerna i kontoret men just denna jag håller på med har slutat jobba med mig

Okey..då var det värre.
Citera
2007-02-19, 09:57
  #5
Medlem
Statics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Okey..då var det värre.

du har ingen aning om vad den nya versionen av Odbc är ? eller om var man kan hitta gammla service pack5 till winnt ? för sökt igenom hela mircosoft nu men dom länkar bara till den nyaste 6an
Citera
2007-02-19, 13:23
  #6
Medlem
slippys avatar
På min XP maskin med SP2 är det 3.525.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback