2007-02-19, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Acidiferous
Idiot?.. jaja.. *klappar dig på ryggen i väntan på en rap så att du kan somna*

Om man inte, som nyfiken användare, får be om en guide på svenska på ett forum som behandlar ämnet, vad fan gör du då här? med alla dina åsikter, kunskaper och allt? Har du inget svar att ge så strunta i det.. eller? Hade det varit för 10 årsen hade jag kanske kunnat hjälpa honom/henne men nu stör jag mig mest på är att du har tid att dissa men inte hjälpa..
Jag dissar inte honom, och har inte gjort det i den här tråden. Den enda jag dissar är dig, som kräver att vi som är kunniga inom området ska skriva en guide till en okänd person på Flashback-forumet. Sluta säga till andra vad de ska göra, sköt dig själv och skit i resten. Att lära sig ämnet lär gå snabbare än att skriva en guide, men eftersom att du verkar ha en massa tid och lust till det är det ju bara för dig att lära dig DDoS'ing lite snabbt och skriva en guide. Säg inte att du inte har lust för nu är det du som kräver att en guide ska skickas fram här, så sätt igång och läs på och skriv. Jag väntar på resultatet.

Du säger åt mig att inte skriva här i fall jag inte har någonting att komma med, men vad gör då du här?

Edit: Kan ju tillägga att jag inte orkar posta mer inlägg i den här tråden.
Citera
2007-02-19, 20:17
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
MEN VAFAN!
Kan någon säga vad det är för fel på min guide?!?!

Om den inte duger, fråga hur man gör ett specifikt steg så kan jag nog ge alternativ och hjälpa er hitta något som passar er.

Jag kan inte uttala mig om din guide. Om den finns och är relevant, kanske man kan önska mer av trådskaparen men överlag är folk ganska snabba på att såga frågeställningar oavsett stickys eller ej... "googla", "leta själv för fan" etc...

Det "kan" faktiskt vara så att man vill ha reda på ngt från forumets outtömliga kunskapsbank, dvs användarna, utan att bli kölhalad...
Citera
2007-02-19, 20:18
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Jag kan inte uttala mig om din guide. Om den finns och är relevant, kanske man kan önska mer av trådskaparen men överlag är folk ganska snabba på att såga frågeställningar oavsett stickys eller ej... "googla", "leta själv för fan" etc...

Det "kan" faktiskt vara så att man vill ha reda på ngt från forumets outtömliga kunskapsbank, dvs användarna, utan att bli kölhalad...

Andra posten i denna tråd.
Citera
2007-02-19, 20:23
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeLong
Jag dissar inte honom, och har inte gjort det i den här tråden. Den enda jag dissar är dig, som kräver att vi som är kunniga inom området ska skriva en guide till en okänd person på Flashback-forumet. Sluta säga till andra vad de ska göra, sköt dig själv och skit i resten. Att lära sig ämnet lär gå snabbare än att skriva en guide, men eftersom att du verkar ha en massa tid och lust till det är det ju bara för dig att lära dig DDoS'ing lite snabbt och skriva en guide. Säg inte att du inte har lust för nu är det du som kräver att en guide ska skickas fram här, så sätt igång och läs på och skriv. Jag väntar på resultatet.

Du säger åt mig att inte skriva här i fall jag inte har någonting att komma med, men vad gör då du här?

Jag postar här för att jag stör mig på inställningen. Vad gör man på ett forum med denna inriktningen om man inte vill hjälpa?

Det är jävligt lätt att be alla dra åt helvete och läsa på wikipedia alt google men desto svårare att leverera vettig info. Hade killen frågat mig för 5-10 årsen hade jag åtminstone försökt hjälpa honom eller föra in honom på rätt linje. Skall det vara så svårt?
Citera
2007-02-19, 20:28
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Andra posten i denna tråd.

Säger vad?

Shit, vafan!.. Sluta spela allan och tala ur skägget?
Jag kan säkert smida ut info av det men tekniken jag använde mig av är uråldrig. Ni kan säkert bidra med något bra mycket vassare. Tråden handlar inte om mitt kunnande utan om ert. Tänker ni hjälpa stackaren eller hänvisa till forum/communitys som verkligen kan?
Citera
2007-02-19, 20:30
Medlem
Trills avatar
Citat:
Jag postar här för att jag stör mig på inställningen. Vad gör man på ett forum med denna inriktningen om man inte vill hjälpa?
Ge LifeLong ett argument för att han ska återupprepa det andra redan sagt. Och Nej, det ska inte vara för att trådskaparen är för lat för att själv leta reda på det.
Citat:
Det är jävligt lätt att be alla dra åt helvete och läsa på wikipedia alt google men desto svårare att leverera vettig info. Hade killen frågat mig för 5-10 årsen hade jag åtminstone försökt hjälpa honom eller föra in honom på rätt linje. Skall det vara så svårt?
Så all din kunskap försvann för exakt 5-10 år sen?

Skärp dig, du hade inte kunnat svara på frågan om det så hade varit för 100 år sen.

Moderator sågar denna tråden :
http://www.flashback.org/showpost.p...03&postcount=2
Citera
2007-02-19, 20:40
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Skärp dig, du hade inte kunnat svara på frågan om det så hade varit för 100 år sen.

Det får stå för dig. Vad du baserar det påståendet på kan bara du, Kalle Anka och möjligtvis Dumbo svara för.

Trådskaparens frågeställning kvarstår: Klarar ni av det eller är ni lika fulla av bullshit som ni antar att jag är? Väx upp för fan. Du känner inte mig och... ja... Jag skiter i dig.. Detta handlar om topic och inget annat. Kuk-längd mäter vi i ett annat fora..
Citera
2007-02-19, 20:40
Bannlyst
Acidiferous,

http://youreallwrong.ytmnd.com/

Nä men allvarligt. Ville bara säga att jag håller med LifeLong och alla andra. Allt finns framför dig, gäller bara att söka lite, läsa...
Finns redan en massa info på fb om det med ju...
lycka till.
Citera
2007-02-19, 20:44
Medlem
Trills avatar
Citat:
Det får stå för dig. Vad du baserar det påståendet på kan bara du, Kalle Anka och möjligtvis Dumbo svara för.
Skriv en guide då om du kan det.

Citat:
Klarar ni av det eller är ni lika fulla av bullshit som ni antar att jag är? Väx upp för fan. Du känner inte mig och... ja... Jag skiter i dig.. Detta handlar om topic och inget annat. Kuk-längd mäter vi i ett annat fora..
Nej topic är om det finns guider till Ddos (vilket det finns) inte om det finns folk i detta fora som klarar av att göra en guide

Citat:
Jag söker ingen guide. Däremot gör trådskaparen det. Misstänkligen efterlyser han/hon en guide på svenska som beskriver fenomenet i allmänhet. En del tips och trix i olika riktningar är nog också önskvärt. Utifrån det klarar säkert vederbörande att själv läsa sig till det som behövs.
Google är en spark åt rätt riktning.
Citera
2007-02-19, 20:48
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aph3x3d
Acidiferous,

http://youreallwrong.ytmnd.com/

Nä men allvarligt. Ville bara säga att jag håller med LifeLong och alla andra. Allt finns framför dig, gäller bara att söka lite, läsa...
Finns redan en massa info på fb om det med ju...
lycka till.

Jaja.. men kom igen.. gnällfaktorn är total... Finns infon lättillgänglig här på FB så viker jag mig, såklart.. men folk är så javla otrevliga jämt så fort folk vill fråga nåt.

Det genomsyrar hela forumet, faktiskt.. inte bara här.. Att jag hoppade på denna tråden var bara en tillfällighet. Tyvärr göder dom flesta svaren min generella inställning..
Citera
2007-02-19, 20:50
Medlem
Acidiferouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Skriv en guide då om du kan det.

Det kan jag inte. Däremot önskar jag att någon av er kunde göra det för att hjälpa trådskaparen.

Vafasiken är det med er? Selektiv läsförståelse eller? Skärp er nu för rackarns!
Citera
2007-02-19, 20:50
Bannlyst
http://www.flashback.org/showthread.php?t=339434
Där är en diskussion om DDoS, borde räcka för att personen som behöver hjälp ska kunna genomföra sin attack. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in