Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-18, 19:29
  #1
Medlem
Chickenkillers avatar
Nu ere så att jag precis formaterat om min kära dator, jag gjorde två partitioner, en på 10gig där jag skulle ha windows och en på resten (104gig). Problemet blev bara att windows hamnade på den andra så nu har jag en stor partition där allt ligger och en liten där det inte finns ett skit, går det att ta bort den lilla utan att formatera???

tack på förhand.


MVH Chickenkiller
Citera
2007-02-18, 19:34
  #2
Medlem
Metals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Nu ere så att jag precis formaterat om min kära dator, jag gjorde två partitioner, en på 10gig där jag skulle ha windows och en på resten (104gig). Problemet blev bara att windows hamnade på den andra så nu har jag en stor partition där allt ligger och en liten där det inte finns ett skit, går det att ta bort den lilla utan att formatera???

tack på förhand.


MVH Chickenkiller


Nej det tror jag inte.
Om jag var du skulle jag formaterat om datorn igen innan du lägger in alla program och sånt.
Citera
2007-02-18, 19:35
  #3
Medlem
ChristianXs avatar
Jodå, det borde gå, om den stora partitionen är den primära. Då kan du ta bort den lilla partitionen, och sedan utöka den andra med t ex Partition Magic.
Citera
2007-02-18, 19:38
  #4
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jodå, det borde gå, om den stora partitionen är den primära. Då kan du ta bort den lilla partitionen, och sedan utöka den andra med t ex Partition Magic.



göttmost, men hur tar man bort den lilla då? shift+delete bara eller?
Citera
2007-02-18, 19:41
  #5
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
göttmost, men hur tar man bort den lilla då? shift+delete bara eller?
I diskhanteraren. Högerklicka på Den här datorn, och välj hantera.
Citera
2007-02-18, 22:59
  #6
Medlem
Tussilagos avatar
Start > Kontrollpanelen > Prestanda och Underhåll > Administrationsverktyg > Datorhantering > Diskhantering(i menyn till vänster)

Markera partitionen du vill ta bort, välj "Ta bort partition".

MEN, du kan, vad jag vet, inte sätta ihop/utöka två partitioner utan att formatera.
Jag hade samma problem när jag köpte min bärbara, en stor partition (med windows på >_<) och en liten partition på ~15GB. Var tvungen att formatera för att göra En partion av det.

Möjligen går det med något externt program, google it.
Citera
2007-02-18, 23:24
  #7
Medlem
PartitionMagic is your friend
Citera
2007-02-19, 01:19
  #8
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleRAGNAR
PartitionMagic is your friend



kalla mej dumtjack, men hur gör man? försöker ta merge och bara slå ihop dem men funkar inte...


EDIT: Såg nu att de va för att jag hadde evaluation package...var kan man tanka hela?
Citera
2007-02-19, 01:49
  #9
Medlem
på torrentleech

eller sök på "PartitionMagic torrent" på google
Citera
2007-02-19, 11:08
  #10
Medlem
Chickenkillers avatar
Aah, alltid lika kul att knulla upp totalt så att man får formatera om igen...
Så kan det gå när inte haspen är på.

Aja, tack till alla som försökte hjälpa, Mod. kan nu låsa och kasta denna pinsamma tråd... puss å kläm
Citera
2007-02-19, 14:52
  #11
Medlem
lakritssnörets avatar
Diskarna måste vara dynamiska för att kunna lägga ihop och förstora etc...är dem det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback