Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-27, 20:21
  #1957
Medlem
om man har babyface kan man gå in på nån gymnasieskola och äta lunch varje dag
Citera
2016-07-27, 23:56
  #1958
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
om man har babyface kan man gå in på nån gymnasieskola och äta lunch varje dag
Funkar lika bra på högskola om man inte ser ut som en 16 åring. Ser man riktigt liten ut, 12-14 kan man smita in på en grundskola och roffa lunch.. Eller bli kompis med ungarna och få en snus efter maten också
Citera
2016-07-28, 09:14
  #1959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
om man har babyface kan man gå in på nån gymnasieskola och äta lunch varje dag

När jag gick på gymnasiet hade vi spärrdörr och det krävdes nyckelbricka för att komma in i matsalen.

Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Funkar lika bra på högskola om man inte ser ut som en 16 åring. Ser man riktigt liten ut, 12-14 kan man smita in på en grundskola och roffa lunch.. Eller bli kompis med ungarna och få en snus efter maten också

Högskolor/Universitet brukar inte har gratis mat!?
Citera
2016-07-28, 11:05
  #1960
Medlem
[quote=5finger|57997674]När jag gick på gymnasiet hade vi spärrdörr och det krävdes nyckelbricka för att komma in i matsalen. [quote=5finger|57997674]
jasså? har gått på två skolor samt gått på en provdag i flera, ingen hade sånt. det var bara att gå in och ta mat och macka
Citera
2016-10-19, 13:28
  #1961
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
blev tvungen att skriva nåt på den här fantastiska tråden. går det att få nån ersättning från Ikea om man hittar på att personalen var otrevlig? har redan mailat mcdonken, coop etc....
Citera
2016-10-19, 13:44
  #1962
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haid-D-Salaami
blev tvungen att skriva nåt på den här fantastiska tråden. går det att få nån ersättning från Ikea om man hittar på att personalen var otrevlig? har redan mailat mcdonken, coop etc....
Det brukar gå iaf en gång på de flesta kedjor, tror dock inte att att fungerar på Ikea ifall du är pensionär och bara fikar.
Citera
2016-10-20, 20:42
  #1963
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Har skapat en mall för att klaga på företag ifall någon vill ha.
Bra företag att maila är,
Skånemejerier
Göteborgskex(OLW)
McDonalds
Burger King
Arla
Max
Coca Cola
Orkla(Estrella)
Axfood
Axa
Coop
Ben & Jerrys
Monster
Arvid Nordquist(Pringles)
Ikea
Marabou
Ge gärna egna förslag.

Mallen är:

Hej!

Jag köpte (TID) en/ett (PRODUKT), och när jag kom hem upptäckte jag att (FEL). Jag blev då väldigt besviken då jag väldigt ofta (KÖPER DEN/ÄTER DEN). Detta gjorde så att (NÅNTING SOM HÄNDE), och jag blev tvungen att (GÅ HUNGRIG/SLÄNGA PRODUKTEN). Jag undrar om ni har möjlighet att erbjuda någon slags kompensation för detta.
EAN KOD:
BATCHKOD:
BÄST FÖRE:
FÖRPACKNINGSDAG:
INKÖPSSTÄLLE:

Min adress är:
Namn
Adress
Postnummer Ort
Telefonnummer

Med Vänliga Hälsningar,
(BESVIKEN KUND/NAMN)


Den där mallen har jag använt för alla mina klagomål, och den har funkat varenda gång. (Förutom när jag mailade Arla och klagade på Skånemejerier...) Eankod, batchkod, bästföre, förpackningsdag och inköpsställe kan du strunta i att skriva tills dom ber om det. Gå till Konsum och fota koderna. EANkoden sitter under streckkoden bf, batch- och förpackningskod brukar sitta på lock/undersida. Brukar vara ett L före. Också bra att kolla hur många ML/Gram det är i förpackningen.
__________________
Senast redigerad av Haid-D-Salaami 2016-10-20 kl. 20:49.
Citera
2016-10-30, 08:16
  #1964
Medlem
flaskborstes avatar
Ett lite vuxnare tips kanske.

Registrera enskild firma. Lägg in dig som företagskund hos leverantörer som byggmaterialföretag städföretag och liknande. Sitter nu med 20 st erbjudanden om gratis julbord under no/ december. Julfika med julmacka. har varit många erbjudanden under året dessutom. Lunchmacka hos Beijer. Hos Aseascandia här är det bara att knalla in och bre sig några mackor vid 9 triden (finns på flera ställen i Örebro och norrköping där jag finns..

Tilläggas kan att jag har firman "vilande" ingen omsättning alls men fördelen att vara registrerad som kund är uppenbar. Fungerar dessutom över hela landet, bara leta reda på någon verktygs eller materialfirma som har mackor och fika. Häng med en försäljare på fri lunch få en pratstund och en bättre lunch helt gratis.
Citera
2016-11-10, 12:51
  #1965
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Ett lite vuxnare tips kanske.

Registrera enskild firma. Lägg in dig som företagskund hos leverantörer som byggmaterialföretag städföretag och liknande. Sitter nu med 20 st erbjudanden om gratis julbord under no/ december. Julfika med julmacka. har varit många erbjudanden under året dessutom. Lunchmacka hos Beijer. Hos Aseascandia här är det bara att knalla in och bre sig några mackor vid 9 triden (finns på flera ställen i Örebro och norrköping där jag finns..

Tilläggas kan att jag har firman "vilande" ingen omsättning alls men fördelen att vara registrerad som kund är uppenbar. Fungerar dessutom över hela landet, bara leta reda på någon verktygs eller materialfirma som har mackor och fika. Häng med en försäljare på fri lunch få en pratstund och en bättre lunch helt gratis.
Hur registrerar man en firma då? vill ju inte ha med skatteverket att göra..
Citera
2016-11-15, 13:24
  #1966
Medlem
När jag var yngre brukade vi gå in på COOP/ICA och stjäla mat, En gick framför med ryggan något öppen en gick bakom och lastade i. Oxfile etc etc, jag har aldrig ätit så bra mat som under dessa tider.
Detta kanske är ett tips riktat till studenter och andra med kass ekonomi.
Roligt hade vi och klarade oss varje gång.
Citera
2016-11-15, 14:53
  #1967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
När jag var yngre brukade vi gå in på COOP/ICA och stjäla mat, En gick framför med ryggan något öppen en gick bakom och lastade i. Oxfile etc etc, jag har aldrig ätit så bra mat som under dessa tider.
Detta kanske är ett tips riktat till studenter och andra med kass ekonomi.
Roligt hade vi och klarade oss varje gång.

Du är ju inte ens i någon gråzon där, det är ett brott att stjäla och tråden syftar inte till att begå brott.
Citera
2016-11-15, 15:19
  #1968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Du är ju inte ens i någon gråzon där, det är ett brott att stjäla och tråden syftar inte till att begå brott.

Om du bemödar dig att läsa inlägg #1 dvs TS så syftar tråden även på det.

Glida in på ett hotell och äta "gratis" frukost...är inte det ett brott så måste du utbilda mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback