Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 20:49
  #1933
Medlem
Vill få gratis delicatoboll!

Jag tycker om delicatobollar. Hur kan jag bli sponsrad av Delicato, vill få gratis delicatobollar hem varje månad? Finns folk som får det!

6 st delicatobollar kostar 21kr dyrt.
Citera
2015-07-23, 23:40
  #1934
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGurka
En gång när jag väntade på flyget i restaurangen på en lagom tom flygplats så käkade jag kvarlevorna av två hamburgertallrikar som de tidigare gästerna lämnat åt sitt öde. Jag tyckte först att det var lustigt att personalen inte plockat in disken, då det bara var två tallrikar det rörde sig om, och jag kunde också höra att de slamrade i köket en bit bort men efter att ha suttit mitt emot maten i en halvtimme så bytte jag helt enkelt bord och tog för mig. Efter att ha fyllt min buk med de ljuvliga skulorna så satte jag mig vid mitt ursprungliga bord och fortsatte vänta på planet som kom drygt en timme senare. Tallrikarna stod för övrigt kvar när jag gick.

Det funkar nog inte lika bra på riktiga mathak och restauranger, eftersom de borde ha bättre koll på sina gäster, men glest bemannade flygplatser verkar funka.
Usch äta rester

Men jag tänkte faktiskt på er här inne i denna tråden när jag gick ute häromdagen. Var en norsk familj som beställt hamburgare på en finare resturang (med kniv&gaffel), pojken i familjen ca 7år var för jävla bortskämt, han hade knappt rört sin gigantiska hamburgare med pommes. Lite småtjafs utbröt och han ville inte äta mer så tog familjen sitt pick och pack och drog i all hast. Fattar inte riktigt att man först köper ungjävel mat för 120kr sen 5minuter senare sticker hela familjen.

Men nej, jag klarar inte äta rester även om detta nästan var en gratismiddag, han hade väl tagit en liten minitugga eller så, resten var helt intakt (allt kvar). Hade det varit min unge så hade jag frågat innan jag köpt mat, och om ungen väl fick mat så hade den fått äta upp i alla fall 80-90%, då hade jag iofs ätit resterna av min egen unges mat möjljigen .
Citera
2015-07-25, 07:22
  #1935
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag tycker om delicatobollar. Hur kan jag bli sponsrad av Delicato, vill få gratis delicatobollar hem varje månad? Finns folk som får det!

6 st delicatobollar kostar 21kr dyrt.

Är inte det där med gratis delicatobollar en myt?

För övrigt måste jag säga att:
Jag avskyr delicatobollar men älskar negerbollar.
__________________
Senast redigerad av borriz 2015-07-25 kl. 07:26.
Citera
2015-07-25, 10:28
  #1936
Medlem
Isnatts avatar
Klistrar in mitt tips från en annan tråd:
Citat:
Äta gratis: På dom flesta hotell ingår ju frukostbuffé på morgonen, den serveras vanligtvis 06:30-10:00. Så har du ett hotellrum du ska bo i måndag-tisdag och så när du bokar, säg att du vill ha tidig incheck och kom dit så tidigt som möjligt på måndagen, gärna vid 09 och checka in, lämna väskorna på rummet och gå ner och ät frukost. Upptäckte det här i somras av en slump när jag var ute och for och checkade in väldigt tidigt en dag.
(FB) Flashback-projekt: 1000 tips för ett sparsammare leverne! (regler i startinlägget)
Citera
2015-07-25, 10:33
  #1937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Klistrar in mitt tips från en annan tråd:

(FB) Flashback-projekt: 1000 tips för ett sparsammare leverne! (regler i startinlägget)

På många hotell kontrolleras frukostförmånen mot en lista, alternativt att man får lämna en voucher.
Citera
2015-07-25, 10:39
  #1938
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
På många hotell kontrolleras frukostförmånen mot en lista, alternativt att man får lämna en voucher.
Kanske det, men inte på nåt av dom hotell jag jobbat på eller besökt så det är värt en chansning om man vill äta gratis.
Zigernare som inte bott på hotellet brukar försöka lura frukostpersonal genom att lämna ytterkläderna i mercan, skvätta vatten i håret för att försöka se nyduschade ut och smita in i frukostmatsalen. Då kan man be om att få se nyckelkortet, vilket dom såklart aldrig har
Citera
2015-07-26, 11:24
  #1939
Medlem
brutalares avatar
Nu är inte det här ett tips för att äta gratis, men Burger king har nu skaffat en app som bland annat erbjuder halva priset på Whopper meal och Chicken royale meal. Efter du använd den så avinstallerar du bara appen och installerar igen så kan du gå dit för halva priset igen.
Citera
2015-07-28, 04:45
  #1940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
På många hotell kontrolleras frukostförmånen mot en lista, alternativt att man får lämna en voucher.

Nja, käkade faktiskt en gratisfrulle på Nobis på Norrmalmstorg (sthlm) för ett par veckor sen, det var inte planerat och inget jag brukar syssla med men 2 polare bodde på hotellet och jag skulle möta upp dom på morgonen, men när jag kom dit satt dom å käkade frukost så jag sa bara till frukostvakten att jag skulle snacka med 2 kompisar och sen gled jag förbi. Slutade med 2 mackor, apelsinjuice och en kaffe.

Kände mig yrkeskriminell resten av dagen
Citera
2015-08-10, 21:13
  #1941
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SI2HII
Haha! Min kompis har gjort sa manga ganger och lyckats varje gang.
En gang sag jag dock en annan kille gora likadant och mannen i kassan sa bara: Stick harifran, annars ringer jag polisen pa en gang!
Och den lille killen sprang ivag .

Kommar dom inte fråga om kvittot på hamburgarna?
Citera
2015-08-18, 13:12
  #1942
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Kommar dom inte fråga om kvittot på hamburgarna?
Nej. Om de frågar efter kvitto är det bara att säga att du slängde det och acceptera att du inte får någon gratisburgare idag.
Citera
2015-08-19, 09:18
  #1943
Medlem
Ratozs avatar
Skaffa aktier. Vid årsstämmor och liknande bjuder många bolag på gratis krubb till aktieägarna som närvarar. Det räcker i normalfallet med en aktie för att få delta.

Byt jobb till en firma med trevligare klimat. Många företag bjuder sina anställda på diverse måltider i olika sammanhang. T.ex. julbord.

Skaffa botadsrätt. I många föreningar förekommer både midsommarfester och surströmmingsskivor.

Bli bjuden på fest. Om du uppträder städat, har ett välvårdat yttre och klär dig i fina kläder kommer du få fler festinbjudningar, sådana innebär oftast gratis förtäring av något slag.

Annordna en gala för svältande barn. Traktens företagare kommer sponsra med både mat, lokal och pengar till dryck och underhållning. Och du och dina socitetsvänner kan slå klackarna i taket och posera för pressfotografen så att hela världen får se hur mycket ni bryr er om de svältande barnen.

Tala ut i tidningen om hur "Ajje" och "Bojjes" separation varit slitande för hela vänkretsen. Journalister bjuder gärna på en bit mat. Och så är det ju så uppfriskande att ha någon att skvallra med under lunchen också.

Är man däremot fattig får man nog snällt plocka upp en macka ur en papperskorg, försöka avgöra om den går att äta något av utan att bli våldsamt sjuk och trösta sig med tanken att det i alla fall kanske hålls en gala för sådana som dig just då.
Citera
2015-08-19, 21:27
  #1944
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Skaffa aktier. Vid årsstämmor och liknande bjuder många bolag på gratis krubb till aktieägarna som närvarar. Det räcker i normalfallet med en aktie för att få delta.

Byt jobb till en firma med trevligare klimat. Många företag bjuder sina anställda på diverse måltider i olika sammanhang. T.ex. julbord.

Skaffa botadsrätt. I många föreningar förekommer både midsommarfester och surströmmingsskivor.

Bli bjuden på fest. Om du uppträder städat, har ett välvårdat yttre och klär dig i fina kläder kommer du få fler festinbjudningar, sådana innebär oftast gratis förtäring av något slag.

Annordna en gala för svältande barn. Traktens företagare kommer sponsra med både mat, lokal och pengar till dryck och underhållning. Och du och dina socitetsvänner kan slå klackarna i taket och posera för pressfotografen så att hela världen får se hur mycket ni bryr er om de svältande barnen.

Tala ut i tidningen om hur "Ajje" och "Bojjes" separation varit slitande för hela vänkretsen. Journalister bjuder gärna på en bit mat. Och så är det ju så uppfriskande att ha någon att skvallra med under lunchen också.

Är man däremot fattig får man nog snällt plocka upp en macka ur en papperskorg, försöka avgöra om den går att äta något av utan att bli våldsamt sjuk och trösta sig med tanken att det i alla fall kanske hålls en gala för sådana som dig just då.

Ja vad var det som stod i skriften: "Åt den som har skall det vara givet"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback